Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi a magyar oktatási rendszer...

Mi a magyar oktatási rendszer előnyei és hátrányai?

Figyelt kérdés
2012. júl. 13. 14:37
 1/10 anonim ***** válasza:
96%

hátrányok:

-nem diákközpontú

-nem orientált

-keszekusza

-elmaradott

-elavult

-alig fektetnek hangsúlyt a gyakorlatra

-lexikonnak nevel és nem az életre

-nem elég gyakorlatias

Összességében az egészet ki kellene vágni a kukába és újat csinálni.Amíg Hoffman meg a hozzá hasonló "szakértő" emberek irányítanak addig nem lesz változás.


előnyök:

*nothing*

2012. júl. 13. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
74%
Nagyon lexikális még mindig, semmi kompetenciafejlesztés. Egy átlagos középiskolai diák simán végigcsinálhatja a 4 osztályt úgy, hogy legfeljebb 2-3 kiselőadást csinál.
2012. júl. 13. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim válasza:
95%

Hátrányai:

A benne levő lehetőségeket nem használja ki. Az oktatásba fektetett nem túl sok pénz elvándorol valahova, és csak töredéke fordul tényleg oktatásra. A pedagógus képzés nulla, bármilyen hülye elmehet tanárnak. Bár lenne jó "gyerekanyag" a pénzhiány és a sok szakképzettelen, alul motivált, tehetségtelen pedagógus miatt (vannak kivételek mindenhol azért) sok tehetséges gyerek vész el.

mivel a pedagógus képzés szinte egyenlő a nullával: a pedagógusoknak még mindig a kommunizmusban jól bevált módszereket oktatják a főiskolán, egyetemen: lexikális tudás előtérbe helyezése, kreativitás, motiválás szinte alig kap helyet az oktatásban, érzelmi intelligenciáról és annak fejlesztéséről a pedagógusok többsége még csak nem is hallott, így nem lesz jobb az oktatás.

A magyar oktatás sokat markol keveset fog. Rengeteg lexikális anyagot próbál átadni nagyon rövid idő alatt. Ez teljesíthetetlen, és ezzel el is vettük az időt a kompetenciafejlesztéstől, a gondolkodásra szoktatástól, a motiválástól, intelligencia fejlesztéstől, stb.

A pedagógusok többsége alkalmatlan a pályára: van aki tanárnak születik, van aki nem. Aki nem, az hiába megy végig az egyetemen, soha nem lesz belőle jó tanár. Alkalmassági vizsga kellene, hogy legalább a beszédhibás, idegroncs, exhibicionista, hataloméhes vagy éppen depressziós, stb. tanárjelölteket szűrjék ki még a felvétel előtt, de legalább az egyetem alatt. Aki nem alkalmas, az nem alkalmas.

Túl nagy hangsúly kerül a gazdaságilag használható tárgyakra: matek, idegen nyelv, és túl kevés a többi tárgyra, ami a készségeket, szociális érzéket, intelligenciát valóban fejlesztené.


Előnyei:

A lexikális tudás megalapozza a kompetenciák fejlesztését, ez sok országban elmarad és nevelnek nagyon kreatív idiótákat.

Vannak reformtörekvések, az oktatási rendszer megengedi, hogy a tanár saját elképzelése szerint tanítson, és teret ad a változtatásnak. (ez egyszerre jó és rossz.)

A tanároknak folyamatosan vannak továbbképzések, ez egy pozitív dolog, hogy lassan, de biztosan próbálják változtatni a tanárok hozzáállását, új módszereket tanítanak nekik, stb.

2012. júl. 13. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
8%
Ezt a lexikális dolgot is megkérdőjelezném, a többi országhoz képest a tananyag jóval kisebb terjedelmű.
2012. júl. 13. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
25%
A magyar oktatási rendszer jelenleg ismeretlen stádiumban van, senki nem tud semmit, hogy milyen lesz szeptembertől.
2012. júl. 13. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim válasza:
88%
"Ezt a lexikális dolgot is megkérdőjelezném, a többi országhoz képest a tananyag jóval kisebb terjedelmű." Lehet. Az én tapasztalataim csak néhány országra korlátozódnak. De ez az elv, ami mögötte van. Ettől mondjuk még nem jó a rendszer. Sajnos.
2012. júl. 13. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
88%
Mondjuk terjedelemtől függetlenül segghülyén jönnek ki az iskolából a diákok, szóval ezen tényleg nem múlik. Manapság már ott tartunk, hogy annak is örülni kell, ha egy érettségizett gyerek meg tud fogalmazni egy értelmes mondatot. Szörnyű.
2012. júl. 13. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
73%
7: ez nyugaton is így van, ezért alap náluk legalább egy három éves főiskolai képzés az érettségi után. Ha valakinek nincs diplomája az kb olyan, mintha nálunk 8 általánosa lenne csak.
2012. júl. 13. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A fentebb említett problémákat azzal egészíteném ki, hogy az interaktivitás, csoportmunka nagyon hiányzik, annak semmi értelme, hogy a tanár elmondja a könyvet. Otthon kellene a diákoknak nagyjából felkészülni és újabb mélységeit dolgoznák fel órai munkában. Aztán a diákok elmondhatatlanul passzívak, soha egy kérdés órán...
2012. júl. 13. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
81%
Na, igen, de a tanárképzésben sok egyetemen még mindig csak felszínesen oktatják ezeket a módszereket, mondván ilyen is van, de "úgysincs rá idő"... A kiállok a katedrára módszer egyszerű, csak dumálni kell, eszköz max. a tábla vagy valami szemléltető anyag, nem kell sokat készülni rá. Egy projektmódszerhez vagy csoportmunkához már anyagokat kell vinni, készülgetni kell, a gyerekek "zajonganak" meg nincsenek is rákondicionálva általában, nehezebb fegyelmet tartani, stb. Szóval melósabb jóval. Sok tanár nem is tudja, hogy kezdjen neki, vagy nem is akar, pláne az idősebbek, a fiatalabbak meg sokszor nem mernek "szembeszállni" a hagyományokkal, vagy ha igen, az idősebbek nézik ki őket ezért... :P
2012. júl. 16. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!