Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Támogatnál egy Európa-párti...

Támogatnál egy Európa-párti politikai ideológiát?

Figyelt kérdés
Célja lenne létrehozni az európai egységet Portugáliától egészen Oroszországig és megőrizni, valamint erősíteni az európai jelleget a kontinensen.

2014. ápr. 23. 08:40
 1/10 anonim ***** válasza:
Nem. Európában túl sok különböző nép él. A nemzeti öntudat nagyon erős. Ezeket az országokat összevasalni lehetetlen. Más nyelvet beszélünk, mások az erkölcsi és viselkedési normák. Az EU valamilyen szinten laza kötelék, mégis csak gondok vannak...
2014. ápr. 23. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

"Nem. Európában túl sok különböző nép él. A nemzeti öntudat nagyon erős. Ezeket az országokat összevasalni lehetetlen."


Hát én nem igazán veszem észre, hogy olyan nagyon erős lenne a nemzeti öntudat. Főleg a fiataloknál nem az már és övék a jövő.


"Más nyelvet beszélünk, mások az erkölcsi és viselkedési normák."


A legtöbben már tudnak angolul vagy németül, ezek közös nyelvek. Ha te például a magyar mellett megtanulod az angolt, akkor már az egész EU-ban elboldogulsz. Az erkölcsi és viselkedési normák pedig abszolút nem különböznek, ezek az európai népeknél lényegében azonosak.


"Az EU valamilyen szinten laza kötelék, mégis csak gondok vannak..."


Pont az a baj, hogy laza. Ha te is lazán kötöd meg a cipőfűződet, akkor egész egyszerűen semmi tartása nincsen. Rendesen kell megkötni.

2014. ápr. 23. 09:27
 3/10 anonim ***** válasza:
31%

Határozottan nem. Egyrészt, mégis mi a fészkes fenének lenne ez jó?

Másrést, meg kell őrini a szuverenításunkat, nemzeti identitásunkat. Mi vagyunk Európában a legnagyobb múlttal rendelkező nemzet, nekünk van a legöregebb történelmünk, amire büszkék is vagyunk; büszkék vagyunk őseinkre, akik megóvták és életben tartották a Magyar Királyságot. Nehog yazt hidd, hogy a nemzeti öntudat nincs meg a fiatalokban! Max a hozzád hasonló kozmopolita proletárokban nincs meg, de ne magadból indulj ki, és bélyegezz meg mindenkit.

2014. ápr. 23. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

"Határozottan nem. Egyrészt, mégis mi a fészkes fenének lenne ez jó?"


Mert fel kell vennünk a versenyt a többi nagyhatalommal, különben elbukunk és rövid úton a csicskáik leszünk. USA, Kína, Oroszország, India. Ezek mind veszélyt jelentenek a dominanciánkra.


"Másrést, meg kell őrini a szuverenításunkat, nemzeti identitásunkat."


Attól még csattogtathatod a karikás ostorodat, főzheted a gulyáslevesedet és járhatja a visítozó asszonykórus a színpadon a csűrdöngölős táncot, hogy Európa egységesebb lesz. Nem értem, hogy szerinted ezek miért tűnnének el, ha egy rakás ember fontosnak tartja.


"Mi vagyunk Európában a legnagyobb múlttal rendelkező nemzet, nekünk van a legöregebb történelmünk, amire büszkék is vagyunk; büszkék vagyunk őseinkre, akik megóvták és életben tartották a Magyar Királyságot."


Tényleg? Én nem igazán találkozom a mindennapokban olyan emberekkel, akik ezzel lennének elfoglalva. Nem mondom, van néhány ilyen ismerősöm, de őket elég erősen flúgosnak tartja a többség.


"Nehog yazt hidd, hogy a nemzeti öntudat nincs meg a fiatalokban! Max a hozzád hasonló kozmopolita proletárokban nincs meg, de ne magadból indulj ki, és bélyegezz meg mindenkit."


Ha akkora nemzeti öntudat van benned, akkor legalább tanulj meg magyarul helyesen írni.

Amúgy nem tudom, hogy mit jelent az a bizonyos "kozmopolita proletár", de nagyon erős a gyanúm, hogy félreismersz engem.

Nem kell olyan agyatlannak lenni, mint a neoliberálisok, akiknek mindenki náczi, aki nem beszél napi 28 órát a zsidók szenvedéseiről, vagy mint a legnagyobb fideszesek, akiknek mindenki kommenyista, aki nem imádkozik naponta háromszor Orbán Viktorhoz és nem nyalogatja a portréját. Szóval óvatosabban a vádaskodással.


És amúgy tényleg nincs már nemzeti öntudat a fiatalokban. Már a jobbikos ismerőseim is simán kimennek Münchenbe dolgozni, pedig évekkel ezelőtt még nagyban fújták, hogy mindenki mocskos hazaáruló, aki elmegy külföldre munkát vállalni. Ez van, a Fidesz szépen hazavágta a nagy hazaszeretetet a kormányzása első két évében, amikor Orbán mindig úgy vezetett be egy-egy új adót, hogy közben 26 trikolór zászló volt mögötte a színpadon. Kb. abban a két évben egyre inkább nevetséges giccsé vált az egész hazaszeretet.

