Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért megint a pedagógusoknak...

Miért megint a pedagógusoknak van baja? Miért kell adnunk nekik több pénzt, amikor az eredményeik egyre rosszabbak?

Figyelt kérdés
Mindig azt látom, hogy nekik van bajuk. A csapból is ők folynak. Mindig emelik a fizetésüket, a felszerelések is egyre modernebbek, csak azt látom hogy ők egyre finnyásabbak. Az országban rengeteg gond van, nem elég magas a rendőrök fizetése, nincs is rendőr, sőt az egészségügy is rossz, egyre nagyobb a kivándorlás, és mégis szinte már már szemtelenül a saját gondjukkal vannak elfoglalva, és vonulgatnak, tüntetnek, holott a Pisa felmérésekben egyre lejjebb kerülünk. Egyre rosszabbak a tanulók teljesítményei. Mindent nem oldhat meg a pénz!

2015. máj. 24. 09:30
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:
57%
Hát ez nagy baromság már elnézést, hogy az oktatás minden szintje az ipart szolgálja ki, vagy azt kéne tennie. A közoktatás feladata az, hogy értelmes, gondolkodó emberek legyenek az átlaglakosság körében. (Például nem ártana ha nem hinnének az ingyenenergiás youtube-videóknak vagy a chemtrailnek). A közoktatás (általános iskola, középiskola) lényege egy alapvető műveltség átadása a diákoknak és hogy legyenek fogalmaik az életről. És itt azt értem, hogy a biosz tanítsa meg hogy a vére piros és milyen szervei vannak, fizikából jöjjön rá, hogy nem nyalogatjuk a konnektort, töriből meg jöjjön rá, hogy a diktatúra nem egy működő és hatékony rendszer. Úgy látom neked nem volt erősséged figyelni az iskolában, de ezekre az ismeretekre például egy banki alkalmazottnak nem nagyon van szüksége az ipar szempontjából.
2015. máj. 24. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 anonim ***** válasza:

# 21/21 Időpont ma 20:40


"De mondta több politikus, főleg kdnp-s. "


Jóhát, KDNP... :-D


"De ott nem a fizetés emelésével kezdődött el a folyamat. Több évig érdemben hozzá sem nyúltak, inkább max a munkakörülményeket javították."


Finneknél nem egyszer volt radikális fizetésemelés.


"Nem csereprogramra gondolok, hanem arra, hogy az állam leperkálja a tandíját jó pár diáknak, és úgy tanul ott. Nem cserebere, meg ide- oda szívesség. Egyszerűen kifizetik, és tanul a gyerek."


Jó, de ez egy működő rendszer. A hallgatók is aktívabbak lennének egy jobb közoktatásból feljőve, aki esetleg már beszél rendesen 1-2 idegen nyelvet.


"De a közoktatásban is ez a cél, maximum nem érvényesül annyira egyértelműen. Minden szintje az oktatásnak az a valós idejű, vagy jövőbeli iparnak- versenyszférának dolgozik."

De nem ez a cél. Sosem volt, és nem is lesz jó ha ez lesz a cél. Az érettségi adjon egy alapvető és széles műveltséget amivel aztán aki akar, továbbmehet szakképzésre. De nézd meg, hogy milyen munkák vannak egy érettségivel. Hogy akarod már azt iparosítani?


"De nem jutunk előre, csak egy helyben toporgunk, és elbeszélünk egymás mellett. Én másképpen képzelem el az oktatás jövőjét, és te is."


Szerintem már nem beszélünk el egymás mellett. Attól pedig, hogy másképp képzeljük el az oktatás jövőjét, még nem feltétlenül rossz egyikőnké se.

2015. máj. 24. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 A kérdező kommentje:

"Jóhát, KDNP... :-D "


Ezt nem is tudom mire vélni. (:


"Finneknél nem egyszer volt radikális fizetésemelés. "


De nem ez volt a kezdés, ezek a kezdőlépések után jöttek.

Itt meg egyből emelnek, elvesznek, adnak, növelnek vagy már követhetetlen a bérrendezésük.

