Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért ilyen befásult, rossz a...

Miért ilyen befásult, rossz a magyar oktatás?

Figyelt kérdés

Olyan rossz, befásult, undok ez az oktatás ami itt folyik! Némelyik tanárt is sajnálom, de van köztük olyan aki szinte alkalmatlan erre!

Alapból nem úgy megy már be suliba senki sem hogy tanulunk, fejlődünk, felkészülünk az életre, vagy hogy jobb életünk lesz. Inkább csak mert tartozunk ezzel a szüleinknek amiért güriznek értünk, meg gáz lenne 8 általánossal tengődni.

Alapból úgy kelünk fel hogy bemegyünk szopni, mindegy mit csinálunk, tanulunk vagy nem, úgyis lesz valami kiábrándító dolog a napon.

Amikor megnézem az órarendet már előre elborzadok hogy "jajj ez az óra is lesz ?", "jézusom ez a tanár".

Némelyik tanár alapjáraton egy befásult börtönőr, sosincs jó kedve, megse szólalunk de már ugat, vagy keresi az alkalmat, nem tudom az ilyen minek megy tanárnak aki terrorban tart mindenkit ok nélkül, ráadásul még nem is egy matek, vagy magyar tanár csinál ilyet hanem a legkomolytalanabb tantárgyaké!

Általánosban volt egy bolond tanár, pofára viselkedett mindenkivel. Az egyik gyerekről akit nem bírt mikor megtudta hogy ő milyen szakra megy és hova, elkezdett vele ugatni egy egész órát, sőt még a következőből is elment 32 perc, és persze a kedvenckéi még örültek is neki. Olyan dolgokat vágott hozzá az osztály előtt hogy azért szerintem még fel is lehetett volna jelenteni!

Hamár valami nem úgy volt, vagy csak olyan kedve volt már őrjöngött!

De ezen úgy kiakadok hogy egy tanár alapból, a semmiért őrjöng!

Nem is tudok rá egyenlő emberként gondolni, hanem valami felsőbbrendű vezérként!

A másik hogy hülyeséget tanítanak!

Megtanítják a tercet, szekundot mindenkinek (ahelyett hogy énekkarra járna akit érdekel), meg az életszerűtlen számításokat, hogy a baktériumnak mije hol van, a békának a szerveit, közben meg sokan egy ruhát összehajtogatni, vagy józan paraszti ésszel gondolkodni nem tudnak!

Robotként tudjuk magolni a szükségtelen hülyeséget, de józan paraszti ésszel egy átlagos élethelyzetet átgondolni, vagy a tiszteletet megadni másoknak nem tudjuk!

A béka, meg a lapostetű felépítését kiválóan tudni kell, de normálisan/biztonságosan szeretkezni egymással, vagy épp ha történik velünk valami és tenni/tudni kéne valamit már tanácstalanok vagyunk!

Ahelyett hogy 10 órát betesznek, amitől a kedvünk elmegy már alapból, aztán a 10-ből 4 hülyeség, 2-n valami idegbeteg őrjöng, az utolsó 4-en meg már le vagyunk fáradva mi is, meg a tanár is, és fölöslegesen szenvedünk, betennének napi 4-5 órát!

De azt a 4-5 órát mindenki energikusan, jókedvűen, pozitívan csinálná végig, lehet hogy lassabban haladnánk, de értené mindenki.

Ezen kívül a tanárok nincsennek ránk tekintettel, beígérnek 3 dogát másnapra, de bekkel a 4.-et is, de még házit is csináljunk.

Közben meg a nagypofájú politikus dumál hogy a fiatalok nem sportolnak, megnézném hogy sportolna mindennap!

Ha bemegyek edzésre akkor 7-re érek haza, és még tanuljak is hullafáradtan testileg-agyilag!

Bezzeg ő a 2 millás fizetéséből otthon ül a dagad seggén!!



