Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ilyen feltételekkel elfogadnát...

Ilyen feltételekkel elfogadnátok a dugódíjat?

Figyelt kérdés

Bár valószínűleg sokan karóba húznának érte, én személy szerint egyetértek a dugódíj bevezetésével - de a módszerrel már egyre kevésbé. Szerintem megfontoltabban kéne belekezdeni, de ha sikerülne, akkor nem csak Budapesten támogatnám.


Az én feltételeim:

1. A belváros külső körzetében (lehetőleg földalatti) parkolókat építeni, lehetőség szerint valamilyen forgalmasabb tömegközlekedési útvonal mellett.

2. A tömegközlekedést megreformálni, a legtöbb városban szükség van rá, az árak egyáltalán nincsenek összhangban a szolgáltatás színvonalával.

3. Akinek a munkájához elengedhetetlen az autóhasználat, az kedvezményt/teljes felmentést kapna.

4. A belvárosban élők kedvezményt/teljes felmentést kapnának.

5. A belvárosi parkolási díjakat nagy mértékben le kell csökkenteni, aki már egyszer fizetett egy x összeget azért, hogy behajthasson, ne hagyjon ott még egy ezrest a parkolásért.

6. Külön bevezetni az egyszeri behajtási díjat és különféle bérleteket: aki minden nap a belvárosba jár és többet fizet, az ebben a formában kissé mentesülne, illetve létrehozni pl. egy behajtás-parkolás kombinált bérletet, amivel egyszeri fizetéssel még többet lehet spórolni

7. Nagy mértékben fejleszteni a kül- és belvárosi kerékpárutakat, több rent-a-bike kölcsönzőhelyet létrehozni a belváros határában és a belvárosban is.


Szerintem ha ezek megvalósulnának, az emberek kevésbé bosszankodnának a dugódíj miatt, mert sokaktól azt hallom vissza, hogy az ötlet maga nem rossz, de nincs kellően kidolgozva (pl. nem tudják hol hagyni a kocsit, a tömegközlekedés meg túlzsúfolt)



2012. jún. 17. 14:27
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
73%

Bocsi de az emberek akkor is jobban szeretnek kocsival járni ha drágább és dugós.Ezen nem tudsz változtatni.Én sem használok tömegközlekedést maximum IC vonatot , repülőt , hajót , taxit.

Mert ilyen alacsony színvonalért én nem fogok fizetni.Ha fizetek egy jegyért akkor elvárom hogy nyáron hűtsön , télen fűtsön az a jármű és legyen ülőhelyem.Na meg ami azokon a járműveken van az valami iszonyat.Ilyenkor hálát adok az égnek hogy nem vagyok budapesti.A villamoson egy gyanús undorító kinézetű alak éppen vizeletet ürít a JÁRMŰVÖN.A metron meg majdnem beletenyereltem egy gyanús kinézetű barna foltba.

Én ezért a színvonalért 1 forintot nem fizetek , kritikán aluli.10000x autó , még ha drágább akkor is.

2012. jún. 17. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Talán, de én alapból ritkán járok be autóval a fővárosba maximum akkor ha átutazóban vagyok és muszáj átmennem. De azt az évi 4-5 alkalmat túl élem. Szerintem maga a dugódíj csak ismét egy pénzlehúzás az emberektől főleg ilyen kevés fizetések mellett és valaki a munkája miatt jár be a fővárosba és lehet hogy muszáj neki autóval vagy céges vagy csak azzal megy be kitudja. És szerintem az a pénz rohadtul nem olyan dolgokba fog belemenni amibe mondják hanem szépen az állambácsi zsebébe. Odáig oké hogy valamivel csökkenteni kéne a dugódíjat de akkor arra szednék össze a pénzt és kiépítenének akkor még több elkerülő utat ha már ezt akarják.
2012. jún. 17. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
63%

Sok tömegközlekedési eszköz így is tömve van.Szellőzés meg hűtés nincs rajtuk , az ablakot nem lehet elhúzni.A fele utas rosszul lesz mire elér a céljához.Meg annyira zsúfolt hogy a fele népnek le kell szállnia hogy 1 eltudjon menni.Nagyon nem jó így.


