Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az oktatási rendszerünk miért...

Az oktatási rendszerünk miért olyan, hogy már általános iskolában is rengeteg felesleges információt megtanítanak a gyerekkel, a legtöbb mai középiskola meg inkább "általános újratöltve" mintsem valami munkára/életre felkészítő dolog?

Figyelt kérdés

Ráadásul ezek után minden utcaseprésnél jobb munkahelyen elvárják az embertől a 8 általánost+érettségit, mindezt úgy a tananyagnak több, mint a fele felesleges lózung.



Pl. matematikából elég lenne annyit tanítani, hogy valaki el tudjon helyezkedni pénztárosként, vagy piaci árusként. A matematika tananyag nagyrészének csak akkor veszi valaki hasznát, hogyha matematikus, matektanár, közgazdász, vagy programozó lesz, de ezeket az anyagrészeket már megérné csak főiskolán elővenni.

Őszintén, közületek akinek nem ilyen pályája van, ki oldott meg akár egyetlen egyenletet is suli után?



Nyelvtanból mindenféle mondatelemzést, komplex elemzést, szóelemzést stb. meg kell tanulni. Megint miért? Aki nem képes azután helyesen beszélni, hogy már csecsemő korától kezdve hallja és használja a magyar nyelvet, azon nem ilyen túlbonyolított, absztrakt lózungok fognak segíteni. Két idegen nyelvet beszélek, egyiket se úgy tanultam meg, hogy bemagoltam a nyelvtant, hanem úgy, hogy használtam a nyelvet és egy idő után ráéreztem, hogy hogyan kell helyesen beszélni.


Biológia: A környezetismereti, alapvető egészségügyi része még elmegy, de aki nem zoológusnak készül annak miért kell tudnia róla, hogy hogy néz ki a gyűrűsféreg keringési rendszere?


Földrajz: Ugyanaz, mint biosznál, csak helyettesítsd a gyűrűsférget Uganda gazdaságára.



Irodalom: Megértem, hogy van egy fogalom, hogy "alapvető műveltség" ami valami olyasmit jelent, hogy valami 100éves társadalmi elvárás miatt mindenkinek tudnia kéne Aranyról, Petőfiről beszélgetni más emberekkel, de ennek a mai világban való érvényesüléshez nem sok köze van, és akit érdekel az irodalom, az interneten úgyis tud olvasni ilyesmiket.



Folytathatnám még részletesen majdnem minden tantárgyból valamit felsorolva, de remélem a lényeget megértettétek:


A gyerekek fejét túl sok információval tömjük, aminek oroszlánrésze nem segíti őket az életben való érvényesüléshez, csak teljesen felesleges lexikális információk, amikhez bárki hozzáférhet akit érdekel könyvben, interneten, stb...


2011. okt. 10. 09:24
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
74%

Látszik a kérdezőn az általa kritizált oktatási rendszer hatása.


Aki érti, érti, aki nem, nem...

2011. okt. 10. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
59%
Általános iskolában adnak egy olyan alapot amivel bármilyen középfokú intézménybe tovább lehet menni. Mindenből adnak egy olyan szintet amit az adott intézményben továbbvisznek. Középiskolába, gimnáziumba már olyanba megy az ember, ami érdekli és azt tanítják tovább főként. Ezen kívül továbbra is meg kell tanulni az egyéb tantárgyakat, mert nem biztos, hogy az adott szakon tanul tovább az ember. Képes legen arra is továbbtanulni.
2011. okt. 10. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
59%
Részben igazad van, bár annyit hozzáfűznék, hoghy bizonyos tárgyak fejlesztik a képességeket, pl a matek is. A töri megtanít rálátni az összefüggésekre, jól jön a politikai dolgokhoz stb., a magyar (az irodalom, na az felesleges, főleg a verselemzések - az olvasás nem, az is fejleszt) elvileg nyelvi készségeket fejleszt, én ezt akkor vettem észre, mikor elkezdtem német felsőfokra készülni, a barátom meg szakmai középfokra, és hatalmas hátrányban van, mert még a magyar nyelvtant sem ismeri részenként, nevén nevezve a dolgokat, így nehéz neki az idegen nyelvet is tanulni. A földrajzból a társadalomföldrajz az, ami hasznos, a többi felesleges maszlag. Fizika, kémia teljesen felesleges, én eddig még 20 év alatt nem vettem hasznát (persze lehetne hasznos is, de sajnos nem az életszerű dolgokat tanították nekünk). A biológiának is csak bizonyos szinten van értelme, szerintem több emberismeret kéne, kevesebb állat- és növényvilág. Szóval igen, az egész oktatást át kellene szervezni. Ezen kívül én bevezetnék olyan tárgyakat középiskolában, mint pszichológia, társadalomismeret, politológia, szociológia, gazdasági tárgyak, melyeken alapvető dolgok hangzanának el, amit a mindennapi életben használhatnak az emberek, sőt egy kis pszichológiával talán kevesebb lenne az elmebeteg idióta is (vagy legalább előbb felismernék a pszichés zavaraikat). Én így reformálnám meg a közoktatást. A felsőoktatásról meg ne is beszéljünk, ami nálunk az egyetemen megy, az förtelem... Az okát pedig mindennek ne is keressük. Talán a politikának nem érdeke, hogy a nép okosabb, életrevalóbb legyen. A buta ember jobb rabszolga és jobban hitegethető...
2011. okt. 10. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
53%
Olvasgass: [link]
2011. okt. 10. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
39%
Igazad van. Ilyen hülyeségek helyett értelmes dolgokat is taníthatnának. De az a legnagyobb baj hogy a tanulás mellet nincs idő semmire. Van olyan ismerősöm aki 5:15-kor kel és 16:15-re ér haza. Szerinted van ideje pihenésre, szórakozásra. Ugyan én a hozzám legközelebbi iskolába járok de nekem is muszáj már 6:45-kor felkelni hogy aztán délután 14:30-15:30 kor hazaérjek. Szóval szerintem ez a legnagyobb probléma. Ha minden nap 5 órám lenne akkor nem lenne gond. A másik meg a szünetek, egyszerűen szomorú hogy 7-10 napot tolnak a pofánkba és azt nevezik szünetnek. SZÉGYEN!
2011. okt. 10. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
34%

