Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Karácsony Gergely alkalmatlan?

Karácsony Gergely alkalmatlan?

Figyelt kérdés

Jelenleg leginkább városvezetés szempontjából érdekel.

Tényleg az lenne? Vidéken élek, nem látok bele, a média meg hát, na :P. Nyilván fővárosiak véleménye érdekel leginkább.



2021. jan. 9. 23:16
1 2 3 4
 21/35 Alex Fly ***** válasza:
59%

@19: a közlekedést a túlzott mennyiségű gépjármű bénítja meg, amelyek egymást akadályozzák a haladásban. A kerékpársávok pedig ezzel szemben lehetőséget adnak arra, hogy az embernek ne kelljen ott ácsorogni a dugóban, hanem haladhasson - ezáltal pont hogy nem bénul meg a közlekedés, hanem tovább működhet.

Attól, hogy egyesek mindenbe belekötnek, amit Karácsony csinál, a fejlődés nem áll meg...

2021. jan. 10. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/35 anonim ***** válasza:
81%
#21 Egyszerű matematika: ha két sáv helyett egyet használhatnak az autósok, akkor feleannyi lesz az áteresztőképesség, ezáltal az is túlzott mennyiségű gépjármű lesz, ami eddig optimális volt.
2021. jan. 10. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/35 Alex Fly ***** válasza:
41%

@22: egyszerű matematika: ha az óránként 1500-2000 ember áteresztőképességű sáv helyett óránként 15000 kapacitású kerékpársávot alakítunk ki, akkor az út áteresztőkapacitása a többszörösére növekszik...

És a jelenlegi túlzott mértékű gépjárműforgalom semmilyen esetben nem lehet optimális; nem véletlenül csillapítják mindenhol a városi gépkocsiforgalmat...

2021. jan. 10. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/35 anonim ***** válasza:
53%

Ha Karácsony Gergely, vagy oldaltól, párttól függetlenül bármelyik politikus alkalmasságát akarjuk vizsgálni, azt kell nézni, hogy:

Mi az ő hatásköre, hiszen csak olyan dolgokat lehet rajta számon kérni, ami a hatáskörébe tartozik, ami tőle elvárható. Tehát Polt Péter főügyész sem azért alkalmatlan, mert fél napja nincs kicserélve a Szent János kórház második emeletén az egyik kórteremben egy villanykörte.


Másfelől azt is mérlegelni kell, hogy milyen lehetőségei vannak. A legjobb shéfre is rá lehet sütni az alkalmatlan billogot, hogy nem tud egy bélszínt elkészíteni két forintos költségvetésből az utcán? Reális lenne-e egy ilyen elvárás?!


A harmadik, hogy milyen mozgástere van. Lehet valaki a legjobb légtornász, de egyből alkalmatlanná válik, ha kényszerzubbonyba rakják, és abban kéne produkálnia.


Tehát ha egy főpolgármester - függetlenül attól, hogy milyen oldalon áll - annak ellenére, hogy a korábbi éves költségvetés is kevés volt már a város vezetéséhez, a bevétel ötödét megvonja, és további bevételkiesésektől esik el, plusz rendkívüli kényszerű kiadások adódnak COVID miatt. A kormány megköti a kezét, így nem hozhat olyan határozatokat, amik amúgy a jogkörébe simán tartózhatnának, és a kormány amúgy is folyton keresztbe tesz neki, nos ez nem a főpolgármester hibája, hanem a kormány hibája, mert nem méri fel a következményeket, inkább pártpolitikai és egyéni célra használják fel a hatalmukat a nép érdekével szemben esküjüket megszegve.


Bevételkiesések, plusz terhek:

Iparűzési adó kiesése: 28 milliárd

Megemelt szolidaritási adó 26 milliárd

BKK jegybevételkiesés 20 milliárd

ki nem fizetett szemétszállítás 5 milliárd

megemelt közműadó 5 milliárd

fővárosi cégek bevételkiesése 4 milliárd

Ez együtt 88 milliárd bevételkiesést jelent, nagyságrendileg Budapest büdzséjének 20%-a. (Minden ötödik forint!)

Index - Belföld - Hatalmas bevételkiesésről panaszkodik a főpolgármester-helyettes (Ez már nem az ellenzéki index!).


Ebben nincs benne a Covid miatti idegenforgalmi adókiesés, de még az sem, hogy megtiltották, hogy az önkormányzatok adót emeljenek, vagy új adónemeket vezessenek be. Ennek köszönhetően az önkormányzatok bevételének reálértéke az infláció miatt tovább csökken. Az az általános más országokban, hogy az állam további támogatást biztosít az önkormányzatoknak, COVID miatt, a megnövekedett feladatok és bevételkiesésért, nem rosszabb helyzetbe taszítja, és a megmaradt bevételeitől kompenzáció nélkül megfosztja azokat, hogy aztán "gyámság" alá vegye azokat.


