Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem beszél senki kerékpá...

Miért nem beszél senki kerékpárosüldözésről?

Figyelt kérdés

Az ún. jobboldal rendszeresen használja az autósüldözés kifejezést, amellyel a fővárosban létesülő kerékpársávokra, a parkolók zöldesítésére és egyéb, a fenntartható fejlődés irányába mutató intézkedésekre utalnak.


Azt azonban nem látom egyik oldalon sem, hogy a kerékpárosüldözésről bárki beszélne. Pedig az ország számos főútjárol ki vannak tiltva a kerékpárosok. Önmagában ezzel semmi gond lenne, azonban számos esetben a forgalmas (vagy éppen egyáltalán nem forgalmas, lásd gyorsforgalmik melletti) országút lenne az egyetlen reális alternatíva, egyébként a kerékpárosnak az eredeti út többszörösét kell megtennie aszfalton, vagy mehet a lehetetlen minőségű, dudvákkal szegélyezett földutakon.


Volt persze némi javulás a 2000-es évek eleje óta, de még mindig nagyon távol állunk a normálistól ( [link]


Lehetséges, hogy azért nem beszél egyik poltikai erő sem kerékpárosüldözésről, mert pontosan tudják, hogy oldaltól függetlenül a rendszerváltás óta valamennyi kormányzat súlyos felelőssége, hogy kerékpáros közlekedési kultúra terén nemhogy 50 évvel vagyunk lemaradva a Nyugattól, de még a Balkánon és Romániában is jobb a helyzet? Ott ugyanis hasonló tiltások nincsenek.


Nincs egyetlen politikai erő sem, aki szót emelne a kerékpárosüldözés ellen? Mert tényleg nagyon szép meg fain, hogy Budapesten sorra létesülnek a kerékpársávok meg az ilyen-olyan bringás érdekvédelmi szervezetek bringás reggelit szerveznek, de azt érzem, a vidék magasról le van ejtve. Márpedig az egész országot, köztük Budapest agglomerációját is érintő problémáról van szó.



2023. aug. 25. 09:44
1 2 3
 1/21 A kérdező kommentje:
2023. aug. 25. 09:46
 2/21 anonim ***** válasza:
85%

Hadd legyek cinikus!

Mi kellett Budapesten a szemléletváltáshoz?

Egy Karácsony Gergely. Egy másik generáció Orbánhoz, Tarlóshoz képest, aki más szemlélettel gondolkodik.

Ha majd ilyen embereket választanak a vidékiek is maguknak, uram bocsá' az ország kormányának is, akkor majd lesz érdemi változás.

2023. aug. 25. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
10%

"és egyéb, a fenntartható fejlődés irányába mutató intézkedésekre utalnak."

Semmivel nem fenntarthatóbbak ezek a "megoldások". Csak nagyobb dugót kreáltak eddig. Ez a fejlesztés, hogy Karácsony más színűre festi a sávokat? :)) Mert nagyjából ennyit csinál. Nem épített ő sem új bicikliutakat. A meglévő kátyús szarokat festette át. Ennyi a nagy "szemléletváltás". Se biciklisnek, sem autósnak nem jó és nem biztonságos. A nagykörúti ámokfutása meg még a gyalogosokra is veszélyes.

A "hanyatló nyugaton" a parkolási problémát pl. mélygarázsokkal oldják meg. Nagynéném Németországban lakik, minden társasháznak van saját mélygarázsa. Nem kitiltják a városokból az autókat, hanem megcsinálják úgy, hogy meg tudjanak állni. Az autónak is biztonságosabb és a helyet sem foglalja.


Egyébként én támogatom, hogy a főutakkal párhuzamosan, de biztonságos távolságra elkülönítve legyenek bicikliutak. Balesetveszélyes kerülgetni folyton.

2023. aug. 25. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
71%
Szerintem nagyon jó, hogy Budapesten nagyobb teret kapnak a biciklisek. Nyilván nem kell kipenderíteni innen az autósokat, de tudatosítani kell bennük, hogy vannak akik egészségesebb levegőjű városban akarnak élni, és a környezetet kevésbé károsító módon szeretnének közlekedni. De majd formálódik a dolog, fognak még itt megszűnni bicikliutak is, de legalább valami elkezdődött.
2023. aug. 25. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
0%

#3 Nevetséges, hogy a belvárosi nagy forgalmú utakat egy sávosra korlátozták, a biciklisek csak azért nincsenek állandó életveszélyben, mert a forgalom alig tud haladni és kerékpáros még csak elvétve van.

Közben meg a vele párhuzamos utcákban próbálnak az autósok előre jutni, ahelyett, hogy azok lennének a bicikliseknek kijelölve és csak az ott lakók behajtását engedélyeznék rájuk. Értelmetlen, fokozza a környezet szennyezését, dugókat csinálnak mesterségesen.

2023. aug. 25. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 A kérdező kommentje:

#3


"én támogatom, hogy a főutakkal párhuzamosan, de biztonságos távolságra elkülönítve legyenek bicikliutak"


Nyilván a közlekedés valamennyi résztvevőjének ez lenne a jó, de ilyen teljes körűen úgysem fog megvalósulni a közeljövőben. A tiltások eltávolítása jóval olcsóbban és gyorsabban kivitelezhető, aztán ideális esetben évek, évtizedek múltán lesz párhuzamos kerékpárút is.


"Balesetveszélyes kerülgetni folyton."


Nem, nem az. Megfelelő oldaltávolságot tartok a biciklistől, bukkanóban, be nem látható kanyarban nem előzök, tekintettel vagyok a szembeforgalomra, és lám, kész is a relatíve biztonságos előzés.

