Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Kínában a nagy állami szerepvá...

Kínában a nagy állami szerepvállalás miatt megy ennyire gyorsan az infrastruktúra fejlesztése? Vagy miért?

Figyelt kérdés

Főleg az autópályaépítésekre,vasútépítésekre gondolok.

Ezek olyan olajozottan,gyorsan mennek a kínaiaknál.

Mondok egy példát.


Kujjang-Kuangcsou nagysebességű vasútvonal kicsivel több, mint 800 kilométer hosszú,300 km/h-val járható és mindössze 6 év alatt épült fel, annak ellenére,hogy hegyes,völgyes.510 híd és 270 alagút található rajta.Különösen nagy mérnöki munka volt, mivel mészkőhegységbe is kellett építeni.


Nálunk egy 53 kilométeres szárnyvonalon (esztergomi vonal) 10 éve tökölnek és mindig nincs kész, pedig az a vonal nem speciális,nem nagysebességű, hanem szárnyvonal jellegű.


De, megemlíthetném az M85-os gyorsforgalmi utat is.

2009-ben volt az első kapavágás és még mindig nem voltak képesek egy 80 kilométeres utat befejezni Győr-Sopron között.



Nem tudom pontosan,Kína szakértő majd kijavít, olvastam róla,hogy a kínaiaknál a földek részben állami tulajdonban vannak és jelképes összeg fejében egyből kisajátíthatóak egy vasúti vagy autópálya projektnél.

Emiatt kevés a jogi procedúra, így gyorsak az építkezések.


De, szerintem az is hozzájárul,hogy a pártok nem váltogatják egymást, mivel egypártrendszer van.



2017. ápr. 17. 10:57
 1/1 anonim válasza:
Mert az állam feladata, nem a lopás, hanem a fejlesztések kivitelezése közpénzből, Kínában ezt komolyan veszik.
2018. márc. 19. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!