Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Valóban jó ötlet volt a...

Valóban jó ötlet volt a Fidesznek a reklámadó?

Figyelt kérdés

Nagyon sok idióta adót vezettek be, aminek a nagy részét mi fizetjük meg, ugyanis pl. a bankok ránk hárítják a terhet.

De úgy látom a reklámadó jó ötlet volt. Fenyegetőztek, hogy majd eltűnnek a szennyes műsorok, mint pl.: az Éjjel nappal Budapest és társai, de sajnos nem tűntek el, hanem jönnek újabb műsorok, ezek szerint mégis van pénze az RTL klubnak ilyen műsorokra. Meg ami jó még a reklámadóban, hogy ezt nem tudják ránk hárítani a tv adók.


2014. okt. 25. 23:44
 1/8 Shai-Hulud ***** válasza:
89%

"Meg ami jó még a reklámadóban, hogy ezt nem tudják ránk hárítani a tv adók."


Dehogynem. A TV adók nagyrészt a reklámokból tartják fenn magukat. Ha ezt megadóztatják, akkor drágább lesz a reklámidő a tv-ben, vagyis egy adott árut reklámozó cégnek többet kell fizetnie érte. Te pedig, mikor a cég termékét megveszed, az árban kifizeted a reklámköltséget is.


A szennyes műsorok pedig ettől nem fognak eltűnni, mert igen sokan nézik azokat - sőt, sajnos az ország jelentős részének éppen ezekre van igénye. Mivel a nézettséget ez hozza, az agyonadóztatással csak arra kényszerítik az adót, hogy növelje a nézettségét (mert ez hozza a reklámbevételt), emiatt még több hasonló műsort fognak leadni.


Ez tipikusan az az adó, amit ismét mi, fogyasztók fizetünk meg (végülis MINDEN adót mi fizetünk meg), és pont az ellenkezőjét éri el, mint amit el akartak érni vele.

2014. okt. 26. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

1. Ez nem igaz, közgazdász ismerősöm elmagyarázta hogy ez miért nincs így.

A tv hiába drágítja a reklámot, ha nagyobb a bevétel akkor többet fizet, a reklámadó bevételarányos nem egy fix összeg, tehát felesleges drágítania.

Illetve nagyon sok terméket nem reklámoznak, arra semmilyen hatással nincs. Szóval ezt nem mi fizetjük meg termékeken keresztül.

2014. okt. 26. 00:17
 3/8 Shai-Hulud ***** válasza:
90%
Bocs, de naiv vagy. :-)
2014. okt. 26. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
87%

" Szóval ezt nem mi fizetjük meg termékeken keresztül."

Hehe.

2014. okt. 26. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim válasza:
12%

Ebben igazat kell adnom a kérdezőnek.

Szerintem ezt azért nem mi fizetjük meg, nagyon sok terméknek nincs reklámja. Én se hallottam hogy ezért emelkednek a termékek ára. Ugyanis nyilván, amelyik drágább termék azt nem kell megvenni.

2014. okt. 26. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Shai-Hulud ***** válasza:
82%

"Szerintem ezt azért nem mi fizetjük meg, nagyon sok terméknek nincs reklámja."

Természetesen a szomszéd pék kenyerének az ára ettől nem fog emelkedni. De például ha a Suzukit, vagy Opelt reklámozzák, annak magasabb lesz a reklámköltsége, és ezt a gyártó be fogja építeni a gépkocsi árába. Hidd el, hogy bármit is veszel, annak az összes költségét te fizeted meg, mint vevő.


Logikus, hogy amit nem reklámoznak, annak nincs reklámköltsége. De nézd meg a reklámokat, azok után mind után emelkednek a költségek, amit (ha tetszik ha nem) veled, a vevővel fizettetnek meg.


"... amelyik drágább termék azt nem kell megvenni."

Ja, persze, hogy ez nem jutott eszembe! :-D

Nagy bölcsesség volt...

Hát például emiatt vásárolják a magyar termékeket kevesebben, mert valamiért a Szlovákiából, vagy Spanyolországból(!!!) behozott áru olcsóbb, mint a helyben gyártott magyar.


És egyébként is, ugye mi a fenének reklámoznak bármit is? Sokkal egyszerűbb lenne, ha egyáltalán nem lennének reklámok. Senki sem reklámozná a termékeit, így nem is tudnák eladni, és akkor gyártani sem kellene...


JÓ REGGELT!


Kedves közgazdász ismerősnek meg üzenem, hogy adja vissza a diplomáját. (Bár gyanítom, hogy ekkora hülyeséget nem közgazdász mondott.)

A reklámadó valóban nem fix összeg, hanem a bevétel %-ában van megszabva. Ezért ha emelem a reklám díját, akkor nagyobb a bevétel, de annak csak egy részét kell befizetni, tehát a maradék is nagyobb összeg. Hát hogyne lenne érdemes emelni a reklámdíjakat, egészen addig, amíg a reklámozók azt hajlandók megfizetni!


Márpedig hajlandók, nézd meg, az adó bevezetése után is ugyanannyi reklám van a megadóztatott csatornákon, tehát a gyártók, kereskedők bizony KIFIZETIK a reklámköltséget, benne a reklámadót is.


Ha pedig te reklámozott árut vásárolsz (és bármennyire is mondod, ezt nem tudod elkerülni), akkor az áru árában megfizeted a reklámköltséget is.

2014. okt. 26. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 tetro ***** válasza:

Ennyi böszmeséget egy rakáson... Arányos adó, ezért nem éri meg az árat növelni :DDDDDDDDD

Az cseppet sem érint meg ugye, hogy nem gazdasági megfontolás van az adó mögött, hanem a sajtó kiegyensúlyozottság súlyos megsértése?

2014. okt. 26. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Kérdező téged alapvetően félrevezettek. Mindent összevetve minden adót te, az állampolgár fizetsz. Ugyanis neked nincs hová továbbhárítanod. A cégek, bankok, média adóját is te fizeted. Egy céget a tulajdonosa a profitért hoz létre. Eldönti mennyit akar a dolgon keresni, eszerint állapítja meg az árait. Ha magasabb a költsége, nagyobbak lesznek az árai. Ha minden cég ára magasabb, akkor rendben. Árat akkor csökkent, ha úgy ítéli meg, akkor lényegesen többen vesznek nála, és egy termék kisebb profitját ellensúlyozza, hogy sokkal többet vesznek belőle. Csakhogy ahhoz vásárlóerő, meg igény kell. Nálunk túltelített a piac, tehát nincs csökkenés.

A reklámadó egyébként nem "jó ötlet", hanem a hatalomépítés része. Simicska túl erősnek kezdett látszani, kapott egy pofont. Nem nagyot, csak annyit, hogy tudja, ki az úr a háznál. Az adó részletei még kifinomultabb lehetőségeket adnak. Egyesek (aki nem barát) ugyanazért többet fizetnek, mások (a barátok) kevesebbet. Ez jó a haverok konkurenciájának leveréséhez is.

2014. okt. 26. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!