Kezdőoldal » Otthon » Barkácsolás » Fa felületkeményítés?

Fa felületkeményítés?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Egyetemista diák vagyok és azt találtam ki hogy vásárlok az obiban egy fenyőlapot es abból készítek magamnak egy egyszerű íróasztalt

Lap plusz 4 láb és kész

Viszont feltételezem hogy szükséges lenne valami felületkezelés az asztallapnak.

Praktiker és obi van a közelemben

Milyen anyaggal probalkozzak ha előtte le szeretném kenni egy víz alapú lazurral de lakkot nem akarok.

Olaj vagy viasz? Esetleg pár tippet tudnátok adni? Még kezdő vagyok ezért jöhet barmilyen tipp. Természetesen vizsgaidoszak után utánajárok majd jobban. Csak itt megis sokszor jobb közvetlen tippeket kapni.

Előre is köszönöm minden kedves válaszolónak.



2021. jan. 19. 22:03
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
100%
Lakkozás nélkül soha nem lesz kemény felülete. Ha lakkozás nélkül akkarsz ellenálob felületett akkor csak a keményfák maradnak. a fenyő erre nem alkalmas. Még lakkozvan se igezán ellenálo .......
2021. jan. 19. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 A kérdező kommentje:

Hm, és mi lenne ha mondjuk egy bükk retegelt lapot vasarolnék? Igazából csak annyira kell keménynek lennie hogy hétköznapi tárgyak ne karistolják fel.

Köszönöm a választ.

2021. jan. 19. 22:26
 3/22 anonim ***** válasza:
100%
Az már legalább egy nagyságrendel ellenálobb, de a lazurok és hasinlok nem bitják a kopást. Könnyen lehet hamar antik, bár ez a használattól is erösen füg.
2021. jan. 19. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 A kérdező kommentje:
Rendben köszönöm szépen meg gondolkodom akkor mielőtt elkezdem. Egyéb hozzászólások jöhetnek még.
2021. jan. 19. 22:45
 5/22 anonim ***** válasza:
100%

A lábak rögzítését gondold végig.

Eszközöd mi van?

2021. jan. 19. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 A kérdező kommentje:

Csináltam már sokmindent fából de sose az en dolgom volt a kezelése

Tény hogy profi nem vagyok pl. Csapokat nem tudok kivésni de az eszközöket ismerem illetve