Kezdőoldal » Otthon » Kert » Melyik elektromos fűkaszát...

Melyik elektromos fűkaszát vegyem meg?

Figyelt kérdés

Nem egésszen 4 éves (OBI) Lux-Tools E-FS 1000/38 típusú elektromos fűkaszámnak a hajtóműve beadta a kulcsot (ami lecsökkenti a motor fordulatszámát), az OBI által árult Lux Tools szerszámok hivatalos szervizétől, EWS Kft.-től azt a választ kaptam, hogy nincs semmilyen alkatrész hozzá.


Tehát akkor most egy új elektromos fűkaszában gondolkodom, idáig két típusról szedtem össze annyi infót, ami alapján számításba jöhet:


Al-Ko BC 1200 E elektromos fűkasza - 1200 wattos

Hecht 1445 elektromos fűkasza - 1400 wattos


Van még más elektromos fűkasza ebben a kategóriában amit kihagytam és érdemes a figyelemre?


Aki ismeri ezeket a fűkaszákat, megírná, hogy mi egyiknek vagy a másiknak a legnagyobb előnye és hátránya?


Ja, és mit gondoltok, ha 3-4 év múlva ha valamelyik elromlik és alkatrészre lesz szükség, melyiknek jobb az alkatrész ellátása?



2018. szept. 10. 16:08
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
Benyásat vegyél, ahhoz mindegyikhez van fillérekért cucc és szerelőháttér . Strauss stb 20 alatt van , csak szintetikus adalékot tegyél a 95öshöz , óvatosan kell bejáratni 10 perc pihentetéssel 4 vágásig és zsírozni a fejet . A szezon végén meg kell tisztítani leengedni szárazra a karbit . Nekem 5,2 lovas van 18 rongy volt , 4szer vágtam nagy területen . 10-12 ropiért plusz 2 liter benyáért vágták volna per alkalom . Hogyne , 3-4 gép ára úszott volna el és egy vágás picivel több mint 1/4 tank üzemanyag volt ...
2018. szept. 10. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:
Köszi a tanácsot a benzinesről, de az előző fűkaszám egy MTD volt és azzal sokat szívtam. Akkor megfogadtam, hogyha fekete gyerekek potyognak az égből, még akkor sem lesz nekem több benzines kerti szerszámom.
2018. szept. 10. 20:26
 3/17 anonim ***** válasza:

MTD az egyik legtöbbet szidott márka a piacon.


2 nagy márka, esetleg a japán gyártók. Ezekben nem fogsz csalódni, ha benzineset vásárolsz.


Kicsit érdekes, hogy lealacsonyítod a benzines gépeket.

2018. szept. 10. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
Ên 1445-ön tolom otthon és anyáinknál, haladósabb, mint az 1,7 lovasnak mondott benzinesem volt (einhell). Meg az is sokat számít, hogy azonnal visszaszedi a fordulatszámot, ha nagyon bementél a sűrűbe. A szarv idióta (szimmetrikus, tehát S alakod lesz tőle egy óra alatt), azt cserélni kell olyanra, ami egy darabban van: 8000Ft. A damilszoknynát csak levágni lehet, eldobandó. A fej kuka: túlnyomja a damilt, szoknya nélkül leég a motor pillanatok alatt. Egy Husqvarna T25 fej fenomenális rá, 6000Ft. Kell értelmes heveder is, ha nem egyórás a terület. A 2,4mm damilt szereti, a 2,8 sokszor határeset volt. A Hechthez van alkatrész, kicsit macera rendelni, de van mindenhez minden.
2018. szept. 10. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

#3-as válaszoló: Nincs előítéletem a benzines fűkaszákról, otthoni célra nem tartom őket célszerűnek mert 2 havonta nyírás (2 hónapig állnia) nem ideális egy belső égésű motornak.


Ha ezzel keresném a kenyerem, biztosan benzinest vennék, a legjobbat: Stihlt vagy hasonlót.


#4-es válaszoló: Köszi a tippeket, igaz, néhányat nem egészen értek a szakzsargon miatt.


Melyik más típusnak a szarva kompatibilis a Hecht 1445-es ami ergonómialag jobban fekszik?


Miért, mi baja van a damilszoknyának?

Ha levágod a damilszoknyát, attól még a damilt vágó kés vagy penge még ott marad, igaz?


Miért ég le a motor ha nincs damilszoknya?


Ma Al-ko ügyfélszolgálatával beszéltem, ott a szaki azt mondta, hogy ne csodálkozzak ha az Al-ko fűkaszának az alapjárati fordulata alacsony és csak akkor pörög fel ha ellenállást érez (csökken a fordulatszáma a terhelés miatt). A Hecht-ról pedig azt írtad, hogy pont fordítva van ott, ha terhelést érez, akkor esik a fordulatszáma.

