Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ha véget vetnénk Magyarországo...

Ha véget vetnénk Magyarországon a tömegközlekedési vállalatoknál uralkodó korrupciónak, akkor lenne elég pénz a tömegközlekedés ingyenessé tételéhez?

Figyelt kérdés

2012. nov. 30. 09:53
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Nyugati országok tömegközlekedési vállalatainál messze nincs ekkora korrupció, mégsem ingyenes a tömegközlekedés. Nem is lehet az. Ez már nem a kommunizmus, hogy minden ingyen járjon.
2012. nov. 30. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

"Ez már nem a kommunizmus, hogy minden ingyen járjon."


Éppen tegnap láttam egy szívbeteg kislányt a TV-ben, aki meg fog halni, ha nem sikerül számára elég pénzt összegyűjteni. Egyszerűen nevetséges, hogy ezermilliárdok tűnnek el a semmibe az állami kasszából, egy ártatlan kislány életére pedig nincs pénz.


Amúgy meg persze, hogy a nyugati országokban sem ingyenes a tömegközlekedés. Ott van is 8-szor akkora fizetés, mint nálunk és zsebből megveszik az emberek. Amúgy az egész EU-ban nálunk tudnak az emberek a legkevesebb jegyet-bérletet venni a fizetésükből. Gondolom neked ezzel nincs is bajod, elvégre mit számít az, ha ez így van...

2012. nov. 30. 10:07
 3/8 anonim ***** válasza:
Az a röhej, hogy már most lenne elég pénz. Most is az adókból működik az egész, a jegybevételek a töredékét sem fedezik a költségeknek.
2012. nov. 30. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Komplikato ***** válasza:
100%

Nyilván nem lenne. Amiket lenyúlnak és hülyeségre költenek az néhány tíz és százmilliós összeg, ami hiányzik a működéshez az meg lassan 100 milliárdos.

Az utasok 40% fizet az utazásért, ez tiszta röhej.

Egyébként nyugati jól működő országok többségében sem nyereséges a tömegközlekedés és kell neki állami dotáció. Csak ott oda is adják ...


Fentiek ellenére az elszúrt közbeszerzéseket, meg a teljesítmény nélkül kifizetett magas prémiumokat vissza fizetettném a delikvensekkel keményen.

2012. nov. 30. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

"Egyébként nyugati jól működő országok többségében sem nyereséges a tömegközlekedés és kell neki állami dotáció. Csak ott oda is adják ...



Sajnos ez az igazság.

Persze a korrupciót sem ártana csökkenteni.


De azt is meg kell érteni hogy a mai jegyárak mellett sem a BKV vagy bármely volán sem a MÁV nem jelent alternatívát az autóval szembe.

Egy inter city jegy már annyiba kerül hogy autóval is utazhatsz. Ha ketten utaztok már sokkal olcsóbb.

A tizen ezres bérletek sem arányosak a magyar jövedelmekkel.


Lehet drágítani, csak kontraproduktív lesz, ahogy az angol állam vasutak liberalizálása is az volt.

Amit tönkretettek pillanatok alatt azt évtizedekbe telt megoldani és font milliárdokba.


Szerintem ez nekünk nem hiányzik.

2012. nov. 30. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

"Ott van is 8-szor akkora fizetés, mint nálunk és zsebből megveszik az emberek. "


Egyrészt nincs 8-szoros fizetés különbség, maximum 4-szeres, de ha azt nézzük, hogy az árak is magasabbak, nem csak a fizetések, akkor 2,5-3-szoros életszínvonalbeli különbségről beszélhetünk csak. A másik pedig az, hogy Nyugat-Európában, ha igénybe veszel egy szolgáltatást, azért fizetni is szokás. Magyarországon a legnagyobb baja azoknak van mondjuk a BKV-val, akik nem vesznek jegyet. Azaz ti színvonalas szolgáltatást akartok, de fizetni azt nem akartok érte. Érdekes, magyaros hozzáállás. Aztán túl sok a kedvezmény is otthon. Nyugaton van 33%-os diák, 50%-os nyugdíjas meg csoportos, esetleg katonai kedvezmény, más nincs. Nálunk 10-ből 8 utas nem fizeti ki a teljes jegyárat, ami tarthatatlan.

2012. nov. 30. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

A tömegközlekedés szinte a világon mindenütt veszteséges.


Azért vannak jegyárak, mert valaki napi négyszer veszi igénybe a tömegközlekedést, valaki meg évente ennyiszer, és így (elvben) arányosan veszik ki a részüket a finanzírozásból. Korrupció ide vagy oda, a tömegközlekedés ingyenessé tételéhez havonta ezreket kéne MINDENKINEK rááldozni. Aki tényleges fogyasztó, az a tömegközlekedést nehézségek árán, de többnyire meg tudja fizetni, nem úgy mint mondjuk az egészségügynél.


Nem értem, hogy jön ide a szívbeteg kislány. Ha már felhoztad, akkor inkább neki menjen a pénz, mintsem hogy a közlekedést finanszírozza az állam nagyobb részben az ingyen jegyárakért.

2012. nov. 30. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Egyébként azt sem értettem soha, hogy egy diáknak nincs jövedelme, de fizetnie kell érte, egy nyugdíjasnak van, de mégis ingyen használhatja.


Ezzel nem azt akarom mondani, hogy diákoknak legyen ingyen, de akkor vezessék be a nyugdíjas jegyet is (mondjuk 50%-os legyen, mint a diák). De ezt egyik politikus sem fogja meglépni, mert az politikai öngyilkosság lenne.

2017. dec. 2. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!