Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mikor fogják észrevenni az...

Mikor fogják észrevenni az emberek, hogy nem ördögtől való az, ha egy ország veszteségesen működtet valamit, hogy emelje lakói életszínvonalát?

Figyelt kérdés

Pl. Oroszországban a vasút veszteséges, mégis megmaradtak a szovjet árak, hogy Iván a káposztatermelő is felülhessen az elektricskára, a nagy USA a világ legeladósodottabb országa, és még ígyis elmarad az életszínvonala több nyugat-európai országétól.


Szóval ki találta ki ezt a magyar gondolkodásban, hogy hogyha az állam veszteségesen elérhetővé tesz valamit a széles néptömegek számára akkor az rossz?



2014. ápr. 21. 18:12
 1/8 A kérdező kommentje:

Erre a kérdésre is jön a sok negatív válasz:


http://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__559..


Miért baj az, ha az állam mesterségesen normális étrendet biztosít a szegény gyerekeknek és a közmunkásoknak?

2014. ápr. 21. 18:14
 2/8 anonim ***** válasza:
68%

"Miért baj az, ha az állam mesterségesen normális étrendet biztosít a szegény gyerekeknek és a közmunkásoknak?"


Nem baj, csak éppen kapitalizmus van, ergó aki többre vitte, annak több jut! Aki nem tett semmit az élete jobbá tételéért, csak kifogásokat gyártott, kormányoktól várta a maga gazdagodását, az mégis mit remél? Ahogy azt mondani szokták, az erősebb kutya bas*ik!

2014. ápr. 21. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Az nem szokatlan, ha egy állami vállalat veszteségesen működik. Úgy szokott. Viszont mi a helyzet az utazás minőségével? Magyarországon olcsó a vasúti közlekedés. Legalábbis Németországhoz képest nagyjából a negyedébe kerül kilométerenként.


De a kocsik, az elővárosi vonalakat leszámítva bűzlenek, ragadnak a kosztól, sokszor az ablakok mellett bever az eső és a hó, fűtés vagy van, vagy nincs, légkondicionálás pedig csak IC-n. A vasúti pályák is katasztrofális állapotban vannak, a mi régi kivénhedt vonataink sem mehetnek rajtuk csúcssebességgel. Ehhez képest szemben Németországban űrhajón utazol.

2014. ápr. 21. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 ConnectCare ***** válasza:
100%

Alapvetően valóban vannak olyan "szolgáltatások', ahol ez nem gond, azonban ezeknek meg kell felelniük annak az elvárásnak, hogy minden egyes állampolgár érdekét kell, hogy szolgálják. Természetesen veszteséget okoz a rendőrség fenntartása, a haderő működtetése, a bírósági rendszer életben tartása stb., azonban ezek valóban mindenki által használt intézmények (nem lehet kérni, hogy engem pl. a bíróság ne ítéljen el vagy a hadsereg az én házamat ne védje meg).


A legtöbb szolgáltatásnál azonban az a helyzet, hogy van egy kedvezményezett réteg, aki kevesebbet fizet, mint az ár és van egy, aki ezt ellensúlyozva többet. Az előbbi csoportnak természetesen ez nagyon kedvező, az utóbbinak azonban már kevésbé. Ők joggal jelenthetnék ki, hogy márpedig holnaptól ők ezt nem akarják finanszírozni.


A gond pedig az, hogy ez esetben az az állami képviselő, akinek az lenne a feladata, hogy kiálljon és ez utóbbi csoportot meggyőzze nem tudna semmivel sem érvelni azon kívül, hogy az államnak fegyveres hatalma van és ha nem fizetnek, hát majd elveszi a pénzt fegyverrel (felszólítás->kilakoltatási végzés-> TEK kivonulása stb.).


Közhatalommal visszaélni pedig nem szép dolog.

2014. ápr. 21. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
88%
És mi lenne ha Iván nem egy elektricskára ülne fel, hanem a lényegesen olcsóbb buszra?
2014. ápr. 21. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
91%

A probléma ott van, hogy Magyarország tele van retek emberekkel, akik dolgozni nem akarnak, ellenben milliókat keresni igen.

A németeknél dolgozni is akarnak.

2014. ápr. 21. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Az elektricska lényegesebben olcsóbb, mint a busz, ami ott főleg magán marsrutkák képében van jelen. Alapból a volt szovjet országokban, minden elektromos tömegközelekedés olcsóbb, mint a dízeles, mert áram van az atomerőműből, a benzin meg fogy. Villamosított és dízeles vasúti utak között nincs árkülönbség, de pl. városokban a troli, a villamos vagy a metró olcsóbb, mint a busz vagy a marsrutka (kisbusz)
2014. ápr. 21. 22:04
 8/8 anonim ***** válasza:

Az a baj vele, hogy ha veszteségesen működik, azt is mi fizetjük, adóból, hogy csődbe ne menjen.


Csak még többet is fizetünk érte, mintha simán nyereséges lenne, mert ez egy bonyolultabb adminisztrációt igényel, amit szintén adóból oldunk meg...

2014. ápr. 24. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!