Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem fejlesztik sokkal...

Miért nem fejlesztik sokkal jobban a tömegközlekedést?

Figyelt kérdés

Országos szinten probléma a túl sok autó. De ugye miért járnak az emberek autóval... Mert a tömegközlekedés macerás. Ritka járatok, rendszertelen érkezés és indulás. Átszállások sok esetben. Többször annyi idő eljutni valahova. Ráadásul kényelmetlenek, koszosak, vagy túl hideg van, vagy túl meleg. A problémás utasokról meg ne is beszéljünk!


Ha azonban ezt fejlesztenék, szerintem rengeteg problémát megoldanának vele és az emberek sem kényszerülnének a drága fenntartású autót választani.


Ha több járat lenne, gyakoribbak, jobban átgondolt útvonalak, és sokkal erősebb ellenőrzés a problémás emberek kiszűrésére, jóval többen választanák a tömegközlekedést. Arról nem is beszélve, hogy munkahelyeket teremtenének vele.


Vagy ezt én látom rosszul?



2020. szept. 29. 07:56
 1/10 anonim ***** válasza:
45%
Tévedés, Budapesten kifejezetten jó a közlekedés, mégis sokan járnak autoval, még úgy is, hogy sokszor a tömegközlekedés gyorsabb a dugók miatt.
2020. szept. 29. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
37%
Mert nincs rá pénz, stadiont pedig nem lehet közlekedési eszközként használni. (Sem a kenyai renovált templomot...)
2020. szept. 29. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Az ára a probléma. A helyközi közlekedésnél (MÁV, Volánbusz) ha már két főnek teljesárú jegy kell, jobban megéri autóba ülni. A bérlet pedig gyakorlatilag semmi kedvezményt nem ad, sőt, ha van egy 4 napos hosszú hétvége a hónapban, már nagyjából nullára jössz ki vele, ha még egy nap szabit kiveszel mellé, már buksz. A helyi közlekedésben (az összes városra vonatkozik Tatabánya kivételével) pedig a jegyrendszer elavult és semmi másra nem jó, minthogy a bliccelést ösztönözze. Budapesten, Debrecenben és Szegeden is egész jó maga a hálózat és a járatsűrűség is 1-2 kivételt leszámítva elegendő. De kéne egy nagyon olcsó jegytípus a pár megállót utazóknak, például 10 perces jegy, a mai vonaljegyet pedig 60 (Debrecen, Szeged) vagy 90 (Budapest) perces jegy váltsa fel azonos áron. A bérletek árát is át kell gondolni, Szegeden például drágább a diákbérlet mint Budapesten, ami eléggé logikátlan.
2020. szept. 29. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Ez a "Nincs rá pénz!" nem elfogadható érv. Eleve annyit adózunk, mint a veszedelem.

Ha milliárdokat rá tudnak fordítani bicikliút építésre (ami sok esetben annyiból áll, hogy húznak pár vonalat a járdára), akkor legyen már erre is.


Vagy akkor nagyon egyszerű, a parkolásból befolyó összegekből tegyenek félre ilyen célra.


Nem tudom pontosan mennyibe kerülne egy buszbeszerző projekt X számú buszra, de nem hiszem el, hogy ne lehetne előteremteni rá a pénzeket a különböző forrásokból mondjuk egy év alatt - és ez szerintem bármelyik nagyvárosra igaz, Szeged, Eger, Debrecen, stb.

2020. szept. 29. 09:32
 5/10 anonim ***** válasza:
64%

Szerintem ez azért problémás témakör, mert nem összevethető.

Én nem választanám a tömegközlekedést, ha nem lennék rákényszerítve, mert az autó sokkal kényelmesebb és praktikusabb. Elfér a cuccom, a ház előtt parkolok, és A-ból B-be problémamentesen, időben el tudok jutni.

Pl.: hétvégén, vagy meló után azért, hogy bejussak az autóval szűk félórára lévő nagyvárosba vásárolni, vagy csak kikapcsolódni, nem szívesen pocsékolnám arra az időmet, hogy kivánszorogjak egy buszhoz, várjak amíg megérkezik, és 1 óra alatt beérjek arra az 1 pontra, ahonnan még ugyanúgy mozognom kell, aztán lassan mehetek is haza.

Nem a tömegközlekedést kell fejleszteni, hanem már sokkal korábban el kellett volna kezdeni a gépjárműközlekedési infrastruktúra fejlesztését, mert nagyjából annyi fejtörést okozhat, mint a tömegközlekedés tökéletesítése. De jellemző, hogy ebben az országban csak akkor történik valami változás, amikor az már tarthatatlan méreteket ölt, és tűzoltó módszerrel tenni kell valamit.

