Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Azok az autósok, aki a budapes...

Azok az autósok, aki a budapesti főpolgármesterválasztás eredményében reménykednek, mégis mire gondolnak?

Figyelt kérdés

Azokra gondolok, akik folyamatosan sírnak a kerékpárosok, a lezárt rakpartok, az egyre szűkülő parkolási lehetőségek stb. miatt.


Szentkirályi teljesen súlytalan, nyilvánvalóan nem fog labdába rúgni. Karácsony és Vitézy a reális esélyesek, ők pedig hasonlóan közelítenek a témához. Lehet, hogy Vitézy szakmaisabb döntéseket hozni, de a koncepció ugyanaz, a primitív, hetvenes-nyolcvanas évekbeli közlekedés nem fog már visszatérni.


Miért reménykednek mégis?


márc. 31. 12:32
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
26%

Gondolom Szentkirályira szavaznak, vagy szavaznának(mert ugye többségük nem is budapesti,hanem az agglomerációból jön be),de sok esélye nincs.


Nekem nincsen kocsim,szoktam biciklivel,tömegközlekedéssel is járni, de ettől még a jelenlegi belvárosi állapotokat siralmasnak gondolom. A biciklisávon menni nem egy életbiztosítás,és mivel a kocsik így sokkal lassabban mennek,pöfögnek-töfögnek a dugóban, a levegő is elég pocsék. Gyalogosként,bicikilisként se szívesen járok arra, a tömegközlekedésnél meg sok járatritkítást tapasztaltam. Sztem Karácsonyt amúgy jó szándék vezérli sztem,de nem igazán áll a helyzet magaslatán, így remélem Vitézy nyer, aki Karácsonyhoz hasonlóan egy zöldebb,élhetőbb,belélegezhetőbb levegőjű fővárosban gondolkodik, csak ő talán ért is annyira hozzá,h meg is tudja valósítani.

márc. 31. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
19%

Vitézy meg Karácsony tényleg elég hasonlók.Vitézy kb Karácsony Fideszes alteregója.


Mindkettő nagyon szűk látókörű,egyiküknek sincs jogosítványa, nem vezetnek.Karácsonynál még valami gyerekkori trauma is van, ami miatt gépjárműellenes.

Mindkettőnek olyan állása van,hogy hozzák-viszik a popójukat autóval.Úgy könnyű.Persze, ha mutogatni kell magukat, akkor felülnek a villamosra meg a biciklire.



A legnagyobb probléma velük,hogy nem kompromisszumképesek.Nem az a probléma,hogy megszüntetik az utcában a "ferde" parkolókat, amik baromi sok helyet foglalnak és gyakran egy babakocsi alig fér el.

Hanem az,hogy nem építenek helyette parkolóházat, ami pedig kvázi az önkormányzat dolga lenne.


Az autót használók rengeteg pénzt tesznek az állam/önkormányzat zsebecskéjébe.

Több budapesti pláza bele is döglene, ha autósszivatást feljebb csavarnák.

márc. 31. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
75%

Csak közlekedni akarok a fővárosban, legkevésbé sem érdekel mivel.

- tömegközlekedés lassú, 30-40-el döcögnek a villamosok és minden sarkon állnak vagy 2 percet, nincsenek “gyorsvonalak” mint más nagyvárosokban.

- bicikli az egyrészt életveszély másrészt nincs eléggé kiépítve az infrastruktúra, autóval több az útvonal, könnyebb tájékozódni…

- autó pedig drága, büdös és az is lassú kezd lenni.


S az elmúlt 10 évben nem sok előrelépés volt, leginkább koncepciótlanság, tervek sincsenek.

márc. 31. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
64%

"Hanem az,hogy nem építenek helyette parkolóházat, ami pedig kvázi az önkormányzat dolga lenne."


Miből? A Fidesz évek óta azon dolgozik, hogy kivéreztesse a fővárost, törvényileg belepiszkáltak a hitelfelvételi lehetőségekbe is. Miből építsen a főváros parkolóházat?


"Az autót használók rengeteg pénzt tesznek az állam/önkormányzat zsebecskéjébe."


