Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mekkora átlagsebességgel kell...

Mekkora átlagsebességgel kell haladnia egy magyar kamionsofőrnek, hogy ugyanakkora termelékenysége legyen, mint az átlag 50 km/h-val haladó nyugati kollégájának?

Figyelt kérdés
És ezáltal ugye ugyanakkora bére is.
2015. okt. 29. 16:58
1 2 3
 21/26 A kérdező kommentje:

#16 Legalább azt a nyelvet ismernie kell, amelyen levizsgázott.


Bár hozzám is hozott már árut osztrák kamionos, egy szót sem tudott magyarul, de tényleg, mégis arra tippelnék, hogy magasabb bérért vezetett, mintha magyar hozta volna. Fene se érti.

2015. okt. 29. 19:36
 22/26 A kérdező kommentje:

HakapesziM:


Ez csak egy példa volt, a kérdés csak azért merült fel bennem, mert egy cikknél megint azzal a magyarázattal jöttek, hogy azért alacsonyabb egy ugyanolyan munkakörben dolgozó magyar fizetése a nyugati fizetésekhez képest, mert a magyar munkaerőnek alacsony a termelékenysége. Csak kíváncsi voltam egy konkrét munkakörben miben is nyilvánul meg ez a termelékenység csökkenés, és most a kamionosra esett a választásom :) De legyen akkor 65 km/h, ha az úgy jobb a lelkednek.

2015. okt. 29. 19:45
 23/26 anonim ***** válasza:

Kérdező, a gondolkodásmódot nem lehet 2 mondatban elmagyarázni. Egyébként ha egy kamionsofőr csak az autóvezetést számítja a munkájába, már mindent meg is mondott. Azt most nem ecsetelném, hogy egy tevékenység hatékonyságát nem lehet önmagában megítélni. Egyszerűen hatással van arra a cég, az ország gazdasága és megítélése és még sok minden más. Nem az a lényeg, hogy a német kamionsofőr okosabb, ügyesebb, több nyelvet beszél, stb., hanem az, hogy más környezetben van.

Sokkal jobban hasonlítható a szalagmunkás esete. Egy ilyen embernek nagyon csekély a ráhatása a dolgokra, egyik se tud alapvetően többet, egyik se végez jobb munkát, mégis durván eltér egy kínai, maláj, magyar, vagy francia szalagmunkás fizetése. Ennek megértését jelenti többek között a gondolkodásmód különbsége.

2015. okt. 30. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:

# 23


ebben a konkrét esetben azonban az a furcsa, hogy a német, a magyar, vagy a holland kamionos ugyanott dolgozik, ugyanazt csinálja, csak másik cég alkalmazásában.


Ez olyan, mintha a szalag mellett dolgozna egy kínai kínai bérért, egy nemet német bérért, stb...


Itt dőlne meg azok az érvek, hogy itthon minden olcsóbb, ezért nem baj, ha a bér is alacsony, mivel ezek a munkavállalók jellemzően nem itthon vannak amikor dolgoznak. Mondjuk egy hónapból itthon töltenek 6 napot...

2015. okt. 30. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 A kérdező kommentje:

#24


Ez nagyon jó hasonlat. A szituáció tényleg az, mintha ugyanazon a szalagon dolgozna mindenki, ugyanazt a munkafolyamatot végezné, csak a magyar a munkája elismeréséért a negyedannyi bért kapná, mint a német kolléga.

Persze az egyenlő munkáért egyenlő bér elvét éppen a németek szerették volna bevezettetni, hogy amíg Németország területén vezet a sofőr, addig a német bérezést kapja.

Érdekes módon a magyar munkáltatók kezdték el támadni ezt, büntetve ezáltal a saját honfitársaikat.

2015. nov. 1. 10:28
 26/26 A kérdező kommentje:

Még egy adalék a "külföldön drágább az élet" blablához:


[link]

2015. nov. 12. 15:27
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!