2016. okt. 5. 21:14
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:
24%

20# A legtöbb fórumozóval azért lehet értelmesen beszélni, de meg kell hagyni ilyen személyeskedő gyopár embert azért ritkán látni


1) Igen, a jogosítvány megszerzésének feltétele, amit a legtöbb ember 17 évesen, vagy később tesz. Persze ez a szociál-darwinizmus is egy megoldás, hogy ha a gyerek 17 éves kora előtt gyalog vagy biciklivel szabálytalanul megy át az úton, és elütik, haljon csak meg, nem volt méltó az életre. Meg mentőt hívni is minek tanuljon meg, úgysem fog. Ha meg mégis, majd válaszolgat csak az ügyeletes kérdéseire, baleseteknél úgysem számít soha az a pár perc.


2)Ez is jogos, bár sok felnőtt sem tudja, mi az a jogos védelem, még mindig az él az emberekben, hogy ha késsel támadnak meg, késsel védekezhetek, fogalmuk sincs mivel védhetik, és mivel nem védhetik a házukat, de ezt a két törvényi szakaszt is fölösleges megtanítani, az átlagember úgysem kerül ilyen helyzetbe, ha meg igen, továbbra is él a "haljon meg, mert életképtelen" elv, vagy kerüljön sittre. A KKVE-s fél oldalas kormányrendelet is ilyen, minek kell azt tudni, hogy ha bográcsozni mennek, hogy vigye a kését; főzzenek a bográcsban tejbegrízt. Egyébként örülök, hogy a küzdősport oktatás egységes az egész országban.


3) Igen, szólni az óvónőnek, meg feljelentést tenni tök ugyanaz.


4)Igen, töri órán sok szó esik a MANYUP-okról, a nyugdíjról, és a banki kölcsönökről is, legalábbis ahhoz elég, hogy bárki otthonosan mozogjon a témában. Persze ez is jogos érv, hülyék a gyerekek, ezért ne tanítsuk őket. Ha meg rámegy a gatyája a törlesztésre, legalább mozgásban tartja a gazdaságot.


5) Persze, ezt is fölösleges elmondani, hogy Lacika, a netbankodon 2 kattintás, és nem kell minden hónapban a postára járni. Az sem baj, ha a feladóvevényt eldobja, mint az áruházi blokkot, majd ha kétszer fizeti minden számláját megtanulja. Mi értelme lenne előre elmondani?


6) Az előző logika. A francnak taníttassuk a gyereket, tanulja meg saját szabadidejéből. Sőt azt sem kell a kisgyereknek megtanítani, hogy a piros lámpán nem szabad átmenni, majd ha elütik, rájön.


7)Pontosan, és ma Magyarországon pont ugyanúgy működik a kormányalakítás, mint 1792-ben a Konventben, a választási rendszer sem változott, és a kormányunk összetétele megegyezik a Batthyány-kormányéval. Kérdezz meg 10 szembejövő embert, hogy ki Magyarország államfője, és mindenki Áder Jánost fogja mondani, senki sem Orbánt, természetesen.


8)Most diplomás legen, vagy szakképzett munkaerő? Szakmunkásból hiány van, diplomásból túltelítettség.


De mondom jogos a te érvelésed is, végül is közel ezer évig a magyar emberek többsége analfabéta volt, és elboldogult. Nem is kell a gyereket iskolába járatni, és elmondani, hogyan működik a világ, 6 évesen ki kell tenni az utcára, aztán majd kitapasztalja...

2016. okt. 6. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:
100%

Az idejétmúlt tantárgyakkal és a rendszerrel van a baj.


Az a baj hogy ugyanúgy ráerőltetik a kiválló sportoló,átlagos eredményekkel bíró gyereket arra hogy rajz órán szenvedjen teljesen haszontalanul,ahelyett hogy ő választhatna sport órát a rajz helyett.

Vagy a matekzseni/fiziki-kémia mániás gyereket se kínozzuk etika órán,ahelyett hogy azzal foglalkozhatna mélyebben,ami érdekli.


