Kezdőoldal » Otthon » Barkácsolás » Statikusok es epiteszek, ti...

Statikusok es epiteszek, ti mit szoltok ehhez? Erdemes-e Magyarorszagon fakeretes csaladi hazakat epiteni? Olcsobb, gyorsabb, konnyebb es kornyezetbarat.

Figyelt kérdés

Amerikaban nagyon sok haz fakeretes elemekbol all. A falak egy keretbol allnak amit kesobb burkoloanyaggal elfednek. Kivul rendszerint OSB preselt falemezt, belul gipszkartont, vagy ott is OSB. A "szendvics" kozepe (8-12 cm vastagsagu)lehet uveggyapot, poliuretan hab vagy celuloz). Kulsejet tekintve a haz egeszeben nagyon szep es szerintem a hoszigetelessel sincs baj.

Meg nem vegeztem szamitasokat a kivitelezest illetoen az arak meghatarozasa celjabol. Ha ti tudtok valamit ezekrol a hazakrol es az idobeli viselkedeseikrol...irjatok le.

Vegyuk figyelembe a statikai stabilitast, az orszag klimajat, a csapadekmennyisegeket, az arakat es a hoszigetelest.

Koszi a valaszokat!


22/f es statikusnak keszulok:)


2010. okt. 5. 08:49
 1/10 anonim ***** válasza:

van sok ehhez hasonló technológiával épített ház Magyarországon.


nem olyan jó, de legalább olcsó technológia.


Ha már környezetbarát és innovatív megoldásokon töröd a fejed, keress rá a szalmaházra a google-ban.

2010. okt. 5. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
gratulálok, feltaláltad a könnyűszerkezetes házakat! Nagy jövő előtt állsz! ;)
2010. okt. 5. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

10-12cm hőszigetelést normális helyeken a 30 vagy 38-as téglafalra tesznek, nem két deszka közé.


egy építészhallgató

2010. okt. 5. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Hát igen a másodiknak igaza van:DDD

Nem lennél újító ebben a szakmában, mert sajnos el kell hogy keserítselek, de bizony működik ez a megoldás.

Szembe szomszédunk házát így építették, tehát láttam a folyamatát.

2010. okt. 5. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

remélem az építészhallgatónak mire diplomát kap kicsit szélesebb lesz a látóköre...


a kérdezőnek:


azt kell tudni, hogy az a faanyag, amire ez a technológia ki van találva, idehaza nem igazán elérhető. amit az amerikai műsokban látsz faanyag, annak már vajmi kevés köze van a fához. az hő és vegyikezelt fa, ami tulajdonságaiban sokkal közelebb áll a műanyaghoz, mint fához. persze lehet szerezni, de nam úgy néz ki, hogy bemész a fatelepre, mert ott olyat nam kapsz.


innentől kezdve, viszont szembe kell nézni a faanyagok szokásos problémáival, mint vetemedés és hasonlók.


mondjuk ezek a házak nem az örökkévalóságnak készülnek...

2010. okt. 5. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
igen, ezeket a házakat nem a hazai klímára találták ki(évi 50-60 fokos hőingadozás is akár) meg rovarkártevők, fabetegségek stb. az öcsém ilyen házakat épített az usa-ban szerinte szart nem ér az egész. igaz ott szögelik az elemeket, de már új korában recseg ropog az egész tákolmány. de legalább óccsó...
2010. okt. 7. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

"igen, ezeket a házakat nem a hazai klímára találták ki(évi 50-60 fokos hőingadozás is akár) meg rovarkártevők, fabetegségek stb. az öcsém ilyen házakat épített az usa-ban szerinte szart nem ér az egész. igaz ott szögelik az elemeket, de már új korában recseg ropog az egész tákolmány. de legalább óccsó..."


Annyira recseg-ropog, mint az ÖSSZES magyarországi tetőszerkezet! Arra bezzeg jó a fa nálunk is, mi? Ott fent nem kell kibírni az 50-60°C-os hőmérsékletkülönbséget, mi?! Oda nem mennek a kártevők, fabetegségek, mi?!?


Gondolkozzon már aki ilyet ír!


Többszáz éves tetőszerkezetek állnak ma is gond nélkül Magyarországon! Akkor lakóháznak miért nem jó? Annak max 50 évet kell kibírnia, utána úgyis elbontják a kő/tégla/vályog/föld házakat is! És nem azért, mert nem bírják statikailag, hanem mert megváltozik a világ!

