Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért állítanak fel sokan...

Fizikakedvelő kérdése:

Miért állítanak fel sokan hamis dilemmákat az oktatási rendszer kapcsán?

Figyelt kérdés

A PISA-teszt eredményeit figyelvén újból előkerült a magyar oktatási rendszer,mint téma a magyar sajtó szegmenseiben. Rendre olvassuk azt az általánosnak vélt igazságot,hogy a probléma magva,hogy ismereteket is kívánunk átadni a diákoknak és nem helyezünk hangsúlyt a készségekre. Ez természetesen részint igaz. A probléma véleményem szerint az abszolutizálással van. Miért kellene választanunk a tudás és a készségfejlesztés közül? A két megközelítés EGYÜTTES integrálásával lehetne sokat elérni. Miért kellene kilöknünk a lexikális tudást(Nyugaton is inkább átalakították)? A kifejezés amúgy is elég pejoratív,ami kár. Miért ne lehetne érdekes a diák számára a lexikális tudás? Úgy kell a nebulókat bevezetni egy-egy diszciplínába,hogy érdekes és megfogható legyen,utána rá lehet feküdni a mélyebb elméletre és a problémamegoldásra. A gondok tehát módszertaniak,tanárszinten jelentkeznek. Miért elképzelhetetlen tehát ötvözni a készségfejlesztést/problémamegoldást a megfelelően alapos ismeretátadással?(ami lehetőve tesz minket az interneten való eligazodásra,ha már a lexikalitás ellenes érveknél járunk)

Mi a véleményed a kérdeskörről? Valóban bináris változó a megoldás?


Válaszokat előre is köszönöm!



2020. jan. 3. 20:33
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
77%
Sokat változott a világ az elmúlt 20 évben. Én is azt mondom, hogy a lexikális tudásnak nincs értelme, mert 2 perc alatt szinte bármit meg lehet találni neten. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs értelme megtanulni kívülről egy-egy szép verset vagy dalt. A hangsúlyt a gondolkodásra és az érzetekre (művészetek) helyezném, illetve arra, hogyan lehet valamit két perc alatt megtalálni.
2020. jan. 3. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
75%

A kritikus gondolkodás elfojtása a legnagyobb gond.


Aki kritikusan gondolkodik az látja a problémát, aki látja a problémát az megoldást akar találni, aki megoldást akar találni az elkezd gondolkodni. EZ VESZÉLYES! a fidesz szerint így arra verik a nyálukat hogy mindenbe segg hülye a mai tanuló de kettővel több szentet tudott felsorolni mint a svájci vele egykorú diáktársa.


Ha a mai fiatalt a gondolkodásra ösztönöznék az iskolába becsukhatnának az egyházi sulik 80% és elmagyaráznák otthon a kőbunkó fideszes szülőnek a kisztitkár nem megmentő hanem patás ördög......


Szerinted egy féldiktatúra az észt támogatja vagy a birkákat?

2020. jan. 3. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:
Ha azt mondod,hogy a lexikális tudásnak nincs értelme,akkor elvetsz minden természettudományi alapot,aminek következtében gondolkodni is lehet? Ez a kérdésem magva. A gondolkodás miért áll szemben a gondolkodással? Ha meg szeretnél oldani egy kémiai problémát,akkor ismerni kell valamilyen szinten az adott kémiai rendszert,illetőleg a közelítéseket,modelleket. Nem a töméntelen mennyiségű részletinformációra gondolok lexikális tudás alatt,hanem precíz modell és rendszerismeretre.
2020. jan. 3. 20:50
 4/15 A kérdező kommentje:
*a gondolkodás miért áll szemben a lexikális tudással
2020. jan. 3. 20:51
 5/15 anonim ***** válasza:
66%

A magyar oktatási rendszer leginkább a magolásra épít, aminek akkor lenne értelme, ha az ember nem felejtené el, amit egyszer megtanult. De mivel az ember agykapacitása véges és kiszelektálja a számára lényegtelen adatokat, így teljesen felesleges megtanulni például a költők életét, mivel az, hogy Berzsenyi Dániel 1810 márciusában felutazott Pestre, egy mellékes információ és az ember agya egy hét alatt teljesen "kidobja a raktárból", hiába kellett szerdára megtanulni egy dolgozatra.

De ugyanígy a nyelvoktatásról is megvan a véleményem. Nálunk az az írásbeliségre épít, míg más országokban először beszélni tanítják meg a gyerekeket, aminek jóval több értelme van.

2020. jan. 3. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:
#2:A kritikus gondolkodás megintcsak fontos,ellenben annak is kell alapot kiépíteni. Hogyan kívánsz kritikusan gondolkodni,ha nem ismered a rendszert amiről gondolkodni kívánsz? Ha politikáról van szó,akkor ismerni érdemes az általános történelmi mintákat,társadalmi-gazdasági alapelveket stb.,plusz ezek mellé jön az adott hely esetében a lokális történelem s a néplélek,mentalitás,kulturális közeg,amit formált.
2020. jan. 3. 20:54
 7/15 anonim ***** válasza:

Maximálisan egyetértek! Én is valahol a kettő között mozgok, valószínűleg a megoldás az lenne, ha a készségeket, a logikus gondolkozást és a kreativitást kellő mértékű lexikális tudással egészítenék ki és nem szabad csak az egyikre helyezni a hangsúlyt. Persze, adhatunk mindenki kezébe egy tabletet, aztán igazodjon el a világban ahogy tud, de ha nem rendelkezik kellő alapismerettel, kultúrával, akkor annak sem lesz értelme. Mint ahogy önmagában a tiszta lexikális, magolós, beseggelős, "azért, mert így kell megtanulni és kész" típusú anyagnak sem.


2# Szerintem a kérdező is követi az aktuál politikát, nem biztos hogy pont erre volt kíváncsi.

2020. jan. 3. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy a tanár nem egy elitszakma, hanem aki semmire nem volt jó, elmegy énektanárnak (nincsen bajom az énektanárokkal, csak a többség ilyen).


Egyébként pedig össze lehetne kötni, csak a Nemzethy Turul Kerettanterv ilyenekre nem gondol. Holott a csapatmunka, következetesség sokkal fontosabb a munkaerőpiacon, mint tudni az Antigoné cselekményét.


Valamint a hangsúlyt át kellene tolni az idegen nyelvekre. Sajnos-nem sajnos, magyarral Magyarországon kívül sokra nem mész. Az angol világnyelv, a német pedig európai.

2020. jan. 3. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:
#5:Így van! Ellenben a lexikális tudás az nem egyenlő a magolással!! Ezt próbálják egyesek összemosni,s ennek megyek én is neki. Tökéletes példát prezentáltál. A költő életének részletes megtanulása valóban memóriagyakorlatnak jó maximum. A fizikai modellek megismerése,az élőlények változatos vázának,rendszerének feltérképezése mind határozói,mind összetettebb(anatómiai,éllettani) értelemben,anyagszerekzetekbe való elmerülés,történelmi-földrajzi logika társadalmi és gazdasági értelemben... ezek mind hasznosak is lehetnek,s hozzátartoznak a világképépítő elemekhez. Persze ezt megfelelően kellene oktatni,megfelelő tanárokkal....
2020. jan. 3. 21:00
 10/15 A kérdező kommentje:
#7:Pontosan. Nem aktuálpolitikai,inkább általános oktatáspolitikai jellegű a kérdésem. Az általad felsoroltakat pedig csak megerősíteni tudom. A neten el kell tudni igazodni,szelktálni,ehhez jó dolog ha van egy stabil váz.
2020. jan. 3. 21:02
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!