Érdekes működési paraméterek.

2018. szept. 11. 01:43
 6/17 anonim ***** válasza:

Én megértelek.

Elektromosban egy nagyságrenddel kevesebb alkatrész/hibalehetőség van, mint a benzinesben.



Nekem valami noname 1200Wattos van, a 100 méter hosszú (vagyis több 15-30 méter hosszú) hosszabbító végén még nagyon bivaly.


Csak s2opás a drótot huzigálni.

2018. szept. 11. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Index fórumon a Fűkasza topikban azt mondják, elvileg a Hecht 129 kormánya marhajó neki. Én az einhellét hackeltem rá, nem kizárt, hogy a 129-én ugyanúgy neked kell furatolni a kábelkivezetést, és a fogantyú csavarját is 0 esélyűnek látom, hogy ugyanoda kerülhet stabilan.


Damilszoknya: a szokásos piaci kínai. A három rohadt köröm, ami tartja, ki se fér a helyéről, akárhogy gyűröd. A középsőt sikerült kianyáznom, a másik kettőt váltogatva küzdöttem volna ki rohadt nagy vasakkal, de mintha nem is férne ki. Sniccer oszt kész. A szoknyán van a damilvágó kés, ami egyébként minél kopásállóbb (drágább) damilt használsz, annál nagyobb pazarlás, főleg a kínai fejjel, ami leadagol 2x20 centiket csak úgy véletlenül, mert bucka volt alatta és észlelhetetlenül gyengén hozzáért. Az nem rugó, ami benne van. Lehet keresgélni rugót akkorában, de még mindig két alátét van a két szélén, amit vagy beragasztasz, vagy elhagyod őket a fűben damilcserekor, és egy önszéttörő gané az egész. Az Einhellem gyári feje is olyan volt, hogy rendesen ilyen darabkák repültek ki az oldalából alaktalan lyukakat hagyva, de már a bejáratás alatt, pedig akkor még pörgetni és lóbálni is alig mertem, első kaszám volt. Szóval damilból, késből, fejből jónevűt. A Stihlt is csak azért nem ajánlom, mert a legkisebb is túl nagy erre, nincs hasznos damiltömeg, amikor az 1400W már kezd megfeküdni a 2,4mm-es damillal is. Tőben törik minden kis akadályon, két törés közt meg alig halad, nem jó. Túlengedett damillal pedig a motor erőlködik és nem pörög, tehát túlterhelve alulhűtött, leég ilyen 10 másodpercen belül nagyon könnyen.


Az alkot nem ismerem, az árait és a minőségét jobban, a kereskedőket még jobban. Az árukeresőn találtam egy olyan véleményt, hogy nehezen veszi fel az üzemi fordulatszámot (gondolom késsel), és addig nem is nagyon vág. Ez nem a fordulatszámtartó elektronikák viselkedését idézi, és alkonál 40-ért nem is kapnál ilyesmit. Gondolom amilyen ésszel a szegélynyírót (D-markolatos damilos szutyok) elnevezik fűkaszának, azzal az 1200W is valami ki tudja milyen megfontolásból került rá, szerintem kb mint minihifire a PMPO (azonnali szétégetéshez szükséges teljesítmény meg még egy-két nulla a végére, hogy tényleg soknak tűnjön). Lehet, hogy tényleg nincs jól legyártva az a motor, gyengék a vasmagok, nagyok a légrések, esetleg a lágyindító elektronika valami máshol kimaradt, nem pont oda méretezett, és csak vacilálni tud benne.

2018. szept. 11. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
Damilfej repríz: most a Husi T25 ilyen félkézzel szétszedős, a kasza közben rajtam van. Az elejében az orsó, benne a kezemben. A gomb a másik felébe van patentolva, alatta erős rugó. Az elejét a bal szarvra akasztom, az orsóra új damilt tekerek felezve, az elejét csak ráteszem, nem dugdosós a kivezető szem, hanem értelmes bevágott. Így egyben megy vissza a hátsó részre, vágok tovább. Ha a kábel nem akadna be a vaskosabb dolgok maradványába meg mindenféle tereptárgyakba, akkor ez lenne A kasza.
2018. szept. 11. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:

Ma végül is döntöttem a Hecht 1445 mellett és meg is vettem 26 rongyért. Ma csak összeszereltem, néha rubik kocka pillanataim is voltak mert az instrukció hiányos volt magyarul is és angolul is, a fotókból meg kevés volt.