2010. okt. 7. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

először is: a tetőszerkezet nem viseli csak a saját súlyát, más terhelést nem kap.

másodszor: nézd meg mo.-on milyen anyagátmérővel építik a tetőket(10x10.es gerendák,5x10-es szarufák általában) nem 5x5 ös szarból.

harmadszor: itt lapolással, kapcsozással,pántolással, stb. rögzítik egymáshoz az elemeket, nem egy szar szögbelövővel.

negyedszer: itt 120-150 cm. alapra építenek házakat, ott meg 60cm-esre(fagyhatár fölé)és az egész ház együtt mozog a megfagyó-kiengedő talajjal.

kb ennyi a különbség,okostojás.

2010. okt. 7. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"először is: a tetőszerkezet nem viseli csak a saját súlyát, más terhelést nem kap."


A tetőszerkezetnek el kell viselnie a saját súlyát, a tetőfedés súlyát, a hó súlyát és a szél nyomását is.


"másodszor: nézd meg mo.-on milyen anyagátmérővel építik a tetőket(10x10.es gerendák,5x10-es szarufák általában) nem 5x5 ös szarból."


Anyagátmérője kör keresztmetszetű anyagoknak van. Ezen túllendülve viszont érdemes meggondolnod, hogy a tetőszerkezet ámérikában is vastagabb anyagból van, egyszerűen azért, mert statikailag oda vastagabb kell, mint egy oldalfalnak. Mellesleg egy kellően sűrűn rakott 5x5-ös többet ér, mint egy 10x10-es..


"harmadszor: itt lapolással, kapcsozással,pántolással, stb. rögzítik egymáshoz az elemeket, nem egy szar szögbelövővel."

Megint csak... nálunk sem, és ott sem készítik egy fokkal sem erősebbre, mint amennyire indokolt. Tehát le lehet szarozni az 5x5-öst is és a szögbelövőt is, ha állva maradnak az épületek, igazán sok értelme nincs.


"negyedszer: itt 120-150 cm. alapra építenek házakat, ott meg 60cm-esre(fagyhatár fölé)és az egész ház együtt mozog a megfagyó-kiengedő talajjal.

kb ennyi a különbség,okostojás."

Ez egyrészt szimplán hülyeség. Ott is ismerik az alapozás követelményeit. Azzal esetleg te nem vagy tisztában, hogy hol mennyi a fagyhatár. Ha pedig egy kontár csapat, ahova az öcsédet is bevették mellőz minden szakmaiságot, az nehogymár egy elismert és elfogadott építési technológia hibája legyen!

Másrészt pedig a falazat anyagának nagyon kevés köze van az alapozáshoz. Gondolom lemezalapról sem hallottál még, ha hallottál volna, nem lenne gondod a megfagyó talajjal együtt mozgó házzal. (Úgy csinálsz, mintha a ház 1Hz-es frekvenciával ugrálna 10centiket föl-le ettől!) De látom már mindennel bajod van, mert sértve érzed magad, amiért bíráltam a szakmaiatlan hozzászólásodat.

2010. okt. 7. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Nagyon sok uj megoldas van ra hogy minnel osszetartobb, stabilabb legyen az a haz, azaz ne recsegjen semmi. A gerendakat, szarufakat illetve a tobbi tartoelemeket kapcsok helyett 12, 14 vagy 16 mm atmeroju csavarokkal rogziteni...az nem gond... es szerintem a szogbelovo gep nagyon jo...sztem jobb mint a normal szog.

Az tenyleg butasag, hogy nem birja ki az evi 50-60 celziuszfokos homersekletingadozast, mert a hagyomanyos nehez teglahazak tetoszerkezete is fabol van es semmi gond nincs magaval a faval evtizedekig.

Egy ilyen konnuszerkezetes haznak a fundamentuma is joval olcsobban kivitelezheto, mivel a falak alatt nincs folytonos fundamentum hanem az egesz haz vasbeton pillereken ,"labakon" all. Evidens dolog az hogy le kell asni joval a fagyasszint ala illetve olyan melyre ahol mar a fold nedvessegtartalma egesz evben allando es szinte nulla. Ez kb 2 m. Meg nem vegeztem szamitasokat de peldakent saccbol gondolom hogy 70x70 cm-es labak kellenek amelyek folfele haladva karcsusodhatnak pl egy 30x30 cm-es oszloppa. A haz alatt 3,5 - 4 m tavolsagonkent helyezkednenek el ezek a labak a terulet mindket dimenziojaban 2 m melyen mindegyik.


Koszi a komenteket...meg irhattok ha van valami uj otlet:)

2010. okt. 15. 11:30

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!