Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A magyar ellenzék szerint...

A magyar ellenzék szerint miért felesleges a Beográd-Budapest gyorsvasút?

Figyelt kérdés
Ez egy olyan befektetés, amely egyaránt erősíti a külhoni és külföldi, szomszédi kapcsolatokat, pénzt, innovációs fejlődést, és kereskedelmi fejlődést hoz. A mérnökök és különböző professzorok szerint, a Szegedi vonalánál sokkal inkább megtérül a másik, de később nagyobb haszon érdekében a Szeged-Sazabadka vonal is fel fog épülni, egyik sem lesz veszteséges. Megkönnyíti az átutazást, piacozást, árú cserélést. Ez nagyot dobna a magyar GDP-n is. Nem lehet majd tőbbet panaszkodni hogy nincs fejlett vasút, mert ez lesz a régiót tekintve az egyik legfejlettebb vasút, illetve ha felépül a Kolozsvár-Budapst akkor ebből lesz több, még több lehetőség áll számunkra, és az emberek számára is.

2020. jan. 10. 19:13
1 2 3 4 5 6 7
 11/70 anonim ***** válasza:
100%
Nem lenne teljesen veszett, de jelenleg a két város között semmi nagyobb várost nem érint, ha Szolnok-Szeged irányába menne máris értelmesebb lenne
2020. jan. 10. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/70 anonim ***** válasza:
90%

“Magyarország Szerbia legnagyobb kereskedelmi szövetségese”

Mióta? Én még Németországról tudok.

2020. jan. 10. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/70 anonim ***** válasza:
100%

Ugyanez volt a hivatalos mese Sry Lanka esetében is. Hogy az a kikötő majd kereskedelmi fejlődést hoz, nem lesz veszteséges, segíti az átutazást, piacozást, áru cserélését, hogy nagyot dobna a GDP-n és a régióban nagyon fejlett dolognak számít majd. Aztán csődbe mentek...


Eleve ki számolta ki, hogy ez nyereséges lesz-e, nem pedig csak egy újabb eszköz, hogy a multik leszívhassák a gazdasági profitot?


És eleve minek nekünk ehhez hitel? 500 milliárd persze sok, de egy új államkötvénnyel is finanszírozható az egész és akkor mégcsak nem is kell dróton rángattatnunk magunkat.


Mondjuk ezutóbbiban nincs igazam, mert mikor 2015-ben jött fel először a hír, akkor becsülték az egész projektet 500 milliárdosra. De ebből mára 700-750 milliárdos becslés lett. Ami néhány év alatt 50%-kal drágul meg úgy, hogy még csak el sincs kezdve, annak a kitalálóját az ablakon kéne kihajítani...

2020. jan. 10. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/70 anonim ***** válasza:
100%

"A tervezett nyomvonal 159 km és minden nagyobb magyar várost elkerül. A vasútvonal Budapest és a magyar határ között csak Kiskőröst és Kiskunhalast érinti, melyek összesített lakossága 42 ezer fő (Wikipedia, 2018). A tervezett vasútvonal elkerüli a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret, de érinti a budapesti intermodális konténerterminált (BILK).


A nyomvonal alternatívájaként javasolták a Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged nyomvonalat. Ezen városok összesített lakossága 314 ezer fő (Wikipedia, 2018). Ez a nyomvonal Budapesttől Szabadkáig 198 km hosszú lett volna, szemben a 175 km (Szabadkáig) hosszú tervezett nyomvonallal."


Tényleg teljesen reális, mondjuk az a vicc, hogy itthon a 160 km/h-t már gyorsvasútnak nevezik.

2020. jan. 10. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/70 anonim ***** válasza:
100%

". A mérnökök és különböző professzorok szerint, a Szegedi vonalánál sokkal inkább megtérül a másik"


Tudnál erre példát hozni?

2020. jan. 10. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/70 anonim ***** válasza:
84%

A 150-es számú Budapest - Kelebia vasútvonal elsősorban teherforgalomra épül és nem utasforgalomra, éppen ezért sok értelme nem lenne ott a gyorsvasútnak.


