Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A keresztény Isten miért...

A keresztény Isten miért tertemtette meg a pokolt? Kort nemet is írhattok!

Figyelt kérdés

Az én szerény véleményem szerint: Azért mert természetesen mindenki szabad akarattal született meg az Angyalok is! Ezért az Isten tudta hogy lesz fellázadas ezért vétkezni fogunk e-miatt lett a Pokol! Szabad akarat van életünk végéig de ha nem fogadjuk el a Megváltó Krisztust életünk Úrráva akkor lényegében semmi jó nem fog ránk várni! Mert az Isten tökéletes szeretete által jó világot akar nem beszenyezetett a bűnünk miatt!

A bukott Angyaloknak lett teremtve de az ember is odakerulhet ha nem jut hitre!


2017. febr. 11. 09:44
1 2
 11/17 -a- ***** válasza:

„A keresztény Isten miért tertemtette meg a pokolt?”

->Nem tanítja a Biblia, hogy Isten teremtette volna, ill hogy Ő teremtette volna pokollá a poklot. Azt viszont igen, hogy minden amit teremtett IGEN JÓ. Kérdés, hogy a pokolról elmondható-e, hogy igen jó?


1Móz 1,31 És látá Isten, hogy minden amit teremtett vala, ímé igen jó. És lőn este és lőn reggel, hatodik nap. 2,1És elvégezteték az ég és a föld, és azoknak minden serege. 2Mikor pedig elvégezé Isten hetednapon az ő munkáját, amelyet alkotott vala, megszűnék a hetedik napon minden munkájától, amelyet alkotott vala.


Katolikus tanítás szerint (mai), ha jól értem, a bukott angyalok hozták létre:

„..az Istentől jónak teremtett angyalok közül gonosszá váltak, mert szabad és visszavonhatatlan döntéssel elutasították Istent és az ő országát, s ezzel létrehozták a poklot.” (Katolikus Egyház Katekizmusának Kompendiuma)

----

5.hsz-hez:

„A pokol tüze igazából a Szentlélek ..”

->Ilyet még nem hallottam!

Ha a Szentlélek lenne, akkor nem „készült” (KG-készíttetett) volna, ill nem „amely”, hanem „aki” lenne:

Mt 25,41 Távozzatok színem elől, ti átkozottak, az örök tűzre, AMELY a sátánnak és angyalainak KÉSZÜLT.


Ha A SzL lenne a tűz, akkor ki, vagy mi lenne a kénkő?:

Jel 21,8 azoknak része a tűzzel és kénkővel égő tóban lesz, ami a második halál.


Nem tudok ilyen bibliai szóhasználatról. Így a tűz tava lehetne a SzL tava is, problémás lenne még, hogy a SzL kínozna, gyötörne. De mit keresne a SzL a pokolban?

2017. febr. 15. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 szp72 ***** válasza:

@ De mit keresne a SzL a pokolban?


Isten mindenhol ott van, mindenhol ott kell lennie valamilyen formában, semmi nem történhet úgymond a "háta mögött". Emberileg mondhatjuk, hogy Isten itt van, ott van, amott van, kifejezve hogy hol tapasztalható erősebben a jelenléte, de ez semmiképpen sem jelenthet valami tényleges "helyváltoztatást" az Isten részéről.


@ Ha A SzL lenne a tűz, akkor ki, vagy mi lenne a kénkő?:


Feltételezem, hogy a "kénkő" egyfajta kép a borzalmas büdösség kifejezésére. A Szentlélek "illata" a kárhozottak számára lehet iszonyúan büdös. Ahogy például a hívők maguk is:


"Mert Krisztus jó illata vagyunk az Istenért azok közt, akik üdvözülnek, és azok közt is, akik elvesznek. Ezeknek halált hozó halotti szag, azoknak pedig az élet éltető illata." (2Kor 2,15-16)


@ problémás lenne még, hogy a SzL kínozna,


Hát pedig van Isten büntetéséről bőven szó a Bibliában. A szenvedést és a kínokat is tulajdonképp, megengedő értelemben Isten adja. Isten alapvetően nem akarja senkinek a kárhozatát és nem akar senkit se kínozni, de aki Istent borzalmasnak, iszonyatosnak szeretné megélni az megkaphatja. Például egy kályha kellemes meleget áraszt, de aki égési sebeket szeretne kapni, végül is megkaphatja.


"Ha ugyanis az igazság fölismerése után szántszándékkal vétkezünk, nem használ a bűnért való áldozat, hanem rettenetes ítélet és lángoló tűz vár ránk, mely megemészti a lázadókat. Aki Mózes törvényét szegi meg, annak két vagy három tanú szavára irgalom nélkül meg kell halnia. Gondolhatjátok, mennyivel súlyosabb büntetést érdemel az, aki lábbal tiporja az Isten Fiát, semmibe veszi a szövetség vérét, mely őt megszentelte, a kegyelem Lelkét pedig megveti! Ismerjük őt, aki így szólt: Enyém a megtorlás, én megfizetek. Majd ismét: Ítéletet mond az Úr népe fölött. Rettenetes az élő Isten kezébe jutni." (Zsid 10,26-31)


@ Ilyet még nem hallottam!