Arról nem is beszélve, hogy a BKK eleve hatalmas adóssággal került a következő önkormányzati vezetéshez, és a legjövedelmezőbb rész, a HÉV és a Budapest környéki "BKV"-járművek kikerültek Budapest kezeléséből, így mégtöbb bevételtől estek el.


Tetteinek listája a teljesség igénye nélkül:


- Előkészítette az 500 millió Ft feletti értékű magáningatlanok megadóztatását, (de a Fidesz az utolsó pillanatban megtiltotta az új adók bevezetését az önkormányzatoknak)


- A budapesti lakosok rákdiagnosztikai várólistáját lecsökkentette: max. hét nap a vizsgálat, +3 nap a kiértékelés.


- Rászorulók rezsitámogatása


- Elhelyezés nélküli kilakoltatás elleni fellépés


- Felülvizsgáltatta a már folyamatban lévő a fővárosi tulajdonú ingatlanokkal kapcsolatos kilakoltatások jogszerűségét, okszerűségét, a felülvizsgálat idejére felfüggesztette a kilakoltatásokat.


- Álláskeresőknek ingyenessé tette a közösségi közlekedést


- Munkahelyi zaklatások megelőzése önkormányzati tulajdonú cégeknél, intézményekben


- Stadionstop (Vagyis új stadionokra nem ad ki építési engedélyt. Az Atlétikai sportcentrum (ideiglenes stadion, amit a rendezvény után jelentősen visszabontanak és számos melléképület építése elmarad) az egyetlen kivétel, ott komoly alkudozások után - amit a Fidesz zsarolásnak állított be - nagy hasznot ért el a főváros számára: áttervezték a stadiont, a hosszútávú széleskörű hasznosítása érdekében, beleértve a hosszútávú funkciójának meghatározását is; 50 milliárd Ft-t kap a főváros egészségügyre, az Atlétikai sportcentrum köré tervezett "erdő" alapterületét megkétszerezte)


- Online elérhető szerződések kereshető adatbázisban (mégcsak nem is szándékoltan olvashatatlan PDF-ben, ami elterjedt "fideszes" trükk kicsikart közérdekű adatoknál. A nyilvánosság nagymértékben garantálja a korrupció visszaszorítását.)


- lakosság véleményének rendszeres kikérése online platformon (volt a kerékpársávokról is! "nemzeti" konzultáció ingyen, csak nem manipulatív álkérdésekkel.)


- fővárosi önkormányzat brüsszeli irodájának megerősítése (gondolom, eddig nem is tudtad, hogy a Tarlós idejében is volt, én se tudtam, pláne azt, hogy mit csináltak ott. Most viszont tudom: pl. szeretnék elérni, hogy az önkormányzati fejlesztési támogatást közvetlenül az önkormányzatok kapják, és ne a kormány "Fidesz" játssza az istent.)


- klímavészhelyzet kihirdetése (megfogható: felkészülési program a városi klímaváltozásra, a főváros karbonsemlegességére, tiszta levegő...)


- Buszcsereprogram folytatása (Orbán keresztbe tett itt is, mert nem hagyta jóvá. Még a "pénze" pontosabban az ország közpénze se kellett volna, csak az aláírása.)


- Kerékpáros főhálózat kialakítása


- Több biciklis férőhely BKK-n


- Főkertész pozíció létrehozása


- minimum 1500 fa megmentése tervezett fakivágástól, fák ültetése


- Római-part, Hajógyári-sziget megóvása


- Liget-projekt újratárgyalása, Városliget megújítása közparként (Orbán ebben is hazudott, és megszegte a szavát, ahogy annyiszor: azt ígérte, hogy nem épül semmi, amit Budapest nem akar, és mégis felülírta Budapest rendelkezését, hogy mehessen tovább a meg nem kezdett épületek építése.)


- átgondolt stratégia alkotása Budapest további fásítására, és a faállomány gondozására


- előkészítette az általános forgalomcsillapítást és sebességcsökkentést a lakóterületeken, több zebrát rendelt el.


- pesti alsó rakpart átadása a nem autósoknak (szezonálisan)


- A Lokál alaptalan versenypiaci előnyének - és ebből fakadó monopol helyzetének megszüntetése azáltal, hogy a közterületén megvonták a terjesztési engedélyét.


- a rabszolgatörvény néven elhíresült rendelkezések tiltása a fővárosi cégeknek


- Ivókutak létrehozása a város forgalmasabb helyein


- új, környezetbarát gyomirtási eljárás bevezetése a fővárosi közterületeken


- Új Lánchíd pályázat kiírása (Mivel Tarlós is belátta, hogy nincs elég pénz az eredeti pályázat megvalósítására, teljesen új pályázatot kellett kiírni.)


- Megakadályozta a Lánchíd rohamos továbbamortizálását azáltal, hogy megtiltotta a tüzijátékot a Lánchídon, (amit Tarlós hagyott jóvá), csökkentette a hídon a sebességhatárt, és csak BKK buszok mehetnek át rajta a súlyosabb járművek közül. (Ezt Tarlós elmulasztotta, amivel szintén nagy mértékben felelős a híd állapotának romlásáért.)