Na meg aztán sokra mész egy gyorvasúttal, ha nincs hozzá megfelelő gördülőállomány ami alkalmas legalább a 160 km/h-ra. A 10 Taurus és 25 Traxx mozdony amik tudják csak ezt a sebességet, de rájuk máshol is szükség van. Rajtuk kívül pedig csak a Flirt, a Kiss meg talán a Talent motorvonatok alkalmasak a 160-as sebességre, de ők érthető okokból soha nem fognak tehervonatot továbbítani.

2020. jan. 10. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/70 anonim ***** válasza:
100%

Nálunk a puszta közepén fog haladni a vonal, semmilyen nagyvárost nem érintve. Az, hogy teherforgalom használja ki, megint csak valószínűtlen, ha csak nem buktam meg logisztikusként földrajzórán Belgrádnak nincs tengerpartja, a kitűzött cél, Szaloniki vagy Pireas gyors elérése lenne, de sem a szerbek sem a görögök nem tervezik fejleszteni a Belgrád és Athén közti szakaszt.

Annyi meg annyi fejlesztésre hasznosabb vasútvonal van hazánkban, hogy értelmezni sem tudom, hogyan eshetett a választás erre a puszta közepén futó szakaszra.

ui.: ahogy sokan már leírták ez nem gyorsvasút, csupán a lerohadt 60 km/h helyett rendes vasúti közlekedésre alkalmassá tévő beruházás, csak az a baj, hogy a teherforgalomnak a puszta közepén az a 60 km/h is megteszi.

2020. jan. 10. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/70 anonim ***** válasza:
100%

A sorrenddel van a nagy probléma. Kunszentmiklósig, de legalább Délegyházáig már tegnap neki kellett volna esni a második vágánynak! Aminek a helye egyébként megvan, mert az valamikor kétvágányos vonal volt, csak azóta sem sikerült helyreállítani valamelyik háború eredményét. A Kunszentmiklóstól lefelé való parádézásnak viszont jelenleg nincs itt az ideje, ehelyett a Lajosmizsei és a Veresegyházi Afrikában nincs olyan botrányvonalra és kétvágányúsításukra kell elkölteni. Azért, mert Bács-Kiskun a komplett Jugoszláviával együttvéve nem produkál akkor utasforgalmat, mint akármelyik ilyen 20-40 ezresre duzzadt Pest megyei falu egymagában.


Állapot-e az, hogy 30 km-ről bejárni napi 5 és fél órába kerül? Állapot-e az, hogy 40-nel imbolyognak a vonatok elképesztő pályán? Állapot-e az, hogy 1 órát vársz a vonatra, utána kimarad (mint minden harmadik) a 2 óra múlva lévő meg 30 percet késik? Állapot-e az, hogy minden egyes faluban újabb 20 perceket kell bevárni a kitudjaholvanmár ellenvonatot? Állapot-e az, hogy újabb 200 ülő és állóhelyet elvettek vonatonként ezekkel a pofátlan alacsonypadlós szarokkal, csak hogy kiszolgálják ezek a rendszerváltó hazaárulók (jobboldalt is bele lehet ám érteni duplán is) a germán ipart? Állapot-e az, hogy Pest megyében másfél órákat hering módjára állnak az emberek harmincadmagukkal a vonatajtókban, előterekben, vécéajtók előtt? Állapot-e az, hogy hering módjára állva imbolyognak 40-nel, 20 perceket várják az ellenvonatokat, és a papírforma szerint 30 km / 1 óra az a valóságban 30 km / másfél óra? Állapot-e az, hogy az ócska telekspekuláció ellehetetlenítette, hogy a délpesti vonalaknak, és a további hiányzó vonalaknak valaha is normális fejpályaudvara lehessen Budapest belvárosában? És nem valahol Délpestborzasztón... Állapot-e az, hogyha valakinek 8-ra kell mennie, akkor van egy vonat 7:10-re, meg 8:10-re? Állapot-e az, hogy 5 perc alatt megy végig 5-tel a vonat az állomás 1911-es kitérővágányán? Állapot-e az, hogy 3 vonatból 1 késik, 1 lerobban, célba se ér? Állapot-e az, hogyha egy szerelvény lerobban, akkor 4, 8, 12 óra múlva is vonatkimaradás van, mert már nem tudnak egy rohadt gurulóképes pótvonatot se összeszedni? Állapot-e az, hogy a fővárosba dolgozni járó 1 milliós Pest megye így van megoldva? Állapot-e az, hogy húsz km-es kocsisorok dugítják be, füstölik tele a várost, a falvakat, teszik tönkre mások élőhelyét?