2014. ápr. 23. 10:05
 5/10 anonim ***** válasza:

Nem értem, hogy szerinted a nemzeti öntudat megléte mellett miért ne mehetne ki az ember külföldre pénzt keresni? A nemzeti öntudat nem azt jelenti, hogy nem hagyhatja el soha az országot. Valószínűleg én is ki fogok menni 1-2 évre, de azután visszajövök. És bennem eléggé meg van a nemzeti érzés, őseim sokat tettek ezért a földért, és én itt fogok élni.


A kozmopolita proletárok pedig az internacionalisták, akiknek ott a hazájuk, ahol a pénz. Ők európai állampolgároknak vallják magukat, nem pedig magyar, vagy német állampolgárnak. Rendkívül kártevő faj, ismertebb egyedei meseházi Attila, bajnai. Szerencsére fogságban rosszul szaporodik.

2014. ápr. 23. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

"Nem értem, hogy szerinted a nemzeti öntudat megléte mellett miért ne mehetne ki az ember külföldre pénzt keresni? A nemzeti öntudat nem azt jelenti, hogy nem hagyhatja el soha az országot. Valószínűleg én is ki fogok menni 1-2 évre, de azután visszajövök. És bennem eléggé meg van a nemzeti érzés, őseim sokat tettek ezért a földért, és én itt fogok élni."


Itt nem arról van szó, hogy szerintem mi a nemzeti érzés és mi nem az. A külföldön munkavállalók hazafiatlanságát nem én állítom, hanem egyes mélymagyarok, akiktől én csak hallottam ezt az egészet. De ha nem derült ki a hozzászólásomból, akkor bocsánat.

Amúgy ez is csak arra bizonyíték, hogy az egész nemzeti érzelem egy megfoghatatlan dolog, mert ezerféle úton-módon megnyilvánulhat. Például még mindig nem értem, hogy szerinted miért csorbulna a magyarok nemzeti identitása attól, hogy Európa egységesebb lenne. Mit nem tehetne meg egy magyar ebben az esetben, amit ma még megtehet? Fentebb írtam példákat, azok szerinted be lennének tiltva? Nem ehetnél paprikás krumplit? Nem értem...


"A kozmopolita proletárok pedig az internacionalisták, akiknek ott a hazájuk, ahol a pénz. Ők európai állampolgároknak vallják magukat, nem pedig magyar, vagy német állampolgárnak. Rendkívül kártevő faj, ismertebb egyedei meseházi Attila, bajnai. Szerencsére fogságban rosszul szaporodik."


Ez elég primitív hozzászólás volt. Természetes, hogy az ember oda megy, ahol jobban meg tud élni a keresetéből. Te is azt írtad, hogy kimész dolgozni 1-2 évet külföldre, mert jobban fogsz majd keresni. De ettől még nem leszel Gyurcsány vagy Bajnai híve, nem?

2014. ápr. 23. 10:32
 7/10 anonim ***** válasza:

6: igazság szerint még te sem nyilatkoztál arról, hogy mit értesz egy egységesebb európa alatt. És hogy miért is laza az EU.


Akikről beszélek, azoknak semmit nem jelent a nemzet szó. Nem érzik magukat úgy, hogy része lennének, nincs hazájuk, szabadon vándorolhatnak mindenhova, és sehova nem fűzi őket semmi. A hazájukat nem tekintik hazájuknak, semmi érzelmi kötődésük sincsen iránta. Ezekre vonatkozott a hozzászólásom. Az, hogy valaki kimeg yideiglenesen külföldre pénzt keresni, az nem tartozik bele ebbe a kategóriába.

2014. ápr. 23. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Én támogatnám. Az meg nem igaz, hogy olyan borzasztó különbségek lennének. Nyugat-Európában legalábbis a különcködő briteket leszámítva elég nagy az egység. Az meg hogy Kelet-Európa 50 évvel le van maradva mögöttük, még nem jelenti, hogy ne lenne létjogosultsága egy egységesebb Európának.


"Mi vagyunk Európában a legnagyobb múlttal rendelkező nemzet, nekünk van a legöregebb történelmünk, amire büszkék is vagyunk; büszkék vagyunk őseinkre, akik megóvták és életben tartották a Magyar Királyságot."


Na látod, ez a baj. Magyarországnak csak a múltja van, amiből semmit nem profitál. Jelenleg az Európai Unió sereghajtója, amin semmit sem változtat az évezredes történelem. Én szívesebben lennék büszke az ország jelenére, arra, hogy a rendszerváltás óta folyamatosan zárkózunk fel Nyugat-Európára, de nem tudok, mert folyamatosan szakadunk le róla. Ha ez az ország csak arra veri a mellét, hogy egy évszázaddal ezelőttig ért valamit, ahelyett, hogy azzal foglalkozna, hogy mi van most és mi lesz egy évszázad múlva, akkor nem érdemes rá büszkének lenni.

2014. ápr. 23. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nem.
2014. ápr. 23. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Attól függ, milyen lenne az az "európai jelleg". Ha templomos-csuhás-tömjénfüstös, szóval ha vallásos, akkor nem. Ha liberálisabb, modernebb, fejlődés- és technika-párti, akkor igen.
2014. ápr. 23. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!