Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Támogatnátok, hogy az állam a...

Támogatnátok, hogy az állam a tömegközlekedés helyett az egyéni autós közlekedést támogatja?

Figyelt kérdés

A bankok is együttműködnének és kedvező hiteleket biztosítanának, hogy minél több ember gépkocsihoz juthasson.


Az Egyesült Államok is teljesen jól megvan kiterjedt, veszteséges, állami tömegközlekedési cégek nélkül.


A távolsági közlekedésre megfelelő lenne az IC vonat, csak javítani kellene a színvonalat, infrastruktúrát rendbehozni.


A volántársaságok fenntartása az adófizetők pénzéből megy.Olyanok pénzéből is, akik nem használják.Például én nem ülök buszra, mindig autóval járok.

Ugyanolyan, mintha most ingyenessé tennénk az autópálya használatot.Olyanok is fizetnék a használatát, aki soha nem mennek fel rá.


Nem szocializmus, meg hippiskedés kell, hanem normális kapitalizmus, piacgazdaság.


Az autós közlekedés sokkal jobb, kényelmesebb, komfortosabb.

Csak akkor igazán szabad az ember, hogyha van autója, nagy szabadságot nyújt.

Ott állsz meg vele ahol akarsz, akkor indulsz dolgozni, amikor akarsz, nem vagy korlátok közé zárva.


Amikor diákként busszal jártam, szó szerint gyűlöltem.Lassú volt, nyáron klíma sem volt mindegyiken, sokszor ülni sem lehetett, mindig várni kellett, volt amikor lekéstem, mert elment előbb, mint a menetrend szerint kellett volna, volt, amikor elaludt a sofőr és nem jött a busz.

Mióta van autóm, sokkal szabadabbnak érzem magam és ezzel nem vagyok egyedül, szerintem.


Persze, Budapesten másabb, de vidéken gyakorlatilag semmit sem tudsz elintézni kocsi nélkül, kb olyan érzés, mintha nem tudnál mozdulni.



2015. máj. 10. 15:19
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
A környezetszennyezéshez meg annyit (mivel tudom, hogy ezzel fognak ellenem érvelni), a mai, modern autók kevesebb füstöt , kormot engednek a levegőbe, mint egy szál cigaretta.
2015. máj. 10. 15:21
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Nem. A nagyvárosokban így is állandóak a dugók, és a környezetszennyezés sem elhanyagolandó szempont. Inkább a tömegközlekedést kellene normális szintre fejleszteni.
2015. máj. 10. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Én nagyvárosba (100 ezer fő feletti) járok dolgozni és nem olyan nagy a forgalom.


2 hónap és kész lesz egy gyorsforgalmi elkerülő autót, azután az átmenő forgalom megszűnik, így jobb lesz autóval közlekedni.

2015. máj. 10. 15:25
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

A lakosság többsége nem a nagyvárosokban él, hanem kisebb településeken. Ott sok embernek nincs autója, vagy nincs pénze üzemeltetni. A szomszéd településekről sokan járna más városba dolgozni, a diákok iskolába, ezt lehetetlen lenne autóval megoldani.

Normális tömegközlekedés kellene inkább.

2015. máj. 10. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Az iskolásoknak lehetne iskolabuszrendszert szervezni.
2015. máj. 10. 15:33
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
Nem unod még ezeket a barom kérdéseket?
2015. máj. 10. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Elvan teljesen tényleg.

[link]

2015. máj. 10. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Amerikában azért csinálták ezt, mert rohadt sok ember dolgozott autógyárakban, és ha nem vesznek autót az amcsik, akkor az a rohadt sok ember megy csövesnek a híd alá
2015. máj. 10. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Tulajdonképpen igaza van a kérdezőnek. Többé-kevésbé szakmabeliként engedj meg egy hosszabb választ: én sem értek egyet a veszteséges tömegközlekedéssel - viszont a veszteséges autózással sem.


Az egyéni autós közlekedés egetrengető pazarlás. Hány órát használod az autót egy nap? 1? 2? Az autó teljes élettartamának 80-90%-ában csak áll és a helyet foglalja. Eközben egy teherautó bőven 50% feletti kihasználtsággal fut (hogy a repülők 80-90%-át ne is említsem). Ezt a pazarlást nem támogathatja az állam.

Viszont én is nagyon támogatnék egy közautó/taxibérlet-szerű rendszert, ahol hivatásos sofőrök a nap 24 órájában viszik az embereket, úgy, hogy mindig felveszik azt, aki legközelebb van az előző célponthoz. Ez ugyanúgy megadja a bármikor-bárhova szabadságot, a kényelmes légkondis utazást, de mégis egy csomó mindenben gazdaságosabb az egyéni autózásnál:

- sokkal jobban megtérül az autóba való befektetés (ki lesz használva az üzemideje)

- a családoknak nem kell milliós terheket vállalniuk autóvásárlással, sőt, akár még a jogosítványt is megspórolhatják

- céges szinten, sok autóra kedvezőbb áron lehet üzemanyagot vásárolni, szervizelni, stb., tehát összességében olcsóbb az egész

- biztonságosabb lenne az egész rendszer (egy hivatásos sofőr kevésbé fog ittasan, veszélyesen vezetni)

- az utas szempontjából is egyesíti az autózás és a tömegközlekedés előnyeit: háztól-házig visz, kényelmes, de nem neked kell vezetni, nincs gond a parkolással, nem te fizeted a defekt vagy büntetés költségeit, nem neked kell rostokolni az út szélén a lerobbant autó mellett, ihatsz előtte alkoholt, aludhatsz/dolgozhatsz útközben, stb.