Egyet értek a kérdezővel ,semmi szükség ezekre az infókra ,a legtöbb gyerek bemagolja a sok hülyeséget aztán vizsga után úgy elfelejti mintha soha nem is tudta volna.

A másik az ,hogy ha valamit meg akar tudni az ember akkor itt a net.Bármire rákereshet ,hogy milyen a gazdaság Ugandában, hogy mire való a hippo, meg ,hogy kell kör területét kiszámolni,és ez már mobileszközökön is megy tehát bárhol.Most ne jöjjetek azzal ,hogy majd az őserdőben nem lesz térerő ,mert az röhej kategória.

Az egész iskolarendszer nem a tudásra épül ,hanem a jó memóriára és arra hogy folyamatosan megerőszakolja magát az ember olyan dolgokkal amit utál csinálni, ezzel készítik fel a munkára ahol megint ez lesz!

Aki tehetséges valamiben azt elnyomják.Mondjuk érdekli a biológia ,de konyít a matekhoz meg a humán dolgokhoz és nem megy neki.Mi van ilyenkor?Amiben alapból jó azt hanyagolják, a többi érdektelen tantárgyat meg vértizzadva ,különórákkal ,magántanárral beleverik ,hogy meglegyen a színötös a továbbtanuláshoz. Vagy ,ha nincs meg ,nem lesz meg a pontszám nincs fősuli..

Az iskoláknak "gyerekmegőrző" szerepe is van ,hogy ne csatangoljanak ,meg a szülőknek legyen hol tárolni napközben míg melóznak.

Az amerikai módszer jobb.Meg kell nézni a gazdaságukat meg a mienket .Lehet hogy nem tudják hol van Magyarország ,de ha tudnák akkor mi lenne?Semmi.Felesleges info.Viszont a szakmájukban jók és világelsők nagyon sok mindenben.Mert specializálódnak.Ezt nálunk szakbarbárnak hívják jellemzően pejoratívan ,pedig az ilyeneké lenne jövő.

2011. okt. 10. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
59%

Egy fenti mondat helyesen :

Mondjuk érdekli a biológia ,de NEM konyít a matekhoz meg a humán dolgokhoz és nem megy neki..

2011. okt. 10. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
54%

"a legtöbb gyerek bemagolja a sok hülyeséget aztán vizsga után úgy elfelejti mintha soha nem is tudta volna"


A hülyegyerekekkel valóban ez történik, de az oktatási rendszert nem rájuk kell szabni.

2011. okt. 10. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
41%
Attól még nem hülye a gyerek ,csak nem érdekli az adott tantárgy.Ami meg nem érdekel azt csak bemagolod és elfelejted. Az oktatási rendszer a hülye ,de mivel akik hozzák a törvényt azok is végigülték ,ezért nem változtatnak rajta ,szenvedjen a következő generáció is ,ha már ők végigszenvedték az iskolát így.
2011. okt. 10. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:
74%

Hmm.. én írtam a hypót és bocsánat, de ez elég szemléletes volt... először is azt írtam, hogy NEM oldja a vízkövet, és senki nem olvasott elég figyelmesen, hogy ne az ellenkezőjét értse.

A másik dolog, hogy megtanultuk kémiából, hogy a víz a mészkőtől kemény, és hogy ennek a kicsapódása okozza a vízkövet. Minden kémiakönyvben benne van. Földrajzon is szó esik róla, a cseppkőbarlangoknál. Megtanultuk, hogy a mészkövet a savak oldják. Rémlik? Megtanultuk, hogy a hypó baromira lúgos. Ergo NEM oldja a mész-, azaz vízkövet.


Rengeteg hasznos dolgot megtanítanak. Egy dolog hiányzik, de az nagyon: a gondolkodás tanítása. Hogy az ember össze tudja vetni a tanultakat és rájönni egy abszolút hétköznapi helyzetben, hogy mit lehet alkalmazni. Kérdés viszont, hogy gondolkodást lehet-e tanítani.

No meg a másik, hogy sok gyerek ugye csak vizsgára bemagolja az anyagot, de normálisan nem tanulja meg. Amiket leírtam, azokat mindenhol megtanítják. Csak sokan nem emlékeznek rá.


Rengeteg helyzet van, ahol az iskolai anyag segít. Volt itt egy kérdés régebben, hogy hogy kell 45 fokos szöget rajzolni egy lécre segítség nélkül.Ha az illetőnek beugrott volna, hogy a legtipikusabb 45 fokos szög az egyenlő szárú derékszögű háromszögben van, nem kellett volna a kérdést kiírnia matekon.

Vagy a történelem... nem tudom, hányan olvassák a politika rovatot, elképesztően nagy arányban találják fel a kérdezők a spanyolviaszt. Amit töriórán akár több példán keresztül is tanították, hogy az adott módszert már akár évezredekkel korábban is kipróbálták, és nem működött.

2011. okt. 10. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!