Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » I. illetve II. Világháború...

I. illetve II. Világháború legjobb vadászgépe?

Figyelt kérdés
Előre is köszönöm a válaszokat!

2011. márc. 29. 09:00
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:

A BF-109-re gondolok.

Közel volt egymáshoz a két elülső kereke ezért nagyon könnyen felborult vagy előrebukott miután fel vagy leszállt.

2011. máj. 3. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:
Ez igaz, a BF-109-ből a kezdő pilóták összetörtek egy párat, meg nem igazán szerette az elhanyagolt füves reptereket. De ez nem volt annyira súlyos probléma.
2011. máj. 3. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 A kérdező kommentje:
Ja igen ez a Bf-109 egyik "típushibája" volt.
2011. máj. 6. 09:12
 24/29 anonim ***** válasza:

"A legjobb dugattyús motoros vadászgép pedig a Dornier Do 335 volt szerintem."


Ezt nem lehet tudni, mert nem sok került harcba belőle.


De kb. egy ligában játszott a Ta-152, Tempest, La-7 gépekkel.

2011. máj. 6. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 elias ***** válasza:

"A P-80 először is 90 km/h-val gyorsabb volt. Másodszor, nem állt le a hajtóműve, nem fogyott belőle több leszállás közben, mint légiharcban, és még a koreai háborúban is használták (bár ott vadászszerepben csak a MiG-15 érkezéséig)."


Az 1944-1945 között tesztelt P-80-as változatok még nem voltak gyorsabbak mint az Me 262 ( kb 800 km/h körüli sebességre voltak képesek) és elég sok probléma volt a hajtóművükkel is. Nem egy teszt pilóta életébe került az XP-80-as tesztelése ráadásul a hadrendbe állítása sem indult túl fényesen (Richard Bong amerikai mesterpilóta is egy P-80-as berepülése közben vesztette életét).

2011. okt. 21. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 Jookoo ***** válasza:
Az első világháborúban több esélyes is van: Camel(de a nem elég profi pilótákat nem kímélte emiatt nem tökéletes),Dr.1(Nagyon fordulékony, kalsszikus típus, de a háború vége felé már gyenge volt)A második világháborúban pedig hatékonyság szempontjából a Fw-190 hiszen rombolónak is jó volt, továbbá ebből lett a legjobb légcsavaros gép a Ta-152(Dornier Pfeil nevű gépe inkább volt romboló vagy nehézvadász mint vadász) Modernségben pedig a Me-262 nem pedig a P-80 vagy a Meteor hiszen mindkét szövetséges gép cska fokozatosan érte el a csúcsteljesítményét, kezdetben ugyanúgy megbízhatatlan gépek voltak és a sugárhajtóművükön kívül nem volt bennük sok előremutatás.Emellett a Me-262 hajtóműveit azért szerelték a szárnyak alá, hogy később helyettesíthessék jobb motrokkal és hiba esetén könnyen javíthatóak legyenek.Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Me-262 pusztán átmeneti gép volt amit már 1945-46-ban is elkezdtek volna felváltani ha nem lett volna akkora anyaghiány(Nem a Salamanderrel akarták fölváltani, hanem fejlettebb hajtőművekkel ellátott még előremutatóbb gépekkel, amiknek a prototípusai, tervei a későbbi sugárhajtású gépek alapjait adták.)
2012. jan. 21. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim válasza:
sztem a messerschmidt és a spitfire
2013. júl. 9. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:

Az 1 Vh-ban az SE 5a, SPAD XIII, Fokker D VII voltak a legjobbak,ezek közül is a Fokker talán az első.A Camel 1918-ra lassú volt a 185 km/h-jával,kevés volt a motorteljesítménye.

A 2.Vh-ban a késői griffon motoros Spitfire-ök voltak a legjobb benzinmotoros vadászgépek,és a P-51D,német oldalon a FW-190 D-9,de csak ha működött a teljesítménynövelője.(Ha nem jutott beléjük metanol, akkor lassabbak voltak az A verzióknál)A Do-335 későn és kis számban ért ki a frontra,harci bevetésre egy sem került belőlük.Sugárhajtásúban a Me-262 jobb volt a Meteornál,mert nyilazott szárnya miatt nagy sebességnél jobban manőverezhető és nagyobb a tűzereje is.Az F-80-ast pedig csak a háború után állították szolgálatba.

2013. okt. 2. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 Jookoo ***** válasza:
Szerintem a Griffon motoros Spitfire mellett a Bf-109K is nyugodtan szerepelhetne,hiszen Willy Messerchmitt gépe maga volt a vadászgép,hiszen kevés-vagy talán egy se-repülőgépről lehet elmondani,hogy 10 évig állt szolgálatban és ezalatt folyamatosan az élvonalban volt,a kezdeti kb 400km/h-s sebességet pedig sikerült feltornázni 710 km/h-s maximális sebességre anélkül,hogy komolyan áttervezték volna.A fegyverzete hasonlóképpen modernizálódott,a korai kiskaliberű géppuskákat a háború közepére-végére már felváltotta a nehézgéppuskákból és a gépágyúból álló fegyverzet,ami a nehézbombázók ellen is hatékony volt(a 30mm-es gépágyú lényegében bármit képes volt pár találattal likvidálni amivel szembe kellett szállnia).Igaz,voltak hibái,de olyan olcsó és hatékony vadászgép volt,hogy méltó a valaha épített legjobb vadászgép címre(a német sikerek elképzelhetetlenek lettek volna enélkül a gép nélkül,egyedül talán a He-100 homályosíthatta volna el hírnevét ha a típus sok példányban épül meg és kerül bevetésre).
2013. okt. 31. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!