Ehhez hasonló iránytaxis rendszerek egyébként sok helyen működnek. A bevezetésnek az a gátja, hogy a költségei nagyobbak lennének, mint a tömegközlekedési hálózat fenntartása - viszont sokkal kisebbek, mint a tömegközlekedés + egyéni autózás együtt. Csakhogy az utóbbit nem az állam fizeti. Erre az lenne a megoldás, hogy az egyéni autózásból felszabadult költségeket beépítjük az iránytaxik árába, de erre valamiért az emberek nem hajlandók. Simán megvesznek egy olyan autót, ami 10 év alatt veszít 3 milliót az értékéből (vagy még többet is), de nem lennének hajlandók kifizetni havi 25 ezer forintot utazásra. Pedig ha kiszámolod, pont ugyanaz a kettő. (És akkor még csak az autó vételárával számoltunk, fenntartás nélkül.)



Csak gondolj bele egy példába: egy négyfős család mondjuk vesz hatmillióért egy új autót. Használják tíz évig, ezalatt még ráköltenek kétmilliót szervizekre, gumira, adóra, biztosításra, büntetésekre. Tíz év múlva ér az autó mondjuk egymilliót - az tíz év alatt 7 millió forint bukás (+kamatok). Ha leosztod, ez havi 58 ezer. Ha hitelre vetted a kocsit, akkor még több. És ebben nincs benne a benzin.


Erre jössz, és azt mondod nekik, hogy mondjuk havi 40 ezer forintért bármikor felemelik a telefont, és 30 percen belül kapnak egy kocsit az ország bármely pontjára éjjel-nappal, és utána csak az üzemanyagköltséget kell fizetniük a fuvarért. Spórolnának havi 18 ezret (ez jöhet a hatékonyabb működtetésből + akár állami támogatásból is), ráadásul nem az ő felelősségük az autó műszaki állapota, biztonságos vezetése, stb. Szerinted hányan mennének bele? Hát nem sokan, abban biztos lehetsz. Havonta 40 ezer forint nagyon soknak tűnik. Tíz évre 7 millió forint nem tűnik olyan soknak. Pedig az utóbbi a több.


Kár érte, mert amúgy mindenki jól járna vele: az utas olcsóbban kijönne, a sofőr kapna munkát, a közlekedés biztonságosabb lenne. És mindezt fedezné az a költség, amit most kidobunk azzal, hogy sokmilliós eszközöket (autókat) a nap 20-22 órájában haszontalanul az utcán tárolunk.



Ez az egész nyilván csak a kisebb településeken érvényes. Egy Budapest méretű városban az autózást el kell felejteni, ott egyértelműen a tömegközlekedés az egyetlen értelmes megoldás. Egyszerűen nincs hely egy 40x50 km méretű városban kétmillió autónak, de még néhány százezernek sem, ami egy iránytaxis rendszerhez már elég lenne. A nagyobb megyeszékhelyek a határeset, ott valószínűleg néhány gerincvonalból álló tömegközlekedési hálózat ráhordó iránytaxikkal lenne a leggazdaságosabb megoldás. De ez az egész csak elméleti vélekedés, mert az autózás nem gazdasági, hanem kulturális kérdés - akkor is mindenki saját autót akar, ha igazából rohadtul nem éri meg. Innentől kezdve viszont egyáltalán nem lenne helyes, hogy az állam megannyi fontosabb dolog helyett egy néphagyományt támogasson.


Direkt nem említettem meg az egészben a környezetvédelmet, mert az messzire vezet... de ez a cigarettás példa - már ne haragudj - nettó hülyeség. Mennyi idő alatt jön ki ugyanannyi az autóból, mint egy cigaretta? Tíz perc alatt?

2015. máj. 10. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

"Az Egyesült Államok is teljesen jól megvan kiterjedt, veszteséges, állami tömegközlekedési cégek nélkül"


Természetesen az USA túl nagy egy, az államokat összekötő tömegközlekedés megfelelő működéséhez, de attól még a nagyobb városokban jelentős a tömegközlekedés.


"A volántársaságok fenntartása az adófizetők pénzéből megy.Olyanok pénzéből is, akik nem használják.Például én nem ülök buszra, mindig autóval járok."


Akik volánt használnak nem szórakozásból teszik. A bérlet még mindig olcsóbb, mint egy autó fenntartással együtt.


"Ott állsz meg vele ahol akarsz, akkor indulsz dolgozni, amikor akarsz, nem vagy korlátok közé zárva."


Aha... Ezen még az is röhög akinek autója van.


"Amikor diákként busszal jártam, szó szerint gyűlöltem."


Mindenki gyűlölte. Csak tudod az a baj, hogy attól még, hogy ne lenne tömegközlekedés, a diákoknak nem lesz hirtelen kocsijuk meg jogsijuk... Vidékről meg (gondolom) nem poén besétálni a pár kilométerrel odébb lévő város sulijába.


"a mai, modern autók kevesebb füstöt , kormot engednek a levegőbe, mint egy szál cigaretta."


Akkor hajolj be egy "modern autó" kipufogója mögé, és szívd azt egy pár percig. Kétlem, hogy pár másodpercnél tovább bírnád. Továbbá ha hirtelen mindenkinek autót kell venni az átlag magyar életszínvonalat elnézve még "kedvező hitelekkel" sem telne az emberek többségének modern autóra.

2015. máj. 10. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!