- Új buszmegállók, sok helyen futónövényes árnyékolókkal


- A legtöbb városüzemeltetéssel foglalkozó cég összevonása


- felesleges/párhuzamos vezetői és felügyelőbizottsági pozíciók megszüntetése


- Tesztelés

- védőfelszerelés biztosítása orvosoknak, gondozóknak

- Fertőtlenítőtisztítások

(Ezek bizony jó esetben állami feladatok lennének még önkormányzati fenntartású intézményekben is.)


- Nyilvánosságra hozta a Pesti úti idősotthonban lévő gócpontot. Követelte azt, hogy kórházakból csak tesztelt gondozottakat engedjenek vissza, amit megtagadtak, mégis őt hibáztatták, holott teljesen helyesen járt el. Ezáltal az idősotthonok nagyobb figyelmet kaptak, nagyobb elővigyázatosság lett, sok gondozottat és gondozót megmentve ezáltal.


Érdekes módon, amikor kiderült, hogy Budapesten kevesebb a fertőzés, mint vidéken, gyorsan elhallgatták az arányokat.

2021. jan. 10. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/35 anonim ***** válasza:
77%
#23 Abból a téves feltételezésből indulsz ki, hogy emiatt egy csapásra minden autós átszokik biciklire. Ezer és egy ok van arra, hogy miért nem fogja valaki letenni az autót és biciklire pattanni még így sem.
2021. jan. 10. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/35 Alex Fly ***** válasza:
29%
@25: tévedsz. Senki nem feltételezi, hogy mindenki egycsapásra kerékpárra fog ülni. De a lehetősége meg van rá, szabadon választhat -és ez egy okkal több rá. Hidd el, hogy ha a közlekedő számára lényegesen előnyösebb pl. a kerékpár használata az autózásnál, akkor az értelmesebbje azt fogja választani. A szerényebben bútorozottak meg ott állnak abban a dugóban, amit csináltak és követelik, hogy még többet adjanak nekik a többiek rovására...
2021. jan. 10. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/35 anonim ***** válasza:
62%

#22, 25 A legtöbb esetben a kerékpárút a buszsávval egyben van. Nem árt azt is figyelembe venni, hogy az autóval közlekedők a budapesti (és agglomerációs lakosok csupán 30%-a! Mégis az autósok voltak eddig alaptalanul előnyhelyzetben, és a buszosok hátrányban a városi kerékpározás meg nagyon veszélyes volt. Az autósok miatt amúgy meg a fővárosiak sok szempontból szívtak: dugó, bűz, zaj... a mostani helyzettel a közösségi közlekedés vált sokkal versenyképesebbé. Talán majd idővel megtanulnak alkalmazkodni is az emberek, és persze igen, kellenek P+R parkolók, több buszok, stb. ami lehetett is volna, ha Orbán nem tesz keresztbe. Tessék majd a választáskor erre emlékezni, hogy neki köszönheted a szart, mert ő bünteti a budapesti állampolgárokat, mert nem fideszesre szavaztak!


Amúgy meg érdemes megnézni, hogy hogy megugrott a kerékpárosok száma a tavalyihoz képest, és érdemes belegondolni, hogy hány biciklifutár van. Talán mégis van valami változás.

2021. jan. 10. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/35 anonim ***** válasza:
41%
Arról nem is beszélve, hogy az autókban, amik a hatalmas dugókat, bűzt, zajt okoznak, és ugyancsak hatalmas baleseti kockázati tényezőt jelentenek, autónként 1,3 fő utast jelentenek sofőrt is beleszámolva. Az autózás és a parkolás, stb. amúgy sem alanyi jog, viszont az egészséges környezethez való jog sokkal inkább az. Talán bizony erre kellene terelni a körülményeket, és Karácsony nagy kompromisszumokkal ennek meg is felel.
2021. jan. 11. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/35 anonim ***** válasza:
100%
#26 Az elmúlt pár hónap gyakorlata nem azt mutatja, hogy nagyon motiválná az embereket arra, hogy letegyék az autót. Egyébként sem ez lenne a megoldás, hanem minél több P+R parkoló, illetve a BKV gatyába rázása olyan szintre, hogy alternatívát jelentsen az autózással szemben (járatsűrítés, életveszélyes kohószökevény járművek lecserélése).
2021. jan. 11. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/35 anonim ***** válasza:
43%
#29 Tessék szólni a fideszes képviselőidnek, hogy ne vegyék el Budapest pénzét, sőt egészítsék ki azt, ahogy ilyen válsághelyzetben más országokban is szokás, és bízzák az önkormányzati EU-s támogatásokat az önkormányzatokra, ne nyúlják le a fideszesek annak jelentős részét, hidd el, hogy egyből sokkal jobb lesz a helyzet.
2021. jan. 11. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!