Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A kormány miért vette meg a...

A kormány miért vette meg a Rábát, ha utána a BKV külföldi buszokat vesz?

Figyelt kérdés

Azt hittem a Rába stratégiai cég lesz, mely állami megrendeléseket teljesít.

Lehet, hogy spekulációs céllal vette meg a kormány, hogy később magasabb áron értékesíti?


2012. szept. 26. 19:09
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:

Azt nem tudom, hogy mire kellett nekik. Esetleg arra gondoltak, hogy jön majd a kínai tőke a csúcstermékkel és az EU vám kivédésre itt szerelik majd össze a gyorsnaszádot és akkor majd termelési központ lesz a Rába. De most már nem jön a kínai tőke, de még csak Fellegi sem megy hozzájuk. Szóval ez bedőlt szerencsére.

A BKK alvállalkozó vesz majd külföldi buszokat, ha majd vesz, mert addig még el is kell jutni valahogy. Volt itt már 1000 új busz, most 150 új buszról van szó, de még ez sem biztos.

Különben a Rábának nincs is busza, 11 éve befejezték a buszgyártást, teherautókat és főegységeket gyártanak.

2012. szept. 26. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:

"A kérdező kommentje:


De a Rába gyárt alvázakat és egyéb részegységeket például a Credonak. A Credo buszai kb. 70%-ban magyar termék.

Én elvárnám, hogy egy "nemzeti" kormány a közbeszerzési pályázatokon inkább a hazai ipart támogassa a német vagy a svéd helyett."


Ültél már eme csodálatos buszok valamelyikén? Nekem van "szerencsém" hetente 3-4-szer utazni rajta hatvan kilométert, még a kínai lim-lom is kényelmesebb.

2012. szept. 26. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
Nem rosszabbak a magyar buszok, mint a mercedes vagy volvo utasként én nem érzékelem.. nem tom, h. a műhelyben mit gondolnak ezekről ... de pl szegeden új lengyel villamosok nagyon nem jöttek be.
2012. szept. 26. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 Komplikato ***** válasza:

OFF: "Lehet, hogy a külföldi buszok olcsóbbak és/vagy jobbak."

A pletyka szerint a használt(!!!) buszok a renoválással együtt már többe voltak, mint új buszok. Na akkor azt miért?

Vagy miért "vakulj paraszt neon kékre" festik az új buszokat? Mert nyilván olcsóbb átfesteni 2000 másik busz olyan színűre, mint fordítva?


Simán elsimicskázták a lovét. Meg át. haveroknak. Ennyi.


Engem jobban érdekelne Széles Gábornak mi köze volt az államosításnak azok után, hogy a kis milliárdjait a Rába kinyírásával szerezte? Biztos kell a zsé a következő békemenetre.

2012. szept. 26. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:

"A Rába nem gyárt buszt!"


Hát mit gyárt drágám? Mézeskalácsot?

2012. szept. 26. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:

"Én elvárnám, hogy egy "nemzeti" kormány a közbeszerzési pályázatokon inkább a hazai ipart támogassa a német vagy a svéd helyett."


Én is elvárnám. De az EU-ra fogva ez lehetetlen. Sokszor még ha árban ugyanott vagy, mint egy külföldi, minőségben és referenciában meg előrébb, még az sem számít. Még Lázárfalván sem.

2012. szept. 26. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 Komplikato ***** válasza:

OFF: "Csilla roppant szakértelemmel megállapítja, hogy ..."

Engem általában hidegen hagy a járműipar összes remeke, de tök véletlenül olvastam teszteket a kínai buszokról ... és az a legalja, tehát érdekes összehasonlítás volt.

2012. szept. 26. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:

#10 a Rába Contactot/Premier-t már elég régóta nem gyártják.


"Lehet, hogy a külföldi buszok olcsóbbak és/vagy jobbak." << amikor az Ikarus kidobta a C56/C80-as sorozatot, akkor az MAN nettó ~150 000-rel kínálta olcsóbban azalacsonypadlós Sl263 -t. Jobban is fogyott..


Akkor lenne versenyképes a magyar buszgyártás, ha nem csak alvázat+karosszériát és hidat gyártanánk, hanem motort és váltót is...

2012. szept. 27. 04:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:

#15 "Hát mit gyárt drágám? Mézeskalácsot?"


Tessék, ezeket gyártja. [link]

Alvázakat más cégeknek, és teherkocsikat polgári és katonai célokra. Alapvetően nem a busz a profiljuk.

2012. szept. 27. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

Az SL 263 nem alacsonypadlós. Az Ikarus C56 főleg Detroit motorral sokkal jobb, mint bármelyik korabeli MAN.

De nem az ár a gond a magyar gyártókkal, hanem, hogy kevés van belőlük, finanszírozás nincs, alkatrész sem biztos, hogy lesz és ingadozik a minőség.

2012. szept. 27. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!