Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Nemrég feltettek egy kérdést...

Nemrég feltettek egy kérdést Miskolc-Bp maglev-ről amit a Jobbik építene, mi vele a probléma?

Figyelt kérdés

én eddig nem hallottam róla, de támogatnám az ötletet.. miért mindig minden budapestnek épüljön? a 10km-s metrószakasz árából simán meg lehetne építeni, és tényleg 40perc alatt be lehetne érni bp-re dolgozni a szegényebb területekről, így feljavulna a helyzet ott is.. Gondoljatok bele mennyire megnőnének az ingatlan árak észak keleten, mennyivel több pénzt hagynának az emberek az ottani boltokban, így szép lassan a boltos is többet keresne rajta az alkalmazottjai, szép lassan helyrehozná a megélhetést itt is..

szerintem igazán nem nagy ár egy 10km metrószakasznyi pénzt erre áldozni, majdnem fél millió embernek változna meg tőle pozitívan az élete.



2015. ápr. 29. 13:21
 1/8 anonim ***** válasza:
Öreg, ez viccnek nagyon szar! Ha meg komolyan gondolod nézesd meg magad egy orvossal...
2015. ápr. 29. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
ez nem vicc volt, miért mik az ellen érvek? mindenki csak szapulja az ötletet, de ellen érvet senki ne mtud mondani
2015. ápr. 29. 13:51
 3/8 anonim ***** válasza:

Erről nem hallottam, a párt médiumai sem írnak róla.

Honnan vetted ezt?

Magyarországon felesleges maglev, de még TGV is.


A fővonalakon 160-200 km/h elég lenne, maximum 1-2 új szakasz is épülhetne, ott mehetne 230-cal.

Ennél nagyobb felesleges egy ekkora országba.

2015. ápr. 29. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Azért mert NEM KELL!


Ilyen egyszerű, nincs rá igény, és még 40 év múlva sem lesz a rá szükség.


Ellenben kellene egy jó egészségügy, meg oktatás, meg még elég sok minden... nem a maglev a legfontosabb. Mert vona gabika épp most azt adja a szátokba, amin lehet csámcsogni a lényegi problémák megoldását meg mellőzi.

2015. ápr. 29. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

"a 10km-s metrószakasz árából simán meg lehetne építeni,"


Ja lemaradt a lényeg: Gödöllőig a tesztpályát Pesttől!

Egy kilométernyi maglev vonal költésege 25-30 milliárd forint, egy 200Km-es szakasz közel 6000 milliárdba kerülne!

2015. ápr. 29. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Koplárovics Béci ***** válasza:
Az, hogy Kínában annyi pénzből többszáz km-nyi vasutat építenek, mint amennyiből Magyarországon 10km-nyi metrót, az még nem jelenti azt, hogy Magyarországon is megépülne többszáz km-nyi gyorsvaút abból a pénzből. Tudod: közbeszerzés és társai...
2015. ápr. 29. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
A Jobbiknak vannak ilyen sci-fi elképzelései. Annyira kell komolyan venni őket, mint Pintér "Számlátviperátkislánytolajat" Sándor kijelentését, hogy 2 hét alatt rendet tesz.
2015. ápr. 29. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Azért azt tegyük hozzá, hogy egyelőre Kínában is csak a sanghaji reptérig megy a Maglev és azzal pont nem az átlag melós kínai utazik. Amikor még vonatoztam évekkel ez előtt a sima Intercity első osztály is kihasználatlan volt, mert nem akartak/tudtak érte plusz 1000-1500-öt fizetni az emberek. Gondolod a Maglevere annyi a jegy, mint a minden bokorban megálló személyvonatra? :D


A TGV/ICE/Sinanszen jegy sem olcsó, azzal sem a sima melósok utaznak napi rendszerességgel, ahogy a Concorddal sem ment sosem Mari néni meglátogatni az unokákat.


Ha már Budapest - Miskolc.

A 80-as vonal ív- és lejtviszonyai és "beépítettsége" akár lehetővé is tenné egy felújítás során a nagy sebességre való átalakítást.

Gyakorlatilag Hatvan végponti oldala és a miskolci rendező között asszem két olyan ív van, amit át kellene építeni, a többi megfelelne a 200+km/h sebességhez.

Meg kellene szüntetni a szintbeli keresztezéseket és minden útba eső állomást/megállót át kellene egy kicsit alakítani ( "elzárt" átmenő vágánypár, nagy sebességre alkalmas kitérők legalább átmenő vágányok végein, aluljárók kialakítása, elszigetelt magasperonok stb.. ) majd ezek után fizikai akadálya nem nagyon lenne egy Hatvan-Miskolc száguldásnak. Azt a 130 km-t le lehetne tolni ICvel 40-45 perc alatt. Ezt a vonalat már amúgy is korszerűsíteni kellene.

A nagyon gond, hogy Hatvantól a Keletiig mi legyen. Szűk keresztmetszet, nagy forgalom, nincs hova terjeszkedni..

2015. ápr. 29. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!