Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi a véleményetek ezekről a...

Mi a véleményetek ezekről a felsőoktatási keretlétszám változtatásokról?

Figyelt kérdés

[link]


"További módosítások szerint a 2012-2014-es időszakban kiemelten foglalkoznának az informatikai, műszaki és természettudományos képzés jelenlegi keretszámainak megduplázásával, illetve azzal, hogy az állami oktatás- és egészségügy felsőfokú szakemberképzése államilag támogatott maradjon. A napilap információi szerint a Matolcsy-dokumentum a pedagógus- és orvosképzés keretszámát a mostani szinten tartaná, viszont kilencven százalékkal csökkentené az agrár-, bölcsész-, a gazdasági, a társadalomtudományi, a jogi, a sporttudományi, a művészeti és a művészetközvetítési képzési területekre ingyenesen felvehető hallgatók számát. "


2011. dec. 27. 12:05
 1/9 anonim ***** válasza:
88%

Azt kihagytad, hogy nem 40, hanem csak 10%-kal csökkentenék a támogatott helyek számát. Azaz ez inkább egy támogatott keretszámok közti átcsoportosítás lesz, nem fűnyírás.


Amúgy meg támogatom ezt, nem bölcsészekből, jogászokból és művészekből lesz a pénzt termelő ipar, hanem a mérnökök munkájából. Csak egyet nem értek: ha mindenki tudja, hogy orvoshiány van, akkor miért nem növelik ezen a szakon a keretszámot? Tán félnek, hogy csak több embert képeznének ki a külföld számára?

2011. dec. 27. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Elsőre nagyon logikusnak tűnik, de aki műszaki karon tanul az tudja, hogy akár tízszeresére is növelhetnék a keretlétszámot, akkor sem jelentkeznének többen mérnöknek.


Szerintem amúgy is inkább az általános- és középiskolákban kellene megreformálni a reál tantárgyak oktatását, hogy ne a történelem-irodalom-filozófálgatás legyenek az egyedüli tárgyak, amiket szerencsétlen gyerek megért és megkedvel. Ha a biológiát, fizikát, kémiát, matematikát(!) és képesek lennének olyan érdekesnek bemutatni, mint amilyenek azok valójában, és nem csak egy halom, száraz tényanyagot nyomnának le a gyerekek torkán, akkor sokkal többen választanák MAGUKTÓL is a természettudományos karokat.

2011. dec. 27. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Előzőnél a pont!
2011. dec. 27. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

"Azt kihagytad, hogy nem 40, hanem csak 10%-kal csökkentenék a támogatott helyek számát."


Szándékosan. Ugyanis ha megnézed ez 3 hónappal ezelőtti cikk. (és csak tervezet volt) Azóta kiderült, hogy 30E főre csökkentik, az államit.

A költségvetés jövőre 30E-t fizet. A felsőoktatási törvény pedig csak 2014-re csökkentené 30 ezerre. Tehát maguk a vezetők se szoktak egyeztetni. De reális a kt-s.

2011. dec. 27. 13:13
 5/9 anonim ***** válasza:
Ejj, jól belehúztál engem a csőbe ezzel a szeptemberi cikkel :P
2011. dec. 27. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
52%
Az a baj, hogy így vagy úgy, de az, hogy kinek milyen irányú az érdeklődése, nagyrészt biológiai alapokon nyugszik. Erről az egyén nem tehet. Hiába mentem volna én is mérnökire, ha nem vagyok képes megérteni. És ez nem az én hibám, de nem is az oktatási rendszeré.
2011. dec. 27. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

"Az a baj, hogy így vagy úgy, de az, hogy kinek milyen irányú az érdeklődése, nagyrészt biológiai alapokon nyugszik."


DE azt is figyelembe kell venni, hogy nem kell annyi bölcsész, gazdasági szakember, mint informatikus vagy mérnök.

Így az állam inkább a könnyebb elhelyezkedésű szakokat támogatja.

2011. dec. 27. 17:50
 8/9 anonim ***** válasza:
0%

"Az a baj, hogy így vagy úgy, de az, hogy kinek milyen irányú az érdeklődése, nagyrészt biológiai alapokon nyugszik. Erről az egyén nem tehet. Hiába mentem volna én is mérnökire, ha nem vagyok képes megérteni. És ez nem az én hibám, de nem is az oktatási rendszeré."


Bocs, de ezzel nem értek egyet. Azt, hogy kinek mihez van tehetsége, befolyásolhatja a gyerekkori nevelés, sőt a gének is. De hogy kit mi érdekel, miben lesz jó - ez egyáltalán nem a biológián múlik. Minden lehet érdekes, ha úgy tálalják a tudományt az embernek, hogy megtudja azt érteni, tanulni. Ez pusztán annyi, hogy máshogy kell nekik tanítani, akár ugyanazt az anyagot másmilyen módon.

2011. dec. 27. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
63%

Utolsó: Te sem hallottál még az agyféltekék működéséről, és a két agyfélteke közti összeköttetésről, igaz? Minden embernek az egyik agyfélteke dominánsabb, mint a másik. Ez van. Lehet ferdíteni, meg tény, hogy rosszul tanítják, de speciel engem akkor sem tudott megfogni, amikor normálisabb tálalásban néztem utána. Érdekes volt maga a jelenség, de a magyarázat nem.

Nem lehet mindenki atomfizikus, vagy mérnök és kész.

2011. dec. 29. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!