2023. aug. 25. 10:21
 7/21 anonim ***** válasza:
0%

#6 Meghalt kollégákm, csak mert itt TOLTA a biciklijét az út szélén ahol tiltott volt. Nem véletlen, hanem mert veszélyes. A biciklisre.

Nem egy gyorshajtó ölte meg, nem egy szabálytalan vagy részeg, drogos sofőr, hanem egy családapa, betartva a KRESZ-t, hálul a gyerekével. Mert ott nem véletlen tilos kerékpározni és az sem számított, hogy tolta és nem hajtotta.

Biciklizés is meg vezeték is. Van ahol egyszerűen nem szabad kerékpározni, akkor sem ha az a rövidebb, egyszerűbb, kényelmesebb út.

Ahogy te tudsz távolságot tartani, én is megteszem, de egy teherautós, kamionos hiába, az a szelével elsodorja.

Rengeteg bicikliút épült az elmúlt években és épül folyamatosan. Amit Karácsonyék csináltak, az nem biciklis út, az csak mesterséges dugó.

2023. aug. 25. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
78%

7-es, aki tolja a biciklit, az gyalogosnak minősül!

Az a KRESZ-t (szerinted) betartó családapa tehát egy gyalogost ütött el.

Ettől még lehet, hogy a gyalogos is felelőtlen és/vagy szabálytalan volt.

Pl. neki a forgalommal szemközti oldalon kell haladnia. Ill. józan ész azt diktálja, hogy inkább az úttest mellett a padkán vagy füves részen menjen, ha lehet. Nem írtad hol és hogyan történt, így nem tudjuk, ki mennyiben volt hibás.

2023. aug. 25. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:

Budapesti ellenzéki közösségi közlekedő-gyalogos-kerékpárosként azt mondom, hogy sok esetben jó, hogy ki vannak tiltva a kerékpárosok bizonyos főutakról. Nyilván ezt felül lehetne vizsgálni, hogy melyikről és mennyire, és el lehetne várni további kerékpárútakat, de amikor elnézem az autóutak kátyulabirintusát, hát azt mondom gyakran, hogy ezek kerékpározásra alkalmatlanok. Szlalomozhatnának össze-vissza, és iszonyatosan megnövekedne a baleseteknek a száma. Annyi rendszerszintű probléma van, és meg nem oldott ügy, hogy ez realitását tekintve tényleg ezredrangú kérdés, ami nem azt jelenti, hogy nem fontos. Orbán kb. armageddon, itt millió dolgot kell helyre tenni, hogy letérjünk a szakadék felé vezető útról.


Hogy miért nem alkalmazzák a kerékpárüldözés kifejezést, szerintem más magyarázata van. Orbán szereti megosztani a népet és egymás ellen uszítani, hogy közben ő uralkodhasson jó diktátor módjára, de az ellenzéknek nincsenek ilyen szándékai. Ők nem egy autós-biciklis háború vízióját akarják kelteni, hanem egy kerékpárosbarát, környezettudatos, környezetbarát víziót.


Budapesten sincs autósüldözés, ez is hazugság. Eddig volt egy autós elnyomás, egy kisebbség által a többséget elnyomják az egészségüket, biztonságukat stb. veszélyeztetik, most ezt egy kicsit racionalizálták.


Egyébként nem a kerékpárok és a kerékpárutak (amik gyakran buszsávokon vannak) csinálják a tömeget, hanem a túl sok autó. Fel kell ismerni, hogy nem kell ennyi autó ide, aki autót vásárol, autóba ül, számoljon azzal, hogy ez van. A fal sem fejellenes, az csak fal, ha te bevered a fejedet a falba, akkor nem a falat kell hibáztatni.


És igen, talán ha az autósók a dugóban ülve látják, hogy a villamosok, buszok, de még a kerékpárosok is elhúznak mellettük, akkor talán elgondolkoznak. Amúgy az autósoknak nincs alkotmányos joguk mindenhova ezer órával előbb odaérni, mint ahogy ingyenes parkolóhoz sem.


Ehhez persze megfelelő alternatívát kéne nyújtani, csak hát Orbán ellenzék ellenzéke, és nem kormányzó politikus, így Budapesten és nagyvárosokban az elnyomás van, nem fejlődés, gyakorlatilag fosztogatják az önkormányzatokat, hogy azok kiszolgáltatottak legyenek

2023. aug. 25. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 A kérdező kommentje:

"Meghalt kollégákm, csak mert itt TOLTA a biciklijét az út szélén ahol tiltott volt. Nem véletlen, hanem mert veszélyes. A biciklisre."


Elhibázott logika. Az autós közlekedés is rendkívül veszélyes, mégsem merül fel, hogy X út Y és Z pont közötti szakaszáról kitiltjuk a gépjárműveket.


Ez az érv nagyjából az a szint, mint ha az 51-es és 510-es főút kereszteződésének (2 naponta baleset) környékéről kitiltanánk az autósokat, mivel a gyakorlati tapasztalatok alapján az a szakasz rájuk nézve veszélyes.


"Nem egy gyorshajtó ölte meg, nem egy szabálytalan vagy részeg, drogos sofőr, hanem egy családapa, betartva a KRESZ-t, hálul a gyerekével. Mert ott nem véletlen tilos kerékpározni és az sem számított, hogy tolta és nem hajtotta."


Ilyen nincs. Vagy a barátod, vagy a családapa autós megszegte a KRESZ-t, azért halt meg a barátod. Az út "veszélyességének" (mely relatív) ehhez semmi köze, egy ilyen eset megtörténhetett volna egy zsákfaluba vezető úton is.

2023. aug. 25. 11:10
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!