Ha a kormány szerint probléma Budapest vízfejűsége, miért nem indít programot vállalati központok elköltöztetésére?
Budapest vízfejűsége aránytalanságokat okoz, nem csak a közlekedésben,hanem a gazdaságban is.
A legtöbb vállalat oda teszi a székhelyét.Ezért olyan, mintha Budapest olyan sok GDP-t termelne,közben, ha lebontanánk, kiderülne,hogy nem is olyan sokat.
Például, az EMAG székhelye is ott van.Ha valaki Bivalyb_sznádon rendel lapos TV-t, olyan, mintha egy budapesti rendelte volna.
Ennek érdekében, a kormány adhatna pénzt a nagyobb vidéki városoknak üzleti negyedek építésére.Olyanra, mint ami Debrecenben is épül.
A vállalatok pedig kapnának támogatást, ha hosszútávon áthelyezik a székhelyüket egy megyeszékhelyre,megyejogú városba.
2: valamennyire igen, de nem annyira, mint Pesten. Kevés kivétellel az látható a világban, hogy a kb. 200-300 ezer lakos alatti városok lakossága csökken, a cégeknek nem vonzóak. Az ennél nagyobbak illetve agglomerációjuk meg növekszik, fejlődik.
Magyarországon túl nagy a különbség az első és a második legnagyobb város között. Más országokban jobban megoszlanak a funkciók a nagyvárosok között.
15:17
MO “kicsi” . LA és San Francisco vagy Berlin München…ott van értelme máshova tenni a dolgokat, de Bp.-en van normális nagy reptér is csak, a külföldiekben meg van…Bp.-en van pl Dunai kikötő kb szerintem ezek miatt
Én adnám.
Számomra elképesztő infó volt, hogy Hollandia, ami közel duplaannyi lakossal rendelkezik, nincs egyetlen városuk sem ami másfél milliónál több lakossal rendelkezne, de igazából egymilliósból is kb 3 ha van. Viszont van egy tucat félmilliós városa.
Magyarországon van egy 2 milliós város,a ztán akövetkező meg kb 300ezer fős. Elég aránytalan.
És Hollandiának van a fővárosa... és van a város amiben a parlamentje működik:D Két külön város, szerintem ez tök jó gondolat. Nem kell egyértelműen mindent központosítani.
Deeee az a nagy helyzet, hogy ez a kormány imád központosítani. Szóval kétlem, hogy túl nagy törekvéseik lenne, hogy a Budapesten kívüli városokat érdemben felemelje.
És még most is a csillaghálózat dönt. Utak, vasút, repülőjáratok, mind a fővárosból futnak szerteszét a világba, s oda futnak be. Innen egy-két órás utazással végcélt lehet érni.
Na jó, Sopronhoz célszerűbb osztrákoktól v. szlovákoktól közelíteni.
4: Szlovákia kisebb, mégis van Pozsony 420 és Kassa 240 ezer lakossal, megosztják a vízfejet. Csehországban az 1.3 milliós Prágát szuperül kiegészíti a 380 ezres Brno stb.
Nem jellemző az ekkora különbség a két legnagyobb város között...
Trianon miatt lett MO ennyire vízfejű. Azelőtt ott volt Pozsony, Kassa, Nagyvárad, Kolozsvár, stb.
A magyar falu program valahol ennek a része, de valóban én is örülnék (budapestiként), ha mondjuk Debrecent vagy Győrt fejlesztenék inkább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!