Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » 50 órás közösségi szolgálat...

50 órás közösségi szolgálat teljesítése nélkül nem lehet érettségizni jövőre. Jó ötletnek tartod?

Figyelt kérdés

"A diákok az iskolában tanulják meg a tanulás értékét, hogy jobb az iskolapadban tanulni a szolmizációt, kottaolvasást, integrálszámítást, mint melózni a munkában. " sokat hallani ezt a mai idős sokat tapasztalt korosztálytól. Lehet ezt a mentalitást segíti elő a mostani reform is. Mi a véleményed róla?


Lehet így az érettségi után megtapasztalva a munka fizikailag fáradtságosabb világát, komolyan veszik a főiskolát és többen elvégzik a felsőoktatást? Gyakori ugyanis az a tendencia, hogy nem képes a gyerek elvégezni szakokat és mégis jár oda [link]


2015. jún. 3. 22:30
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
11%

Jo kifogas hogy nincs ideje mindenkinek lezuhanyozni, csak az a baj hogy nem zuhanyzik egy se. Erre mi a mentseg? Szoval nagyon nem ez az ok, hanem csak kifogas. Ket osztaly meg nem ertem miert nem oltozhet egyszerre, csak az egyik osztalynak kell zuhanyozni.


Azt viszont nem hiszem el hogy van olyan testnevelo tanar akinek ha azt mondjak a tanuloi hogy nincs eleg idejuk zuhanyozni es nem akarnak egesz nap budosek lenni ne engedne el oket 5 perccel hamarabb.


Itt csak kifogasok vannak.

2015. jún. 4. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim válasza:
96%

A tesi óra ügye nálunk a következőképp néz ki: a suli összesen 5 épületből tevődik össze. A tesitanárok változó, hogy mikor engednek ki minket, a fiúkat általában kicsenegő után 3-4 perccel. Egy tesiöltözőban 15-16 embernek van hely (Ezt már úgy kell érteni, hogy egy embernek jut 1 db kétágú fogas, tornazsákra, iskolatáskára, pólóra- pulóverre-nadrágra együtt jár ez a hatalmas akasztófelület.), az öltözőpadok között összesen kb fél méter üres hely. Ide nyomakodhat be az a másik 15-20 fő, aki az utánunk következő tesiórára jött. (Szerencsére annyi intelligencia mindenkibe szorult, hogy a folyosón megvárja, amíg a bent lévő osztály távozik, különben óriási káosz lenne.) 3 db zuhanyzó van egy öltözőben, ebből nálunk most kettő működőképes (egyikből minden csavargatás ellenére forró, míg a másikból csak hideg víz jön), függöny nincs, se ajtó, így vagy 1) a többiek előtt meztelenül zuhanyzol le 2) külön fürdőruhát cipelsz magaddal e célra, majd a vizes fürdőruhádat ellomolod valahová (mondjuk - ha minden szükséges felszerelést, 4 matekkönyvet, 2 irodalomkönyvet, törit, töriatlaszt, földrajkönyvet, földrajzatlaszt, plusz ehhez tartozó füzeteket stb-t magaddal hordod jó diák módjára - a 8-9 kilós iskolatáskádba, a nyomoronc 2 decis kisüveged meg a szétlapult zsemléd mellé /hiszen csak a szükségleteiden, enni-innivalón tudsz helyet és súlyt spórolni/). Ezt aztán egész nap cipelheted magaddal, mert iskolaszekrény nem jut mindenkinek, vagy ha igen, hát az árából már páncélszekrényt is bérelhetnél. De persze mindezen problémák előtt rápillantasz az eldugul, bűzölgő lefolyóra, amit valamikor, valakik biztosan használtak, mert nagy mennyiségű haj (avagy fanszörzet) tartózkodik benne, és úgy döntesz: inkább a halál. Tehát ott tartottam, hogy előnyös esetben kicsengőkor kijutsz a tornateremből, átrohansz temérdek lépcsőn föl-le az öltözők épületébe (Most tartunk kicsengő után 3 percnél jó esetben.), majd odarohansz a cuccodhoz, letéped magadról a tesiruhát, úgy ahogy van, összeizzadtan, gyűrötten begyömöszölöd a tornazsákba, mert összehajtogatni, neadj'isten kiszellőztetni nincs időd, befújod magad töménytelen mennyiségű dezodorral, nehogy megszóljanak, az izzadt testdre felerőszakolod a minden porcikádra ragadó ruhát, (kicsengő utáni 8. perc jóesetben), vörös fejjel továbbrohansz, becsengő után 2 perccel meg is érkezel a másik épület 2. emeletére, ahol meghallgatod a tanár 5 perctől fél órásig terjedő prédikációját, hogy már megint nem volt képes az osztály időben megérkezni, majd nekilátsz az aktuális témazáró dolgozatnak, ami előtt a szünetben még belepillantani sem volt időd az anyagba. Az órarendbe a plusz 2 tesióra nem beépíthető sok esetben, mert nincs hely, így "délutáni tesi"-re járunk, 3-tól fél ötig, vidékiként ilyenkor hazaesek háromnegyed hatra, ott a házimunkában való segítség, esetleg átugrani a nagyihoz, megkérdezni, nincs-e szüksége valamire, este 8-kor hozzá is lehet kezdeni a tanulásnak, majd fürdés, hogy reggel fél 6-kor újabb napot kezdj élőhalottként. Aztán a - ha a javaslat szerint csinálod - heti 2-szer menj el néhány órácskát "közszolgálni", ez még ha egy óra is, csak az utazás legalább 2, délutáni csúcsban, bedöglött légkondis, nyithatatlan ablakú buszon nyolcvanadmagaddal eltöltött óra.