Valószínűleg még én sem, csak valamiért történetesen így gondoltam. Igazából nem tudom, hogy van ez a pokol meg a szerető Isten dolog, de nyilván akkor nem ellentétes. Készségesen visszavonom a pokoltüze=Szentlélek elméletet, ha tarthatatlan, ez csak amolyan filozofálgatás. A Sátán és csatlósai szerintem utálják Istent, undorodnak és iszonyodnak tőle, mint a kénkővel égő tűztől. Nem kéne ezt tenniük, de megtehetik.

2017. febr. 16. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 szp72 ***** válasza:

Még egy érv:


A tűz ugye megtisztítja az aranyat, de ha az arany nem akar megtisztulni a salaktól, akkor a tűz kénytelen örökké tisztítani.


"Az (Úr) napja ugyanis nyilvánvalóvá teszi, mivel tűzzel érkezik, és a tűz majd megmutatja, kinek mit ér a munkája. Akinek építménye megmarad, jutalomban részesül. De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által. Nem tudjátok, hogy Isten temploma vagytok, s az Isten Lelke lakik bennetek? Aki lerontja az Isten templomát, azt Isten elpusztítja." (1Kor 3,13-17)

2017. febr. 16. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 -a- ***** válasza:

Nekem inkább tűnik valószínűbbnek, amit Előd I is ír a kat dogmatikában, hogy a pokol tüze pusztán Isten ítéletének jelenlétét jelzi.

---

De neked mint katolikusnak ezzel a zsinati megnyilatkozással is problémás lenne összeegyeztetni a SzL a pokol tüze elképzelést, mert itt tüzekről van szó, többes számban:

IV. Ince / I. Lyoni Zsinat (XIII. Egyetemes Zsinat): A „Sub catholicae professione” levél (Kr. u. 1245) (DH 839)

24. (19. §) Ha pedig valaki bűnbánat nélkül hal meg halálos bűnben, az ilyen kétségkívül az örök kárhozat állandóan égő TÜZEIBEN kínlódik.

2017. febr. 18. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 szp72 ***** válasza:

@ Nekem inkább tűnik valószínűbbnek, amit Előd I is ír a kat dogmatikában, hogy a pokol tüze pusztán Isten ítéletének jelenlétét jelzi.


Én nem érzem, hogy ez ellentétben állna azzal, amit mondok. Az ítélet Istentől jön, Isten az aki büntet, azért van kín és szenvedés a pokolban, mert Isten így akarja, legalábbis megengedi, különben nem volna.


@ Ha pedig valaki bűnbánat nélkül hal meg halálos bűnben, az ilyen kétségkívül az örök kárhozat állandóan égő TÜZEIBEN kínlódik.


A földi értelemben vett tűz az mitől minősül egy tűznek vagy több tűznek? Ugye a térben és időben való elkülönülések miatt. Hogy most a pokolban milyen értelemben van több tűz, azt nyilván senki nem tudhatja, de nyilván hol ez kínozza az elkárhozottakat, hol az.


Ami Istenünk "emésztő tűz" mondja a Szentírás. Nyilván Isten nem tűz, legalábbis nem olyan tűz, mint amit ezen a világon tűznek mondunk. Istennek sok tulajdonsága van, amit hasonlíthatunk a tűzhöz: szeretet tüze, jóság tüze, irgalom tüze. Ilyen értelemben Isten emésztő tüzek is lehetne.


Én valahogy úgy gondolom, de mint mondtam tulajdonképpen nem ragaszkodom semmihez, hogy Isten jósága, szeretete és a többi tulajdonsága az ami irritálja, égeti és kínozza az elkárhozottakat. Vannak akik szeretik a spenótot, vannak akik kihányják ugyanazt a spenótot. Vannak akik szeretik Istent és örülnek a közelségének szeretetének, jóságának stb, s vannak akik ki nem állhatják, akik undorodnak tőle, s menekülnének előle mint a kénkővel égő bűzös tűztől, ha megtehetnénk.

2017. febr. 18. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 szp72 ***** válasza:

Ha mindenáron különbséget akarunk tenni a Szentlélek tüze és a pokol tüze között, akkor végül is megtehetjük.


A pokol tüze a Szentlélek tüzétől való iszonyodás, menekülés, undorodás, tehát az Isten szeretetéhez való perverz viszonyulás. Tehát nem Isten szeretete a kínzó és a gyötrő önmagában, hanem annak tudatos elutasítása. Isten akkor is szeret ha nem akarjuk, s ez okozza a szenvedést.

2017. febr. 23. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

A pokol,az élet(Él lehelet)nélküli állapot.(Él-szkíta isten név,plusz a lehelet szó lerövidülése,tehát isteni lehelet.)


Ezt az állapotot Jézus is elszenvedte,mielőtt harmadnapra feltámadt volna.


Nem teremtette senki,csupán lett,a bűn természetes következményeként.(57 F)

2017. márc. 1. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!