Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hogy lehet az, hogy egy...

Hogy lehet az, hogy egy állami cég (BKV, MÁV, Malév) becsődöl (het), ha minden tisztességesen történik? Azt már meg se kérdezem hogy, hogy lehet egyáltalán magyar cég külföldi kézben.

Figyelt kérdés
malév,csőd,bkv,máv

2012. febr. 3. 21:56
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
Úgy, hogy szegények szintjén is megfizethető tömegközlekedés veszteséges.
2012. febr. 3. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
Százmillió cég csődölt be már a világban pedig mindent tisztességesen csináltak.A szabadversenynek ez a hátránya.A világ minden országában tucatjával vannak cégek amik külföldi kézben vannak.A Malév több mint húsz éve döglődik!Azóta soha nem volt nyereséges csoda e hogy becsődölt? Ha te boltot üzemeltetsz akkor te is becsődölsz ha nem tudsz nyereséget termelni! De hogyan tudnál ha az árak nem tőled függnek?
2012. febr. 3. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:

Simán, ugyanúgy mint egy magánkézben lévő. Sőt, mivel "nincs gazdája" sokkal könnyebben.

Ez meg hogy jön ide? Magyar cég az ami magyar cégbíróságon van bejegyezve. Tulajdonosa pedig lehet természetes vagy jogi személy, magyar vagy külföldi. Malév egyébként 95%-ban a magyar állam tulajdonában van.

2012. febr. 3. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:

A BKV azért tud ilyen 'olcsón' működni, mert folyamatosan a csőd állapotában működik, csak elvileg a kormány támogatja.

Ezért monopólium és ezért nem lép be más vállalat a piacra, mert nem termel profitot.

2012. febr. 3. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
95%
Mert a fejesek minden héten kiírtak valami közbeszerzést, hogy a haver cégének valami brutális áron legyen munkája. Amúgy az összes környező országban olcsóbb a tömegközlekedés, mégsem mennek csődbe.
2012. febr. 3. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:

A közbeszerzésről annyit, hogy az állam már vagy egy éve nem fizet senkinek. Több ismerősöm építőipari cége emiatt döglődik, mert ellenük még csak perelni sem tudsz.

Állami cég szerintem sokkal könnyebben mehet csődbe, mint magán. Itt sokkal több a sikkasztás, a mutyizás.

2012. febr. 3. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
88%

Azért elég egyértelmű h. itt mi történt. Amíg nem voltak a külföldi cégek, nem voltak nagy bajok. Aztn jött az EU, a sok kis fapados cég, meg persze a milliárdosok akik ezekben érdekeltek. Ezekenek a nyugati milliárdosoknak a csatlósai, Gyurcsányék, akik szépen ellehetetlenítették a céget. Persze ezt már nem lehetett megcsinálni anélkül, hogy kiderüljön, mi folyik a háttérben, hát gyorsan hoztak egy EU törvényt, majd érdekes módon visszavásárolták a céget, tudván h csődbe fog menni.

A véleményem az h teljesen fölösleges itt ezen siránkozni, ez már nagyon régóta nem a mi, kis Magyarország játszmája, mi csak a parasztok vagyunk ebben akiket leütnek, ha kell.


Nem kellett volna anno bedőlni a mesének, és belépni az EUba, és akkor nem lehetne ennyire nyíltan kisemmizni minket. Vagy legalább az országban maradna az az ellopott pénz.

2012. febr. 3. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
90%
Ott ahol 3 havonta megy nyugdíjba valaki 80 millás végkielégítéssel, ott nincs csődközeli állapot. Az, hogy csődközelire lopták az engem nem érdekel. Így is az adófizetők pénzéből finanszírozzák, szóval a bérlet sem annyiba kerül, mint amennyiért én azt megveszem. Rohadtak
2012. febr. 3. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
5-ös igazad van. De ott magánkézben vannak ezek a vállalatok és sokkal inkább érdekük, hogy kiszűrjék a bliccelőket.
2012. febr. 3. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:

Itt semmi nem működik tisztességesen!!


Egy jegy ára 320 Ft. Ezzel egy ember utazik, legyen mondjuk 2 km.

Egy buszon utazik cirka 20 ember, azon a szakaszon, akik szintén megvették a jegyet. Egy részük bérlettel, van, aki bliccel, de mi most a könnyebbség kedvéért számoljunk jeggyel. Az 64 ezer forint.

A busz ezen a két km-en elhasznál (egye fene) egy liter gázolajat. Az legyen mondjuk 437 Ft. (ennyivel számol az APEH).

A sofőr órabére legyen mondjuk 1000 Ft (ha olvassa buszsofőr, most lefordult a székről a röhögéstől, és sóhajtozik, hogy de szép lenne...)

Legyen jó nagy dugó, negyed óra 2km, az 250 Ft.


Nini: ott a nyereség!


Egy nap, ugyanazt a buszt, Budapesten, legalább 1000 ember használja, sőt valószínűleg jóval több.


Magyarán a buszt fenn lehetne tartani a jegyárakból, bőőőőven.

Csakhogy....

Buszonként számoljunk egy középvezetővel, vagy kettővel. Akinek jár a jó kis fizetés, az iroda, a titkárnő, reggeltől estig telefonál, vezetékesen és mobilon. Kell a net, a ruhapénz, a caffeteria, a kutyának a füle. Neki van egy főnöke, meg annak is van egy főnöke.

Őket is el kell tartani annak az egy busznak a nyereségéből.

Na, itt kezdődik, hogy veszteséges a cég.


Magánkézben, magántőkéből alapítva azért működik a dolog, mert nem fogják fenntartani ezt a vízfejet csak azért, hogy a haver, a koma, a gyereke, a tesója, annak a haverja, a komája, a két exszerető, a jelenlegi, és annak a pereputtya remek kis álláshoz jusson.


XY alapít egy céget, vesz 5 buszt, kell 5 sofőr, megbíz egy ellenőr céget, meg kell egy szerelő.

Ha lesz ...majd egyszer... 50 busza, és egyedül nem tudja kézben tartani, akkor felvesz még egy-két embert, aki irányít.


Ez az a mechanizmus, amiért minden állami cég veszteséges.


Erre csodálatos példa a média: a királyi tévébe milliárdos infúzió kell, hogy életben maradjon az m1, m2, (meg asszem Duna tv), miközben nincs pénz nézhető műsorokra, sorozatokra. Tehát nem nézi senki, nem fizetnek reklámot.


Ugyanebben az országban a retekklub milliárdos bevételeket könyvelhet el, mert reggeltől estig nézi a jónép a valóvalag és hasonló színvonalú műsorokat, a sorozatokat, a zixfaktort, és nyomja mellé az sms-t ezerrel, mert a tudjaafranckicsoda nyer, meg ő tudja a választ, ki ölte meg a Magdi nénit.

2012. febr. 4. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!