2020. szept. 29. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Kérdező: az a baj, hogy elő lehetne rá teremteni a pénzt, de a gazdálkodás világában sokkal többe kerül minden, mint amennyiből azt egy mezei ember meg tudná valósítani. Másrészt, ha nincs rá uniós közbeszerzés, akkor ezek nem fognak saját pénzből megvalósulni. Lásd a 26-os úti (sajószentpéteri) elkerülő, amit több, mint 10 éve megígértek, és legalább 6 éve ígérgetik.
2020. szept. 29. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
71%

#1 nem egyáltalán nem jó. Csak akkor ha valamelyik metro mellett laksz. Hanem akkor a város másik felére nyugodtan lehet számolni minimum egy órás utat, sok átszállással.


Na meg most a metró se annyira vonzó hiszen még pár évtizedig fog tartani a felújítás.


És ahogy írták ha két ember ül egy autóban akkor már jobban megéri, mint a BKV bérlet... hát még ha valaki motorral jár, annak 20 perc környékén van egy BKV val egy óra 10 perces út.

2020. szept. 29. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező

A gond hogy egy kalap alá veszed a nagyvárost és a vidéket. A jó tömegközlekedés csak nagyvárosban kialakítható, hiszen ott van annyi utas amennyi miatt megéri. Budapesten megteheted hogy kilépsz otthonról és 2-3 perces sétával eljutsz valamilyen megállóba, majd átszállásokkal az úticélodhoz, szintén 2-3 perces sétával a végén. Vidéken viszont - nálunk is pl. pedig nagyvárosban lakom - eleve el kell jutnod az állomásra. Ha busszal megyek - a körjárat miatt (mert a távolsági busz egyben a belső városi közlekedés is) ugyanannyi időbe telik kijutni az állomásra, mint gyalog, kb. 40-50 perc. Ha ezt kocsival megteszem 5-6 perc alatt onnan már autóval el is tudok jutni a következő városba még 15 perc alatt, a városon belül ismét. Ha Budapestre akarok menni, akkor ott tényleg jobb a tömegközlekedés, felmegyek valahová kocsival, majd a külső részről tömegközlekedéssel megyek tovább.

Te úgy hiszed hogy vidéken is haj de jól lehet fejleszteni a tömegközlekedést. Tőlünk nagyon gyakran mennek a buszok, vonatok, de akkor is messze van az állomás mindentől. Hiába tudom, hogy 8-10 percenként egy járat a másik városba, ha akkor is 40-50 perc amíg odaérek otthonról. Ezen nem javít az ha gyakrabban jön járat hogy elvigyen.

Ahogy más is írta, nem egysíkúan kell kezelni a tömegközlekedés fogalmát. Városok között vagy kisebb településeken felesleges a tömegközlekedés nagyon magas szinte - egyszerűbb az autók között olyanokat használni amik nem környezet károsítóak. Városon belül meg bőven jó a biciklis utak fejlesztése és a többi alternatíva az elektromos autókkal, rollerekkel, bérelhető módon is.

Nézd meg egyes nyugati városokat, a tömeg biciklit használ - ezért jobb a tömegközlekedés a többieknek, mert annyival kevesebben zsúfolódnak a metróba, buszokba.

Az pedig hogy a tömegközlekedés mennyire tiszta, csakis az utasokon múlik. Hiába takarítanak gyakran ha egyszer az utasok rögtön összemocskolják. Nézd csak meg mi van a mozikban!

2020. szept. 29. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
Nekem macerás volt a tömegközlekedés, reggel miután a gyereket elkísértem a suliba még 2-3 járatra kellett felszállnom, mire lejutottam a munkahelyemre. 2 irányba lehetett menni, egyiken csak 2 járat lett volna, menetrend szerint még rendben is lett volna, de mivel az első rendszeresen késett, a másodikat nem értem el, utána meg 20 perc múlva jött a következő járat, amivel már elkéstem. A másik irányba meg 3 járat, ahol, ha az első beragadt a dugóba, onnantól megint csúszott minden, a 2. rendszeresen engedte maga elé a 3.-at, így átszállni lehetetlen volt, akkor onnantól gyalog mentem tovább. Autóval mindez nincs 10 perc, nincs ez a tortúra, ha az egyik járat késik, kimarad, beragad, baleset miatt elterelik, vagy csak szimplán lerobban, akkor borul minden. Ha 1 járattal el lehetne jutni, akkor talán meggondolandó volna, de addig nem.
2020. szept. 29. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
#1 Nem tudom hol elsz de Budapesten katasztrofalis a tomegkozlekedes. Ha nem 8-10 megallot mozogsz maximum egy atszallassal, az auto negyed-otod annyi ido. Sokszor meg a kotott palyanal is gyorsabb, Ujpestrol a Kalvin csucsforgalomban ha nincs dugo autoval 10 perc. Metroval legalabb kettoszor annyi. Obudarol a Puskas stadion autoval csucsforgalomban ha nincs dugo, 20-25 perc. 1-es villamossal 40. Nagyon sok peldat lehetne meg irni, ha nem kotott palyas tomegkozlekedest hasznalsz meg szornyubb.
2020. szept. 29. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!