Mert önkénteskedünk. Kötelezően.

És este 6-ra megint otthon vagy. És nem, ez alatt az idő alatt nem sétáltattad meg a kutyádat, nem ültél be valahová kávézni, beszélgetni a barátaiddal, nem voltál moziban, vagy színházban, nem olvastál el egy könyvet.

Szutyok fiatalság! Még a buszon sem adja át a helyét!

2015. jún. 10. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim válasza:
96%
Ja, elfelejtettem hozzátenni: a megye egyik legjobb gimijébe járok, kitűnő tanuló vagyok, vidéken lakom, ismerem, mi az a fizikai munka, tudok tapasztani, tudok vakolni, tudok 50 kilós takarmányos zsákot pakolni, és fel tudom aprítani a szomszéd néninek a tüzelőt, ha kell, mert nem tud lábra állni a térdprotézisével. Összességében a kérdésre válaszolva: Nem, nem tartom jó ötletnek. 16/L
2015. jún. 10. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
0%

#23

"fel tudom aprítani a szomszéd néninek a tüzelőt, ha kell, mert nem tud lábra állni a térdprotézisével"


Képzeld, ezt is csinálhatod a közösségi szolgálatod terhére, és a szomszéd néni is igazolhatja.

Nem elég jól tanulni, tájékozottnak is kellene lenni, mielőtt fikázol valamit.

2015. jún. 11. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim válasza:
100%

kedves utolsó! Hogy idézzem az idevágó részt: " A pedagógusnak – a mentor vagy a fogadóintézmény munkatársainak segítségével, illetve az önkormányzat, az ernyőszervezet, szociális terület munkatársainak javaslata alapján ‒ előzőleg fel kell mérnie, hogy az idős emberek, fogyatékkal élő(k) alkalmas(ak)-e arra, hogy diákokat fogadjon/fogadjanak. A pedagógusnak közvetlenül is kapcsolatot kell tartania az idős vagy sérült emberekkel, illetve biztosítania kell a folyamatos elérhetőséget a tevékenységek idején; ez biztosítja az idős vagy sérült ember számára is a hátteret a programhoz. Magánszemélyek bevonása esetén ajánlott az ernyőszervezettel (pl. önkormányzat) való együttműködés. Meg kell előzni, hogy a tanulók bármilyen testi-lelki veszélynek legyenek kitéve.

Ebben az esetben a küldő nevelési-oktatási intézmény egyben fogadóintézményként is működik. Adott esetben a teljesítést a magánszemély vagy az iskolai koordinátor aláírása igazolja. Az ilyen típusú tevékenységet hangsúlyozottan érdemes párosával végezni." Nyilvánvaló, hogy minden egyedül élő, kiszolgáltatott idős ember vágyálma, hogy vadidegenek bírálgassák, ellenőrizgessék...


Egyébként megkérdezhetem, hogy szerinted mi egy diák feladata? Tanuljon, segítsen otthon, legyen mintapolgár, sportoljon, járjon szakkörökre, beszéljen 2 idegen nyelvet, vigyázzon a kisebb testvérére, legyen mindig toppon, ne legyen fáradt, vagy szomorú hisz az olyan lehangoló, (meg egyébkén is, mi baja lehet egy tizenévesnek, ez a legszebbkor, nem? Folyton a piti kis szerelmi ügyeiken sírnak-rínak!) legyen tisztelettudó, s közben álljon ki magáért, legyen tehetséges a művészetekben, legyen kedves, legyen kifogástalan a külseje, nyáron járjon el dolgozni, hogy legyen egy kis zsebpénze (legalább megtanulja tisztelni a pénzt!), de a lényeg, hogy ne panaszkodjon, mi oka lehetne rá? Aztán mikor végre, kiégve elvégzi az egyetemet/fősulit, megkérdik, hogy miért nincs friss diplomásként x év munkatapasztalata... Aztán 2 diplomával sehova nem veszik fel, mert túlképzett. Persze még letagadhatja a tanulmányait és mehet Angliába este 7-től reggel 7-ig szállodát pucolni a hazai fizetések többszöröséért, csak sajna valakikben még van egy kis hazaszeretet, oszt' nem akarnak elmenni innen.

