Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A kormány, miért nem értelmes...

A kormány, miért nem értelmes kérdésekben harcol az EU ellen?

Figyelt kérdés

Amikkel kapcsolatban megy jelenleg a harc, teljesen jelentéktelen dolgok.Ideológiai súrlódások, amik tagállami hatáskörben kikerülhetőek,megoldhatóak.


Vannak sokkal nagyobb problémák is, amiknek igazán bicskanyitogató a hatása.

Például a kiterjesztett gyártói felelősség:

[link]

Növekedni fognak az árak miatta, nem kicsit.

Ez pedig ellentétes a nép, nemzet nevezzük bárhogy érdekeivel és ez független a politikai nézetektől.



Vagy, például szavazhatott volna a Fidesz a villanyautós dili ellen is.Ennek következménye a sok aksigyár,melyeknek lokálisan sokkal nagyobb negatív hatása lesz, mint a belső égésű járműveknek, amiket még bőven lehetne reszelgetni, főleg az üzemanyagokat javítani,hogy környezetbarát legyen.



A legújabb szerzemény, meg az éves szaldó megszüntetése a napelemeknél.Szintén, EU-s jogharmonizáció következménye.Legalább 6 hónaposra rakták volna.

Ez a lépés is a lakosság érdekei ellen volt.



Ezek csak példák, jó ügyek, amiért harcolni kellett volna/kellene.

Ehelyett a Fidesz mind a "grandiózus" ötletet megszavazta.

Pedig ezeknél az eseteknél kellett volna nemmel szavazni, szövetségeseket gyűjteni és faágat tenni a küllők közé.


2023. aug. 28. 19:54
 1/10 anonim ***** válasza:
83%
A kormány fő szavazóbázisa azt se tudja mi az a napelem vagy a villanyautó, a lényeg, hogy a kisunokáikat ne operálják át Transformersé.
2023. aug. 28. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
13%

A akku gyárak kellemetlenek azoknak akik a közelben laknak, de messze pozitívabb a hatása annak ha nem benzint/dízelt égetünk, mint annak hogy akár 2-3-szor több vizet használ egy ilyen gyár, mint ami a területére csapadékként leesne.


A szaldó megszüntetése meg nagyon helyes, mert az hogy pár hülye/gazdag vesz magának napelemet azt ne már a többiekkel fizetessék ki. Mert pl. ő nem fizet a szaldós rendszerben semmit se, cserébe amikor süt a nap túltermel, amikor meg nem akkor azokból az erőművekből kapja az áramot aminek a termelése pont amiatt vált hatékonyatlanabbá/drágábbá, mert ő "olcsó" napenergiával árasztotta el a piacot.

2023. aug. 28. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
0%

ma 19:56

Te tudod?


Mit gondolsz pl. a szaldóról? Mit gondolsz a társadalmi, környezeti hatásairól a akku gyáraknak? A jelenlegi közlekedés károsanyag kibocsájtása mégis mekkora plusz terhet ró a lakosságra/egészségügyre?


Tudod én buta Fideszes vagyok aztán olyan jó lenne hallani egy okos ember véleményét ezekről.

2023. aug. 28. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
És akkor miből futná jachtozásra?
2023. aug. 28. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

#3 20:03

Én nem a 19:56-os vagyok, de


- A szaldó ebben a formában történő megszüntetése azért nem helyes, mert ezt megelőzően a kormány is ezt propagálta, az energiacégek is ezt propagálták.

Alapvetően teljesítenünk kellett egy célt, amire nagyon jó volt a magánemberek befektetése (néhányan telepítettek támogatással, sokan saját tőkéből), ezért cserében adták a szaldót.

Ők valójában megfinanszírozták előre a költséget, és őket köpték most arcon sokszor még azelőtt, hogy időt hagytak volna a megtérülésre (nem haszonra) - magyarul átverték ezeket az embereket.

Időközben bevásárolta magát kormánypártunk az energiaszektorba és telepített egy rakat naperőművet ő is, valójában az igazi túltermelést ezek végzik - és nekik garantáltan jár egy nagyobb mértékű összeg is a betermelésért, amíg a napelemeseknek 4,XX Ft-ért számolják ugyanezt.

...csak annyi történt, hogy a napelemesek az aktuális bűnbakok, de voltak korábban a KATA-sok és mások is így.


- Akkugyárak környezeti hatásaival kapcsolatosan a fő probléma, hogy nem néznek rá ezeknek az üzemeknek a körmére, alig kapnak büntetést kihágások esetén, és pofátlanul nem is tartják be az előírásokat.

...vagyis az akkugyárak veszélyforrások a társadalomra nézve, míg normális hatóság mellett ennek nem kellene így lennie.


- A közlekedés károsanyag-kibocsátása probléma, az elavult járműpark probléma, a rövid távra használt és mókolt dízel járművek probléma, de az áruszállítás által kibocsátott környezetszennyezés is probléma.

Ennek ellensúlyozása lehet az elektromos járműforgalom elterjedése, de ehhez az elektromos hálózaton is fejleszteni kell, jól jönnek a megújulók is (igen, többek között napelem), és az energiatárolás fejlesztése (igen, akkumulátorok).


Semmi sem fekete és fehér, de látni kell a propagandán túli világot, ha szeretnél kicsit is tájékozott lenni - megértem, ha nincs meg erre az igény, de akkor észosztás se' legyen.

