Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi az oka,hogy felsőoktatás...

Mi az oka,hogy felsőoktatás terén (részben) sikerült átvenni egy fejlettebb szerkezetet, míg közoktatásban a szocializmusból visszamaradt rendszer farigcsálják?

Figyelt kérdés

A felsőoktatásban bolognai rendszer van.Azaz alapszak, mesterszak és doktori.Azért írom,hogy részben sikerült átvenni, mert azért még vannak a "szoci" attitűdök, mint például a felsőoktatási felvételi rendszer.A nyugati minta az lenne,hogy van felvételi interjú,motivációs levél vagy egy felvételi teszt.

De, akkor is a felsőoktatás fejlesztése sokkal sikeresebb, mint a közoktatásé.



Például, nekem ugyanúgy volt 0. órám, mint anyámnak, aki a 80-as években tanult.Ugyanúgy nem magam válogathattam össze az órarendemet, ahogy ők, sem sport, sem természettudományos érdeklődés terén.


Ami még jelentős,hogy a pedagógusok akkoriban autokráciát gyakorló narcisztikus emberek voltak és akkor is, amikor én jártam iskolába.


Szerintem, még akik most járnak gimnáziumba, ők is ismerik azokat a kontrollmániától bűzlő mondatokat, hogy "akkor ihatsz,ha megengedem";"A csengő a tanárnak szól."



A kormányok évek óta ezt a szociból visszamaradt rendszert farigcsálják, reszelgetik, ahelyett,hogy kidobnák a szemétbe és az alapoktól fogva újat alkotnának.


2021. dec. 20. 17:17
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Hát egyrészt a fejlettebb országokban sem maguk válogathatják össze az órarendjüket a középiskolás v. általánosiskolás diáokok, mert akkor amúgy a javarészük még írni olvasni sem tanulna meg.


Másrészt a felsőoktatásban volt egy ilyen 'reform', ami egyébként az egyetemek tényleges működését nagyban nem változtatta meg. Sajnos a magyarországi egyetemeken nagyon jellemző az, hogy aki tudja csinálja aki nem tudja tanítja csak annyival súlyosbítva, hogy míg egy középiskolás tanárnak van valamiféle pedagógiai képzettsége ill. érzéke, ez a felsőokatatásban dolgozó tanárokról nem mondható el. Ennek az egyik elemi oka a nagyon alacsony oktatói kereset. Már jó régen diplomáztam, de frissdiplomás mérnökként majdnem kétszer volt a kezdőkeresetem mint a nemtom hány éve az egyetemen dolgozó oktatómé. Ennek az egyenes következménye, hogy a felsőoktatásban tanárként jellemzően a másra alkalmatlan salak marad meg, a többi meg elmegy pénzt kereseni.


(Amikor felsőoktatást mondtam, csak a műszaki képzésre gondolok, másról nincs tapasztalatom)

2021. dec. 20. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

"Hát egyrészt a fejlettebb országokban sem maguk válogathatják össze az órarendjüket a középiskolás v. általánosiskolás diáokok, mert akkor amúgy a javarészük még írni olvasni sem tanulna meg."


Az általánosban valóban nem.

Viszont gimnáziumban már maguk állítják össze érdeklődésüknek, képességeiknek megfelelően.



A felsőoktatás meg, az én tapasztalataim szerint az felé kezd elmenni,hogy egyre több az óraadó és egyre kevesebb a főállású oktató.Például, aki engem anno üzleti jogból tanított, csak másodállásban tanár, főállásban ügyvéd.Egy másikuknak tanácsadócége van, az oktatás számára hobbi.

De, szerintem ez nem probléma, hiszen ki tudná jobban megtanítani például a jogot, mint egy benne dolgozó ember?

2021. dec. 20. 17:42

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!