Akkor megkérdezem, hogy valóban olyan vidékekre kell eltapsolni a csilliárdokat, ahol 3 vagonban 2 ember utazik, és amúgy a vasúti pálya jelenleg is másfélszer gyorsabb, mint az országos átlag? Vagy kétszer gyorsabb, mint a szomszédos vasútvonal? Az a napi 5-6 tehervonat egyelőre tökéletesen elfér azon. Pest megyében meg 2 percenként egymás nyakán vannak föltorlódva a vonatok, szerelvényenként akár 1400 emberel kitöltve. Van egy pályaudvar, és akkor 15 perc mire beengedik. Mert van 3-4 használható vágány, a többi meg használhatatlanságig szétrohadva.


Én egyetértek vele, hogy egyszer majd legyen Kelebiára két vágány, de ismétlen: sorrend! Elég lenne csak ráhagyni a MÁV-ra, hogy maga eldöntse, hova kell valóban a pénz, nem pedig mindenféle pénzlopóbuli kirakatberuházásokat a nyakába sózni. Egy ilyen beruházástól a vasút 99%-a ugyanúgy egy használhatatlan rettenet marad, közönséges emberkínzás! Ehelyett a vasút jóval nagyobb részén, nagyságrenddel több embert érintően az égető problémákat kéne végre elkezdeni megoldani.


Még valamit: a vasutat azok tartják el, akik évi 200 ezret kifizetnek a bérletükre valamelyik munkásvonaton, nem azok, akik életükben kétszer Belgrádba vagy Szilvásváradra kirándulgatnak, szóval _urvára nem érdekel a helyzetük, meg a véleményük sem.

2020. jan. 10. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/70 anonim ***** válasza:
100%

"Ez egy olyan befektetés, amely..:"


"Erősíti a külhoni és külföldi, szomszédi kapcsolatokat" - Pontosan hogy?


"pénzt, innovációs fejlődést, és kereskedelmi fejlődést hoz" - mennyit és pontosan hogy?


"A mérnökök és különböző professzorok szerint, a Szegedi vonalánál sokkal inkább megtérül a másik" - Melyik mérnökök és professzorok?


Szép reklámszöveg de valamivel alá kéne támasztani.

2020. jan. 10. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/70 A kérdező kommentje:
Ez a gyorsvasút megerősíti a Szerbia és Magyarország közötti jó kereskedelmi, és szomszédi kapcsolatokat. Kínaiakkal való kereskedelmi és baráti viszonyt. Ugyanis ez még Kínának is megtérül, méghozzá mert gyorsabbá teszi a kereskedelmet, a kínai árúcserét, így mindenki sokat fog kaszálni. Ez lesz a régióban a leggyorsabb, legkorszerűbb vonat( Tök mindegy hogy hol helyezkedik el de min1, mert amerre halad ott kereskedelmi központokat alkot, szóval az egész országot tekintve semmilyen pénztől nem esünk el, és az egész jelenlegi vasúti infrastruktúrát nem kell átalakítani egy Beográd-Budapest vasút kedvéért, mert a másik vonalak azzal járnának illetve több pénzel. Lényeg hogy Budapestre érjen gyorsan. Nyilván ha nem lenne előnyös, nem így kötöttük volna meg).
2020. jan. 11. 10:13
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!