Inkább az autós közlekedést kell fejleszteni és akkor lesz hely a tömegközlekedési eszközökön.

2012. jún. 17. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Azt gondolom, a felsorolt feltételeket lényegesen lehetne tovább javítani. A kiolvasható elv jó, és mindenképpen hasznos, mondhatnám az egyetlen értelmes jövő. Mint a válaszokból is kiderül, az autós utazás alternatívájának - több más okon kívül - két fő problémája van. A célt viszonylag egyszerűen és kellően kulturáltan lehessen leérni.

A fő vezérlő elvnek is kettős tulajdonságot kell kielégítenie. 1. Mindenki az igénybe vett szolgáltatás mértéke és minősége arányában fizessen. Kivétel nincs, mert csak vitát generál, ugyanis minden mesterséges határral így van, és nincs az elbírálásnak elsöprően elfogadott módja. 2. Mindenki az okozott komplex kár arányában fizessen az előbbi módon.

E pillanatban nem adottak semmiféle ilyen elv bevezetésének feltételei. Még az utazási szokásokra, az egyes útvonalak használatának sűrűségére sincs adat, akkor miért gondoljuk, hogy elfogadható módon bármi bevezethető.

Itt nem létező problémát kívánnak megoldani, hanem pótcselekvést és szemfényvesztést végeznek. Azt nem érdemes megbeszélni, csak újragondolni.

2012. jún. 17. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

Azért lenne még 1-2 fontos feltétel, pl. hogy legyenek a város határában hatalmas befogadóképességű parkolóhelyek, és ott olyan gyorsvasutak, amivel 10-20 perc alatt be lehet érni a városba. Ja és a külső parkolók ne fizetősek legyenek, mert akkor ott vagyunk, ahol a part szakad.


Ha mindezt megvalósítanák, nem lenne értelme a dugódíjnak, merthogy ez egyértelműen megint egy pénzbehajtás és semmi több. Ha meg invesztálnának is bele, nem lehetne extra pénzt behajtani.

2012. jún. 17. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
0%
Mi a pecsem az a dugódíj?
2012. jún. 17. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Igazából:

először is a tömegközlekedést kéne fejleszteni:

új metró/hév/villamos szerelvények, HÉV-ek bevezetése a város központba, villamoshálózat bővítése a belvárosban.

Utána kéne hatalmas P+R parkolókat létesíteni a HÉV illetve metró külső szakaszain, ahol olyan tarifarendszer lenne, hogy a parkolójegy árában benne lenne a tömegközlekedés, azaz ha leparkolsz fizetned kell, viszont amíg ott van az autód ingyen tömegközlekedsz.

Aztán a központot elkerülő, nagy kapacitású utak építése.

Aztán bicikliutak fejlesztése.

És ezek után lehetne leginkább a nagy körúton belüli részt, végső esetben egy picit szélesebb zónát fizetőssé tenni.

2012. jún. 17. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
48%
A dugódíj semmilyen feltételekkel nem elfogadható. A megfelelő infrastruktúra kiépítése az önkormányzatok felelőssége, az ebből adódó problémákért külön sarcot kivetni az emberekre több, mint nevetséges.
2012. jún. 17. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
32%
Na, de pont a pénzbehajtás a cél, nem pedig az, hogy az állam költsön a parkolóházakra és a tömegközlekedés fejlesztésére. Ébredjetek már fel! A dugódíj bevezetésével semmivel nem fog a forgalom csökkenni, csak rájöttek, hogy ez is egy nagy célközönség, akiktől valamilyen ürüggyel pénzt lehet beszedni. Mondhatnám azt is, hogy aki Pesten dolgozik, lakik az fizessen. Annyiból van is létjogosultsága, hogy az ország adójának 90 %-a oda megy, ott fejlesztenek, míg a többi város a béka s...e alatt sincs.
2012. jún. 17. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
9-es: Ez nem egészen így van, illetve pont fordítva van. A Budapesten beszedett személyi jövedelemadó jelentős részét elvonják, és átcsoportosítják a szegényebb vidéki helyekre. Ennek bárhol utána lehet nézni, számszerűsítve is.
2012. jún. 17. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!