A damilfejet is szétszedtem és összeraktam, a rugó nem tűnt olyan lágynak mint ahogy elmondásod alapján gondoltam volna, lehet, hogy közben a gyár is korrigál itt-ott a termékein főleg ha kapnak vissza véleményt az ügyfelektől.

De ha nem leszek megelégedve vele, akkor köszi a tippet, fogok venni egy Husqvarna T25-öst.



1,6-os damillal jött, azt el fogom használni, utána pedig van még néhány 2 mm-es tekercsem a Lux-Tools-ból visszamaradva, utána fogok csak átállni a 2,4 mm-esre.


A szimmetrikus kormány sem tűnik annyira kényelmetlennek, lehet, hogy attól is függ, hogy ki milyen magas vagy milyen hosszú karjai vannak. Én 187 cm magas vagyok, talán ezért nem tűnt problémásnak a kar - a nappaliban állva.


Holnap lesz a puding próba, majd este ha nem leszek túl fáradt, megírom a véleményem illetve az első benyomásom.


Az már biztos, hogy magasabb embereknek gyártották mint a Lux-Tools-ét, mert teljesen kiegyenesedve állva is tökéletesen tudom tartani a kaszával a megközelítőleg 30 fokot a talajjal bezárva.


A kormányra visszatérve, ha mégsem lesz kényelmes a szimmetrikus mivolta, nem lenne egyszerűbb a jobb oldali karból néhány centit lefűrészelni a csupasz részéből?


Így a nyél a kapcsolóval is közelebb kerül a középvonalhoz és nem kell kiadni 8000-et egy másik kormányért. Vagy tévedek?


Az indító kapcsolónak valóban erősebb a rugója az ideálisnál, szedted már szét megnézni, hogy esetleg a rugó tekercséből néhány menetet le lehetne esetleg csípni?


Mivel én csak a ház körül fogom használni, nem hiszem, hogy a kormány alakja annyira fog bosszantani, hogy arra 8000 Ft-ot áldoznék.


Ami pedig a szoknya-nadrágot illeti, még mindig nem értem az eszmefuttatásod lényegét: Ha fent hagyjuk a szoknyát, az zabálja a damilt, ha levesszük, az leégeti a motort, tehát akkor nem mégis inkább az első variáció szerencsésebb és hadd "zabálja"?


Amikor munka közben a két damil szál közül csak az egyik szakad el mert beakadt valamibe, akkor mit csinálsz ha nincs kés illetve szoknya kaszán? Hogyan adagolsz ki néhány cm damilt anélkül, hogy az ép damil ne nőjjön meg túl hosszúra? Mitől lesz megint a két damil egyenlő hosszú?

2018. szept. 11. 21:37
 10/17 anonim ***** válasza:

> nem lenne egyszerűbb a jobb oldali karból néhány centit lefűrészelni a csupasz részéből?


Mivel legbelül ilyen tartó bütyök van (vagy gyűrű, ha szemből - nem keresztmetszetből - fogalmazod meg), lehet, hogy fura lenne. Persze ha lepukkant bringabelsőből rögtönzöl oda is csöpp rezgéscsillapítást, akkor állni fog gondolom. Minél sorjásabb marad, annál jobban. :P


> Ha fent hagyjuk a szoknyát, az zabálja a damilt, ha levesszük, az leégeti a motort, tehát akkor nem mégis inkább az első variáció szerencsésebb és hadd "zabálja"?


A gyári damilfejjel 10 perc úgy egy tekerés damil. Ha jó a rugó, akkor elvileg ritkán kell a vágás, feltéve, hogy csak akkor engedsz (a gombot is elengedve), amikor tényleg már kezdi nagyon "tisztelni" a füvet a damilod. Jó fejjel nem kell szoknya, sokat érő damil úgy lesz igazán kiadós, és a kevésbé sűrű-hosszú részeken kiengedheted egy hangban mentőautónyit (tehát ha elfogyva "né", akkor kiengedve "nó", zenében jártasaknak ő a kvart, ha oktávot esik, akkor félfordulaton jár, akkor már kérdéses kezd lenni a hűtés középtávon).


> Amikor munka közben a két damil szál közül csak az egyik szakad el mert beakadt valamibe, akkor mit csinálsz [...]?


Betonközelben szétkap, egyenlően leteker félkörnyit, összerak, betonon leszabályoz szép suhogásúra, adagol, örül. Több ilyen után vagy pihenésvágy közben: leteker, felez (félkörívet rásaccolva az egyikre), felteker, összerak, mégis leszabályoz, mert kicsit azért szar lett, és örül, adagol, díbol. :)

2018. szept. 11. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!