Mondok egy másik példát: a nyíregyi jósa andrás kórházba csalogattak egy világhírű sebész specialistát, aki ide is jött, hogy majd itt is végez műtéteket, de amikor ideért, kiderült, hogy nincs labor- nincs műtő, nincs speckó helpdesk, ahol ezeket elvégezhetné. Először kapta meg a pénzt, mint ahogyan a körülmények adottá váltak volna. Nálunk is előbb emelték a fizetést, és nyomták be a propaganda gépezetbe a hírt, mint tették volna mássá a rendszer szerkezetét.


"De nem ez a cél."


Hát akkor itt szöges ellentétben állok sok véleménnyel, mivel ez a cél.

A Pisa számok is azt mutatják, hogy a spekulatív- értsd befektetendő tőkének mennyire- és miben érdemes egy országba vonulnia. Minden adatnak- mérésnek egy ipari vetületei vannak. Nem is értem, miért gondolják az emberek, hogy ezeket a méréseket a közjó céljába végzik el nekünk ingyen. Nem a közjóért, vagyis a közjó csak a gépezet utolsó negyedeiben érhető tetten.


Olyan gyereket kell "gyártania" az oktatásnak, aki helyt tud állni ezekben. Egy olyan elme, aki ha kell átprogramozható- tanítható egyik napról a másikra, egyik szektorból a másikba.


Ez a széles műveltség sem hinném, hogy helyes. Képességet kell adni neki, amivel megtalálja az információt, de ehhez nem kell megtanulnia a meiózis fázisait, meg globális ökológia 5 alaptézisét..... képesség kell neki, hogyha érdekli, akkor tanulja- keresse tovább az információt, ahogyan mondjuk az Usában. Ha érdekli, akkor arra megy, ha nem, akkor pedig nem nyomjuk le a torkán, és rugdossuk át kettesekkel- ezzel is elvéve egy fiatal elme minden önbizalmát- majd engedjük ki az életbe, amit egy emberdarálónak vetítünk le ( mit is mondanak sokan, majd visszasírod még te ezt az erőszakos lúdtömésszerű oktatás, amikor nagy leszel- kell ennél jobb rémítés?).



"Úgy látom neked nem volt erősséged figyelni az iskolában"

Lehet meglepődnél. :P

2015. máj. 24. 21:23
 24/25 anonim ***** válasza:

# 23/23 Időpont ma 21:23


"Ezt nem is tudom mire vélni. (: "


Nyugodtan vélheted annak, hogy az "Apa Zenél - Bszódjál meg KNDP" rajta van néhányszor a youtube előzménylistában... :-D


"De nem ez volt a kezdés, ezek a kezdőlépések után jöttek."

Az első nem. Ugyanannyira kezdtek elfogyni a tanárok mint nálunk. Nálunk ezt óraszám és követelménycsökkentéssel javították, náluk fizetésemeléssel. De persze, tervbe volt ott véve az "infrastruktúra" fejlesztése is, csak addig is kényszermegoldásként meglépték. De ez részletkérdés.


"Mondok egy másik példát"


A példa jó. Tipikusan így működik sajnos az országban sokminden.


"Olyan gyereket kell "gyártania" az oktatásnak, aki helyt tud állni ezekben. Egy olyan elme, aki ha kell átprogramozható- tanítható egyik napról a másikra, egyik szektorból a másikba.


Ez a széles műveltség sem hinném, hogy helyes. Képességet kell adni neki, amivel megtalálja az információt, de ehhez nem kell megtanulnia a meiózis fázisait, meg globális ökológia 5 alaptézisét....."


Az a baj, hogy ez a két bekezdés ellentétes. Ha nem széles a műveltséged (nem ennyire mint a két agyonhangoztatott példád mondja), nem fogod tudni magad átképezni. Az amerikai oktatási rendszer (ha már feljött) ezért borzalmas. Szakbarbárokat (sem) képeznek, minden ami értékelhető az magániskolában folyik, az pedig nem ez. Rendkívül széles ismereteket kapnak ott a diákok, és elég mélyen is. De az állami oktatási rendszerüket ne akard áthozni. :-)

2015. máj. 24. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim ***** válasza:
Éljen a magyar szabadság, éljen a haza! És a demokratikus Magyarország!
2015. máj. 27. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!