Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Ilyen tényleg létezik, hogy a...

Ilyen tényleg létezik, hogy a haditengerészeteknél nem kötelező az úszni tudás? :D És ez már 100 éve is így volt elvileg

Figyelt kérdés

Azt olvastam hogy 1918-ban a Szent István csatahajót, amikor az olaszok torpedókkal elsüllyesztették az Adrián, akkor azért is csak 89-en haltak meg az 1087 fős legénységből, mert az Osztrák-Magyar Monarchia haditengerészeténél a legtöbb más haditengerészettel ellentétben kötelező volt az úszni tudás ahhoz, hogy bárki bármilyen rangban oda beléphessen és ott szolgálhasson.


De a lényeg nem is a monarchia, hanem úgy általában a haditengerészetek: Tényleg ez miért működhet így, hogy valaki szolgálhatott, de akár manapság is szolgálhat a haditengerészetnél anélkül hogy tudna úszni?


(És kérlek olyan idiótaságot senki ne írjon, hogy "A légierőhöz is felvesznek, akkor is ha nem tudsz repülni")


2017. máj. 17. 18:51
 1/4 Fatal_3rror_ ***** válasza:

Pedig ez valahol tényleg "pilóta sem tud repülni" helyzet.


Az esetek nagy százalékában ha elsüllyedt egy hajó, akkor órákig, napokig tartott mire kimentették a túlélőket, addig meg mentőmellény nélkül senki nem bírja ki. Rosszabb esetben ott van a kimerülés, cápatámadás, pár fokos víz, hullámzás. Ráadásul a legénység 90%-a nem tartózkodik a nyílt fedélzeten kb soha.

2017. máj. 17. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Elkêpzelhetō.

A XIX. szd elején a Brit haditengerészetnél elfogadott elmélet volt, hogy az úszni tudò matròz számára egy hajò elvesztése csak meghosszabbitja a szenvedést, tudása hiu reményt ad számára a megmeneküléshez...így tovább fuldoklik,

2017. máj. 17. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 Mopat ***** válasza:

Ezenkívül nagyon "okos" tengerészeti teoretikusok úgy vélték, hogy ha a matróz úszni tud, akkor gyáván menekülni kezd a sérült hajóról. Egyébként meg küzd a hajó fennmaradásáért.

Szintén sokáig ellenezték az ejtőernyőt a pilótáknak(úgy tudom, a Német császári légerőnek meg talán a Monarchiának hamarább volt, mint a briteknek)mivel akkor a pilóta csak gyáván kiugrik. De szintén a derék angolok vélték úgy, hogy pilótának a 30-40 éves, nemesi származású sportember a legjobb. Úgy vélték, a közemberek "korcsok" ilyen nemes feladathoz! Le is írták, effektíve a kutyatenyésztéssel példálózva!

Illetve a pilótaképzés során kikapcsolták a motort és a növendéknek merészen válaszolgatni kellett az oktató kérdéseire, miközben bátran lezuhantak. A kortárs franciáknál a pilóta urak közben a porlasztó szétszedését gyakorolták, és minden növendék tudta, hogy leálló motorral hamar lepottyansz...(Szerintem még a Monarchiánál is. Emlékszem 1915-ben egy Szerbia fölött elromlott gép motorját a pilóta és a megfigyelő a levegőben megbütykölték, és hazarepültek. Gyávák!)

Néhány alapos fenéken billentés és a 120éves vén tábornokok elhalálozása aztán jobb észre térítette őket.

2017. máj. 22. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat!


Az úszni tudást én is hibásan a repülni tudáshoz hasonlítottam, pedig az ejtőernyő erre a tökéletes légierős párhuzam.


Flottaütközeteknél is rengetegszer az ellenség kimenti az elsüllyedt hajók tengerészeit, nem is beszélve a partoktól úszótávolságra elsüllyedt hajók eseteit. Ez persze nem garancia az életben maradásra, de az autókban a biztonsági öv sem jelenti hogy 100% esélllyel megmaradunk, mégis bekötjük.

2017. máj. 22. 12:33

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!