Kezdőoldal » Otthon » Felújítás » Milyen fogyasztói jogaim...

Milyen fogyasztói jogaim vannak egy asztalosmunkát végző céggel szemben?

Figyelt kérdés

Megbíztam egy céget egy IKEAs konyhabútor összeszerelésével, és, hát, nem lett tökéletes.

A fő gond a pulttal van: a vágott részt tették a mosogató mellé (L alakban van, és a vizes blokk pont a sarokban van), és két hónap után már látszik, hogy a műanyag védőréteg jön fel a sarokban, ahol a sziló kijött, és a farost ázik. Nem nagyon, de ez 25 évig nem fog így tartani. Az IKEA is mondta, hogy ez szarul lett megcsinálva -vágott részt nem rakunk a víz mellé. A cég közölte, hogy ők nem vállalnak garanciát a pultra.


Pontosan milyen fogyasztói jogaim vannak? A pult biztosan cserés, mert ez így nem tartós, de jó lenne, ha nem nekem kellene kifizetni az általuk elgányolt dolgot.


2023. febr. 23. 11:38
 1/6 anonim ***** válasza:
75%

Én annak idején a KIKÁnak, szereltem bútorokat. Azaz a KIKA alvállalkozója voltam. Ha elcseszem valamit levonták a pénzemből. Ezen a ponton választhattam, csak az anyag költséget fizetem és kijavítom, vagy küldenek mást és annak bérét is én fizetem.

Nekem az ügyfél egy fillért nem fizetett, én a kikának számláztam.

2023. febr. 23. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
82%
Úgy szerelték be ahogy kértétek, ahogy a rajzon volt? Mert ha igen, akkor nem sok keresnivalótok van.
2023. febr. 23. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
67%

Ha kaptál számlát, akkor szerintem békéltető testülettel fenyegetőzhetsz, részleges visszatérítésért cserébe. Javítani már nem igazán tudják, csak cserélni. Veszel egy strapabíróbb munkalapot (Egger), Obi/Praktikerben kivágják.


Ha engem kérdezel (nem vagyok szakember), az élvédő fólia sem garancia semmire, cserébe a sziloplaszt is hamarabb elengedi a sima felületeket, mint az érdeset. Ott a munkalap minőségével is van baj, illetve a sziloplaszttal is, ha 2 hónap után így feladta.


Mi a bútornneve? Ha <4cm a munkalap, akkor az csak megerősített bútorlap, és egyébként sem lett volna érdemes hosszú távon számolni vele.

2023. febr. 23. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
A legdrágább ikeás munkalap volt (most nem jut eszembe a neve), és teljesen megfelelő a célnak, ha nem a vágott részét rakják a víz mellé, és nem 1 mm szilót tesznek a résbe az illesztésnél. Szóval van békéltető testület, és igenis garanciát kell vállalniuk, ha nem jó a munka minősége, ugye?
2023. febr. 23. 12:56
 5/6 anonim ***** válasza:
79%

Elvégzett munkára mindig van garancia vagy szavatosság.

Mindig megvan a helyes munka, megfelelő anyagok alkalmazása.

Ha kispóroltak valamit, nem a megfelelő módon dolgoztak, az az ő saruk.

A sziló sztem amúgy sem alkalmas ilyen helyre. Vannak megfelelő takaró és védő tömítések, végzárók, vízhatlan gyári elemek.Ezt tudod oda tenni, mert L alakba tömíthető, fentről is zár.

[link]

Egy asztalos cégnek ezt tudnia kéne, és ha nincs, akor hoz, vagy másképp rakja össze.

2023. febr. 23. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
Eddig csak bútorbolttal volt ilyen ügyem, de igen. Először velük kell felvenned a kapcsolatot, fenyegetőzni, aztán békéltető testülettel ügyet indítani a cég ellen, ha nincs alkura lehetőség. Meg is kell nekik írnod, hogy te megpróbáltad korrektül lerendezni az ügyet, de a cég nem volt partner.
2023. febr. 23. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!