Az önkormányzatnak legfeljebb a parkolásét vagy az éves parkolási engedélyért fizetsz ( ez utóbbi tizenezer forint ). Az összes többi zsét az államnak tolod be aki épp szopatja budapestet, hogy nem tudjon neked parkolóházat építeni :D

márc. 31. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
30%

Egyetértek 2-es válaszolóval, de ha választani kell Vitézy és Karácsony között, sokkal inkább Vitézy. Mondok pár példát, amiért Karácsonyt kifejezetten utálom:

-Én nem hajthatok fel az én autómmal a Lánchídra, de ha már le lett zárva, végig se sétálhatok a hídon, csak a járdán, merthogy Karácsony a taxisoknak csinált egy privát hidat!!!

-Üllői úton a metrófelújítás alatt egy sávot buszsávvá csináltak, ami most 100% biciklisáv lett, cölöpökkel elválasztva. A repülőtérről a 100E busz meg araszoljon a dugóban, amikor kihasználatlanul ott van egy felcölöpözött sáv? Ha már elveszik az autóktól, akkor legalább a buszok járhatnának rajta!

-A külvárosokban lehet koncepció az, hogy ne autóval induljanak neki az emberek a belvárosnak. Ezt én elfogadom, és külvárosi lakóként megfontolom, hogy melyik a gyorsabb és kényelmesebb. De akkor miért kellett Karácsonynak szabotálnia a déli körvasút fejlesztését?! Az nem normális, hogy a XXII. kerületben lakó se autóba ne üljön, de a vonatot se fejlesszük!

-Egy nagyon erős ok, amiért nem szívesen szállok tömegközlekedésre, hogy velem utazik a társadalom söpredéke: büdös csövesek, drogosok, részegek, kötekedő prolik. Amikor nagy ritkán felszállok egy járatra, és van egy-két ilyen aljadék a járatok, mindig megfogadom, hogy jobb nekem az autó akkor is, ha dugóban araszolok és fizetek a parkolásért. Én se cilinder kalapban és frakkban járok, ne értsetek félre, de Vitézynek igaza van abban, hogy sokkal több embernek lenne kedve tömegközlekedni, ha az elviselhetetlen elemeket lepakolnánk a járatokról!

márc. 31. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
41%

"Miből? A Fidesz évek óta azon dolgozik, hogy kivéreztesse a fővárost, törvényileg belepiszkáltak a hitelfelvételi lehetőségekbe is. Miből építsen a főváros parkolóházat?"


Ez csak duma, kifogás.Van ott pénz.

Világítást kezelő céget van pénz visszavásárolni?

[link]


"Az önkormányzatnak legfeljebb a parkolásét vagy az éves parkolási engedélyért fizetsz ( ez utóbbi tizenezer forint ). Az összes többi zsét az államnak tolod be aki épp szopatja budapestet, hogy nem tudjon neked parkolóházat építeni :D"


Demszky meg Tarlós alatt sem fejlődött a közúti infrastruktúra.Aluljárók is szűntek meg.

Persze, nem is rohadt ennyire, mint most.

Ez inkább hozzáállás kérdése.Az önkormányzat nem akar erre költeni, de a markát meg mutatja.

márc. 31. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
25%

"Miből? A Fidesz évek óta azon dolgozik, hogy kivéreztesse a fővárost, törvényileg belepiszkáltak a hitelfelvételi lehetőségekbe is. Miből építsen a főváros parkolóházat?"


Nem a Fideszt védem, de Szeged, meg a többi ellenzéki város miért nem vérzett ki? Vagy csak kilopják Karácsony feneke alól a várost, mint amikor Zuglóban volt polgármester?

márc. 31. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
23%
Talán ha olyan ember lesz a főpolgármester akinek van jogosítványa, az képes lesz agyilag felfogni néhány alapvető tényt.
márc. 31. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

"de Szeged, meg a többi ellenzéki város miért nem vérzett ki"


Szegeden és a többi ellenzéki vezetéső nagyvárosban hány olyan beruházás létesült az elmúlt 5 vagy 10 évben, amit a #2 számonkért?

A teljesen beépített belső kerültelekben elég problémás és drága lenne a felszíni parkolók kiváltása mélygarázzsal.


#6:

"Világítást kezelő céget van pénz visszavásárolni?"


