Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A Lánchíd nem lesz felújítva...

A Lánchíd nem lesz felújítva akkor?

Figyelt kérdés

Jelen pillanatban 20 milliárd hiányzik a felújításhoz, a magas árak miatt Tarlós is visszadobta az ajánlatokat, a kormány pedig nem ad több pénzt.


Nagyon úgy fest számomra, hogy Karácsonynak csak az a két döntési lehetősége maradt, hogy vagy nem újítja fel és sétáló hídat csinál belőle, vagy valamilyen úton hitelt fog felvenni a város költségvetésének a terhére.



2020. jan. 13. 10:47
1 2 3 4
 31/40 anonim ***** válasza:

"Oké, ajánlom a budai fonódó villamost, ami kb ilyen kisebb fejlesztés, abszolút jó dolog, de még így is, új CAF járművekkel is, kész tragédia Óbudáról eljutni mondjuk a Móricz környékére, mert lassú, minden sarkon megáll"

Na ennek sem kéne így lennie, és ez nem is igazán pénzkérdés (vagyis kevés pénz kérdése).

Egyszerűen úgy kell beállítani a jelzőlámpákat, hogy ha jön a villamos, akkor az autósforgalom számára piros legyen, így a villamosoknak mindig szabad pálya lenne. Nem nagy kunszt, viszont tényleg nagymértékben meggyorsítaná és lerövidítené a menetidőt.

2020. febr. 14. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/40 anonim ***** válasza:
...Ja és igen, tény, hogy ezzel meg az autós menetidő növekedne meg valamennyire, bár ha ilyenkor egy összehangolt jelzőlámpa szabályozás lenne, akkor nem csak egy szimpla kicseszés lenne az autósokkal, viszont tény, hogy ezzel a lépéssel is nagy mértékben versenyképesebbé válna a közösségi közlekedés az autóssal szemben, és sokan kétszer is meggondolják, hogy autóba szálljanak.
2020. febr. 14. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/40 anonim ***** válasza:
#31 Ez szép és jó, csak villamosforgalom keresztirányban is van. Az elmélet most is az hogy a tömegközlekedés az első, akár busz, akár villamos az amiről szó van, de amikor mindezek a járatok egymás útját keresztezik és nem egy ponton, ott már a "mindegyiknek zöld legyen a lámpa" nem tud megvalósulni.
2020. febr. 14. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/40 anonim ***** válasza:

[link]

Az állításod nem állja meg a helyét. Egyfelől nincs túl sok olyan, hogy villamos keresztezné egymás útját, márpedig amit én mondok, az főleg erre vonatkozna. Másfelől az még ritkább, hogy két villamos egyszerre érkezne egy ilyen kereszteződésbe, és nyilván azt természetes, hogy ilyenkor nem adnak mindkettőnek szabad pályát, hogy jól ütközzenek össze. Ez részedről egy elég erőltetett ellenérv volt. Tehát az ilyen ritka esetekben is simán megoldható, hogy először megy az egyik villamos és az azzal párhuzamos autós forgalom, majd a másik villamos.

2020. febr. 14. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/40 anonim ***** válasza:
"Ez szép és jó, csak villamosforgalom keresztirányban is van. " - pl hol?
2020. febr. 15. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/40 anonim ***** válasza:

#35 Budapesten. Egy kis segítség ha még nem tűnt volna fel hogy nem csak párhuzamos tömegközlekedés van:

[link]

2020. febr. 15. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/40 anonim ***** válasza:
Hajdúhadházon sincs lánchíd és túlélik. Pesre se kell...
2020. febr. 15. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/40 anonim ***** válasza:

#36, ne haragudj, konkrétan hol van keresztbe villamos?

Nem ismerem ennyire Pestet és azzal a térképpel nem voltam kisegítve.

2020. febr. 15. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/40 anonim ***** válasza:
Például az 1-es vonalán elég sok kereszteződés van. Lehel utcánál a 14-es, Hidegkuti stadionnál a 37-es, kicsivel arrébb a 28-as a Kőbányai útnál, és Budán a rengeteg villamos a Fehérvári útnál. Máshol nem jellemző ilyen a városban. Egyébként az 1-est kis ráfordítással nyugodtan átépíthették volna kvázimetróvá a legutóbbi felújításkor úgy, hogy teljesen elszeparálják a pályáját, ezzel jelentősen csökkentve a menetidőt. Aluljárók, felüljárók, vagy akár magasvasúti viadukt segítségével, mivel a Hungárián városképi szempontokkal nem nagyon kéne foglalkozni. De hát ez az elszalasztott lehetőségek országának fővárosa, ahol egy egyszerű híd felújítása is óriási gondokat okoz, hogy visszakanyarodjak az eredeti témához.
2020. febr. 15. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/40 anonim ***** válasza:

Valóban, ha nem is túl sok helyen, de azért vannak villamoskereszteződések.

De mint mondottam, ezekben a kereszteződésekben nyilván a nagyobb forgalmú villamosnak kell elsőbbséget adni, vagy amelyik előbb jön. Ennek az ésszerű arányát közlekedési szakemberek nyilván ki tudják találni, és az sem egy technikai bravúr, hogy ha az egyik irányban szabad a pálya villamos közlekedés miatt, a másik irányból tiltás van, nem nyitnak még villamos számára sem.


Tehát ez kifejezetten az autósokkal szemben jelentene igazán előnyt, keresztforgalmi miatti megállás csak keresztirányú villamos miatt lenne, ahogy írtam, de ilyen kereszteződés nincs túl sok, és ahol van, ott sem túl sűrű a forgalom, így kicsi a valószínűsége a konkrét villamos találkozásnak, vagyis hogy bármelyik villamosnak meg kelljen állni.


Továbbra is azt mondom tehát, hogy ez jelentős megoldás lehet a villamosok menetidejének jelentős csökkentésére.

Természetesen nem lehet olyan villamoskereszteződés, ahol kétpercenként jár a villamos és keresztben is kétpercenként járna villamos, mert az a villamos és az autós forgalmat is ellehetetleníti, tehát ha 4-es metró helyett villamost építenek, akkor a Rákóczi tér környékén netán a Blahánál (hisz ott már van villamospálya, a Keleti felé, és más villamosokat is kiválthatott volna ezen szakaszon, vagy konkrétan azok járhattak volna egészen Kelenföldig, tehát már csak ezért is logikusabb lett volna) ott nyilván alagútban kellett volna körút alatt átvezetni a villamospályát.

2020. febr. 16. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!