Nem állítom, hogy jól, ésszerűen megszervezve a közösségi szolgálatnak nem lenne semmi értelme, de mielőtt még valamit a nyakunkba dobnak, nem ártana a kilátásainkon javítani.

2015. jún. 11. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:
0%
Azert nem kell itt eloadni a hattyu halalat, mindenki volt fiatal es egy pilanatig se gondold, hogy 10-20 vagy 30 evvel ezelott konnyebb volt diaknak lenni.
2015. jún. 12. 05:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:
45%

# 25


Én már középiskola mellett is dolgoztam hétvégén egy-egy napot, hogy legyen pénzem. Nem esett nehezemre.


Tudom, hogy abban a korban vagy, amikor lázadni kell minden ellen. Ez normális.


Tudod én felnőtt fejjel most is dolgozom ingyen önkéntesként a saját munkám mellett. Nem azért, mert ne tudnék az idő alatt mást csinálni, hanem azért mert ez valódi segítség. Ettől olyannak lesz hozzáférése a produktumomhoz aki ezt nem tudná megfizetni. Így lehet csökkenteni az esélyegyenlőtlenséget makro szinten a legjobban. A hatás azonnali és felbecsülhetetlen.


Majd, ha befejezted a lázadást és esetleg megtapasztalod ezt, megérted. Addig hiába minden szó. ;-)

2015. jún. 12. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim válasza:
100%

#22,23,25 szívemből szóltál, tényleg, akár én is írhattam volna.

Az állam és a társadalom elvárásainak lehetetlen maradéktalanul megfelelni. Kíváncsi vagyok, hogy pl. a kedves utolsó válaszolónak ez sikerül(t)-e akár gyerekként, akár felnőttként.

Tavaly szeptemberben úgy kezdtem a tanéver 10.-esként, hogy közölték az iskolában, hogy het 4x 8 órát, 1x pedig 9-et tölthetek el (kötelező eltöltenem) az iskolában, mert a drága állambácsi kitalálta, hogyha egy diáknak 8 órája van egy nap, kötelező egy óra ebédszünetet biztosítani. Hjajdejó, nagyon köszönjük, hogy "törődnek velünk", de ez az iskola 0 szervezőkésszégével egybekötve azt eredményezte, hogy minden egyes nap feleslegesen rohadtam 1-1 órát a suliban. 6 óra után indultam reggel, és délután fél ötre értem haza. 9. óra után fél hatra.

Persze a gyerek ne legyen kövér, mert az undodító, egészségtelen, stb. Én pedig, hogy ne legyek ilyen semmirekelő haszontalan tagja a társadalomnak, ne nézzen le mindenki, elkezdtem elég keményen fogyózni. Napi 2 óra szaunában buszozás, 1 óra kötelező tesi, utána a saját izzadtságomban való tespedés mellett nem ettem szinte semmit, szénhidrát nuku. Ennek eredményeképpen eléggé dekoncentrált voltam, csak szeptemberben 3x hagytam el a bérletem, miután hazaértem, tornáztam is, mert sportolni ugye kell. Utána tanultam, hát így már nem túl nagy eredménnyel. És még nem segítettem a szüleimnek (máglyára velem!!!!), nem végeztem önkéntes munkát, nem szórakoztam, nem éltem társasági életet. Esténként menedrendszerűen a szőnyegen aludtam el a szobám közepén, ugyanis ott volt a radiátor közelében meleg, ott tanultam. Már ha nevezhetjük ezt elalvásnak, szinte összeestem.

Szerencsére a második félévre sikerült kiharcolnunk az ebédszünet eltörlését, az iskola "valahogy mégis tudott megoldást találni a problémára". A fogyókúrát sikeresen zártam, már jól vagyok. De azt a dekoncentráltságot nem kívánom senkinek. Élőhalottként keltem fel, majd ennél is rosszabb állapotban estem össze, a tanuláshoz bizonyítottan több energia kell, mint a fizikai munkához. És ennek nagy része volt az magyar oktatási rendszer szervezettlenségének. Így sikerült idén az eddigi legrosszabb átlagot produkálnom (4,28), szintén a megye legerősebb gimnáziumában.

Ha lesz lehetőségem, amint lehet, lelépek ebből az országból.

16/L

2015. júl. 5. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!