2023. aug. 28. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Mert a Viktorék tudják hogy egy értelmes kérdés instant bukó lenne számukra.
2023. aug. 28. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Mert a MOL jót profitál rajta...
2023. aug. 28. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

#5 minden egyes országban megszüntették a szaldót amint elég sokan voltak a rendszerben és azért az nem elvárható, hogy 7-8 évig még maradhassanak ami rajtuk kívül mindenki számára előnytelen. (eleve nem most merült fel a szaldó megszüntetése először, szóval azért erre akár lehetett volna számítani) Erre a néhányan/sokanra tudnál konkrét számokat adni, mert valahogy Magyarországon erősen kétlem, hogy többségben lenne az aki saját maga finanszírozta meg a napelemét, támogatás nélkül.


Tehát azok vannak pluszban akik egy telephelyen komoly mennyiséget állítanak elő, azok akik kedvéért Tahitótröcsögén kellett hálózatot fejleszteni(a többiek pénzéből), hogy legyen hova feltáplálni a termelésüket(szintén mások pénzéből), akár úgy is, hogy ott nincs rá szükség, ők az igazi hősök?

Akkor így meglátásod szerint továbbra is ezt a rendszert kéne fenntartani, hogy akinek van elég pénze/ kap az államtól támogatást az rakjon fel napelemet és legyen "ingyen" villanyszámlája, aki meg túl csóró ehhez az meg fizessen?


"Akkugyárak környezeti hatásaival kapcsolatosan a fő probléma" Gödön amikor civilek végeztettek méréseket mit sikerült kimutatni? Mert én valami olyanra emlékszem, hogy ásványvízben több lítium volt, mint a talajvízben amit bevizsgáltattak.

Ha jól értem akkor a fő ellenérv az, hogy ellenzékiként te nem bízol a kormányban és ezért nem kéne szerinted akkugyárat építeni.


Igazad van, nem teljesen fehér vagy fekete egy probléma, de a szaldó eltörlése és az akkugyárak is több jót hoznak mint rosszat az átlag magyarnak.

2023. aug. 28. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nekik elég ez ahhoz, hogy a zavarosban halászhassanak.
2023. aug. 28. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

#8 22:30

A környező országokban is megszüntették az új szerződések felvételét a szaldó rendszerbe, Magyarországon ez a dátum 2023. 12. 31.

Ez uniós előírás alapján történik.


...viszont normális helyeken ez a megszűnés úgy történt, hogy 10-15 évet adtak annak, hogy kifussanak a szaldósok (tervezhető rendszer).


"Erre a néhányan/sokanra tudnál konkrét számokat adni"


Nem feladatom erre számokat adni.

Ismerősi körömben vannak többen is, és eleve csak bizonyos feltételekkel lehetett támogatást szerezni.


"azok akik kedvéért Tahitótröcsögén kellett hálózatot fejleszteni"


Elárulom, hogy nem igazán fejlesztettek hálózatot a Tahitóthörcsögiék kedvéért, az évtizedek óta elavult hálózatra kerültek rá ezek a HMKE-k - és vagy volt túlfeszültség probléma, ami vagy megoldható volt transzformátor áttétel változtatásával, vagy nem...


"ezt a rendszert kéne fenntartani, hogy akinek van elég pénze/ kap az államtól támogatást az rakjon fel napelemet és legyen "ingyen" villanyszámlája, aki meg túl csóró ehhez az meg fizessen?"


Elárulom, hogy többen hitelt vettek fel azért, mert úgy számoltak, hogy a hitel összegét törlesztik a villanyszámla helyett, azzal előrébb tudnak jutni egy kicsit.


Akik napelemet tettek fel, lehet, hogy hosszú évek megtakarítását szórták rá, kifizették az ÁFA-t, kifizették a munkadíjat, a járulékos költségeket. Lényegében évekre előre kifizették a villanyszámlát.

Mindezt úgy, hogy buzdították, lényegében átverték őket.

...és ennek kell tapsikolni?


Soha nem volt ingyen az a villanyszámla, eddig is úgy volt, hogy korábban fizették ki annak költségét.


A következő lehet, hogy a H-tarifások lesznek (miért fűtsünk olcsón mások pénzén jeligére), aztán a rezsicsökkentést nyirbálják újra (miért fizesse más a villanyszámládat), stb.


"Ha jól értem akkor a fő ellenérv az, hogy ellenzékiként te nem bízol a kormányban és ezért nem kéne szerinted akkugyárat építeni."


Nem. Az ellenérv az, hogy túl sok szabálytalanságot tűrnek meg azért, hogy az akkugyárak idejöjjenek - ahelyett, hogy szigorúan vennék a környezetvédelmi és dolgozók egészségét illető szabályozásokat.

Ez elég nagy probléma, hogy így van.

Magának az akkumulátoriparnak eléggé nagy piaca várható mostanság, ennek egy része a gyártás, másik része a fejlesztés - jó lenne ebből profitálni, de valóban fel kellene építeni a bizalmat, amit már eljátszottak azzal, hogy túlságosan elnézőek velük.

Nem kizárt amúgy, hogy pont emiatt jönnek éppen Magyarországra, akkor viszont kérdés, hogy ilyen áron mennyire jó ez nekünk.


Az igaz, hogy a szaldó irányából el kell terelni az embereket abba az irányba, hogy minél több energiát helyben fogyasszanak el, és előbb-utóbb az akkumulátoros rendszerek lehetnek erre egy megoldás.

...de ezt jobb helyeken nem úgy csinálják, mint a szélkakas, hogy mindig másfelé fordulnak, és ott szívatják az embereket, ahol lehet.


Újra mondom, a napelemparkok megtérülése fontos nekik, tőlük átveszik jó áron a termelést (saját borjuk).


A HMKE megtérülése nem számít, ahogy egyébként a magyar emberek boldogulása sem számít kormányunknak.

2023. aug. 29. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!