Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » I. illetve II. Világháború...

I. illetve II. Világháború legjobb vadászgépe?

Figyelt kérdés
Előre is köszönöm a válaszokat!

2011. márc. 29. 09:00
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:

A II. vh. legfejlettebb vadászgépe a Me-262 volt (ami el is készült), de a legjobbon sokat lehetne vitatkozni...


Az eredményekről: vadászokat és bombázókat külön kellene nézni, a vadászok közül talán a Bf 109 és a Mustang, bombázók közül a Stuka és a B 17 + B 24 nehézbombázók.

(A stukát ne becsméreljük, légifölény nélkül kevés bombázó jutna messzire)

2011. márc. 30. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 A kérdező kommentje:
A pontosítás kedvéért a JU-87 az zuhanóbombázó és kétségkívül a kategóriájában a legnagyobb eredményeket az IL-2 mellet ez mutatta fel.Sőt minden idők legeredményesebb pilótája Hans-Ulrich Rudel JU-87-esen repült! Kösz a hozzászólást, de elsősorban vadászgépeket várok, de bombázók is becsúszhatnak ;)
2011. márc. 30. 15:06
 13/29 anonim ***** válasza:

15:15


A P-80 először is 90 km/h-val gyorsabb volt. Másodszor, nem állt le a hajtóműve, nem fogyott belőle több leszállás közben, mint légiharcban, és még a koreai háborúban is használták (bár ott vadászszerepben csak a MiG-15 érkezéséig).

2011. márc. 30. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 A kérdező kommentje:

"A P-80 először is 90 km/h-val gyorsabb volt. Másodszor, nem állt le a hajtóműve, nem fogyott belőle több leszállás közben, mint légiharcban, és még a koreai háborúban is használták (bár ott vadászszerepben csak a MiG-15 érkezéséig)."


Me-262: Nyilazott szárny, jobb fordulékonyság, erősebb fegyverzet, többféle feladatra volt alkalmas. A hibák nagy része a nem megfelelő és rossz minőségű nyersanyagok miatt volt. Amikor később a zsákmányolt gépekbe jobb minőségű anyagból gyártottak alkatrészeket a 262-eseknek meg is nőtt az üzemidejük. Plussz előbb is állt csapatszolgálatba mint a P-80. Tehát a P-80 éppen csak besorolható a II. VH-s gépek közé.

2011. márc. 30. 17:33
 15/29 anonim válasza:

Attól függ szerintem ki ült benne.


Ha a úgy vesszük akkor a Bf-109-es. De nem szabad lebecsülni szövetségesek gépeit sem.


HA Gallandon múlik akkor a Me-262-es.

2011. ápr. 25. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:

A P80-as csak 1945 októberében került ki a csapatokhoz úgy tudom.

A Gloster Meteor volt a legjobb sugárhajtóművel felszerelt vadászgép.

A legjobb dugattyús motoros vadászgép pedig a Dornier Do 335 volt szerintem.

2011. ápr. 26. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 A kérdező kommentje:

"A Gloster Meteor volt a legjobb sugárhajtóművel felszerelt vadászgép."


Kétségtelenül megbízhatóbb volt mint az Me-262, de ennyi. Az Me-262 egy jóval fejlettebb gép volt mint szerkezetileg mint fegyverzetileg mind sugárhajtóművileg. Egy jóval előremutatóbb gép volt mint a Meteor.

2011. ápr. 26. 15:08
 18/29 anonim ***** válasza:

Hát akkor most De Havilland Vampire :D


De komolyan gondolva a dolgokat:

az első világháború legjobbja talán a Sopwith Camel volt, de itt meg kell említeni Manfred von Richtofent, aki a vörös Fokker Dreideckerével nem egyet küldött a temetőbe közülük - tény, hogy egy Camellel párbajozott, mikor leszedték, csak éppen a légvédelem. Respect...

Nem volt azért verhetetlen az sem, attól függ, ki kezelte.

De a második világháború kérdésesebb, én a frontokat külön veszem, és akkor a Jak-3 keleten, a legjobb ellenfele a Me-110 vagy Me109, és a személyes kedvencem a Focke-Wulf 190, a japánoknak az A6Mitsubishi Zero, de már az újítások mellett sem tudta felvenni a versenyt a Hellcatekkel, vagy éppen a Corsairrel.

Az amcsiknak meg ott volt a Mustang, ami elég kemény volt a maga nemében. De hát Walter Nowotny megmutatta, hogy a Focke-Wulf nem akármilyen gépezet. Megint Respect...

De ott volt Douglas Bader, aki a Spitfire-ével elég szép karriert hozott létre, és Adolf Gallandot is kölcsönösen segítették a frontokon túl, tehát ez is kemény dió...Respect...

De a legjobbnak én a Mustang-ot mondanám, amely elég jó képességekkel lett megáldva.

Bár most lehetne az is, amit a szovjetek csináltak, hogy beállítottak első VH-s gépeket a maguk 100 km/h-jával, amit nem nagyon tudott követni egy modern gép, így az a háta mögül kilőhette, tehát akkor maradna a Camel. :D

Személyes kedvenc a Fokker Dr. I és a Fw-190

De jó a kérdés nagyon :D

2011. máj. 2. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:

Egy magyar pilóta mondta hogy amikor a Mustangok lőtték őt akkor a 12,7-es lövedékek úgy kopogtak az ülésbe szerelt páncéllemezen mint a jég a tetőn, de se neki se a gépnek semmi baja nem lett, a Focke-Wulf pedig még a Messerschmittnél is erősebb szerkezetű volt.

Léghűtéses volt a motorja ezért jobban bírta a sérüléseket.

A Messerschmittből több pusztult el föl és leszálláskor mint légiharcban.


A Ta-152-es se volt rossz gép szerintem.

2011. máj. 3. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 A kérdező kommentje:

"A Messerschmittből több pusztult el föl és leszálláskor mint légiharcban."


Itt az Me-262-re gondolsz nem? Mert ez a BF-109-re nem volt igaz. Bocs csak a Messerschmitt kicsit tág fogalom. :D

2011. máj. 3. 11:16
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!