Gyorsan rákeresve, a cég korábban 50-50%-ban a fővárosi önkormányzat és a Budapesti Elektromos Művek tulajdonában volt. Ez utóbbi a privatizávió óta német és MVM tulajdonban van, az RWE-t váltotta '18-ban többségi tulajdonosként az EON. Itt emlézetetnélek arra, hogy az MVM hogyan akarta megszopatni a fővárost a villanyszámlával az energiaválság idején.


Ha megnézed a díszkivilágítási kft céginfóját akkor azt találod, hogy az alaptőke 8,5mrd Ft míg az éves nettó árbevétel 4+ milliárd forint. Bár a beszámolójukat most nem tudom letölteni, de a nyilvános üzleti tervükben benne van, hogy 2022-ben 1 milliárdot meghaladó adózott eredményük volt.


Ha szeretnék a budapestiek a díszkivilágítást akkor nem feltétlen hülyeség megvásárolni a céget, mert ha az teljesen önkormányzati tulajdonba kerül akkor "nonprofittá" válik,vagy ak iadási oldalon tudnak évi 1 milliárdot spórolni vagy a bevédeli oldalt tudják ennyivel megtolni. Rövid távon ez pénzszórásnak tűnik, de 5 éves távlatban már nyerességes lenne az önkormányzat számára ( ideális esetben, ehhez tudni kellene a pontos adatokat amik idővel úgy is kiderülnek ).


"Demszky meg Tarlós alatt sem fejlődött a közúti infrastruktúra."

Könyves Kálmán,Lágymányosi híd Demszky alatt :)

Amúgy nem tudom mit akartok fejleszteni a közúti infrán, gyakorlatilag Budapest MEGTELT. Fizikailag nincs több hely a városban. A Hungárián belül gyakorlatilag nulla szabad terület áll rendelkezésre. Ha lenne is hely akkor is minden fejlesztés azt segítené, hogy még több autó érkezzen a városba ami nettó hülyeség szerintem.


Az útburkolat minősége legtöbb esetben kritikán aluli, akkor sem volt ennek rendbetételére elegendő forrás amíg a gépjárműadó az önkormányzatokhoz ment, most meg hogy az állam szedi be ezt is...


Vitézynek voltak jónak tűnő elképzelései, ilyen lett volna pl az új híd és a hozzá kapcsolódó útszakasz ami süllyesztve haladt volna és a semmiben ért volna véget, mindezt százmilliárdokért és ez budapesti méretben csak egy pici régió közlekedésén segített volna.


Budapest közlekedése és tömegközlekedése évtizedek óta kritikán aluli, 50-70 év elmaradását és az ehhez szükséges források teljes hiányát azért komolytalan ráhúzni egy polgármesterre. A polgármester csak polgármester, nem egymagában dönt hanem ott van a közgyűlés is.

márc. 31. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
51%

#8 Mi ez a jogosítvány mánia? Városvezetéshez nem kell jogosítvány, a szakmai kérdésekben meg továbbra sem a főpolgármester nyilvánul meg, hanem az adott terület szakértői. Ennyi erővel ne legyen állami egészségügy sem, mert Orbán nem tud műteni, meg ne legyen tűzijáték 20-án, mert Orbán nem pirotechnikus... Nem érzitek mekkora baromság a jogosítvánnyal összekötni a politikát? Jó hogy pilótaengedély nem kell a reptérrel kapcsolatos döntésekhez :D

Karácsony választási programjában szerepel az autós forgalom visszaszorítása, a budapestiek ennek tudatában választották meg főpolgármesternek. Nyilván van olyan, hogy valakinek ez a program nem tetszik, de akkor egyszerűen másra kell szavazni és kész. Megjegyzem az idei választásra még nem jöttek ki a programok, szóval Vitézy esetében sem tudunk semmit arról, hogy hogyan vezetné a várost, vagy milyen intézkedéseket tenne.

A Lánchíd kapcsán pedig szavazás volt, amin a budapestiek döntöttek a híd sorsáról. Karácsonynak annyi szerepe volt a döntésben, hogy kiírta róla a szavazást. Nehogy már az is baj legyen hogy a polgármester ki meri kérni a városlakók véleményét. Aki mindenképpen meg akarta tartani az autós forgalmat a hídon, az szavazhatott ilyen lehetőségre, de kevesen voltak akik így gondolkoztak. Ez nem Karácsony hibája.

márc. 31. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!