Már általános iskolában is,de főleg a középiskolákban is kéne lennie egy alapvető követelménynek,amibe beletartozik a matek,a történelem,a művészet,magyar-idegen nyelv és természettudományok.

Ezekbe lényegretörően,értelmetlen születési dátumok,hosszú képletek,sokszáz éves versek és hasonló haszontalanságok nélküli lehetne oktatni egy olyan alap szintet,ami most a középszintű érettségi nagyjából.


És ezeken felül mindenki az érdeklődésének megfelelő tárgyakat tanulhatná részletesebben,mélyrehatóbban.Ez lenne a mostani emelt szintű érettségi.


Viszont nem ilyen berögzült oktatással,hanem az egyetemekhez hasonló rendszerben,ahol ha messze nem is olyan mértékben,de valamilyen szinten saját maga állíthatná össze az órarendjét,mindezt egy nagyon jól működő központi rendszer alapján szabályozva,de a tantervet maximum annyira,mint a felsőoktatásban.


És nem kéne tabunak kezelni ha egy 11 éves tanul valamit egy 14 évessel,vagy ha egy 15 éves egy 18 évessel,ha nincs különösebb előkövetelménye a tárgynak.


És én egy olyan rendszert képzelnék el,ahol maradnak az osztályok,de csak a közös alapórákon,az ezen felüieken nyugodtan keveredhetnének más osztályokkal is.

Minimálisan ilyen most is a középiskola,de ott is inkább csak az utolsó években a fakultációk.

2016. okt. 6. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:

00:22, van igazad, csak pár dolgot emelnék ki, amin úgy összébb vontam a szemöldököm.


"sok felnőtt sem tudja, mi az a jogos védelem, még mindig az él az emberekben, hogy ha késsel támadnak meg, késsel védekezhetek, fogalmuk sincs mivel védhetik, és mivel nem védhetik a házukat"


Ezt fölösleges oktatni, az általános gyakorlat szerint a védekező a bűnös mindig, tekintve hogy a jelenlegi jogrendszer és hazugságszolgáltatás a bűnözőt védi minden tekintetben, lásd Sztojkáék, a fagyállós gazda, a kesznyéteni bácsi, és így tovább. Ha ezt az állambácsi tanítani akarná, akkor a tananyag kb. annyiból áll, hogy kussolsz és kipakolod szépen a zsebed/lakásod a bűnözőknek, mert neked semmit nem szabad, a rablóknak, gyilkosoknak stb. pedig mindent, a policájok is őket védik.

Mondjuk mit is csodálkozunk, a kúrmánytagok se csinálnak a lopáson kívül senkit & meg is ússzák, ezek után persze hogy mindenki követi őket, ha látják, hogy bűnözésből hogy meg lehet gazdagodni...


"Ha meg rámegy a gatyája a törlesztésre, legalább mozgásban tartja a gazdaságot."


A hitel-ügy pont olyan, hogy mindenki nyakig szaros benne - az adós is, a bank is, az államhatalom is. Most azon veszekednek, ki bűzlik jobban. Amúgymeg senki nem tartott töltött fegyvert a buksi fejükhöz, hogy mész és felveszel húszmillát. Sőt, az sem igaz, hogy mindegyikük hülye volt a pénzügyekhez, aki hitelt vett fel. Nem. Úgy voltak vele, hogy a hitel az ingyenpénz, csak bemennek, fölveszik, és ha jön a bank, hogy hé öcsém, vissza kéne fizetni, csak megy óbégatni a közmédiának hogy jajajajaj a csúnyarossz bank elveszi a vaci új plazmatévémet, és majd a jólelkű adófizetők pénzéből "megmentik" a hitelest. Szerinted ebből mit fog tanulni? Nem, nem azt, hogy nem veszünk fel hitelt szarságokra, hanem hogy vegyünk fel minél többet, és ajvékoljunk egy sort, ha be akarják hajtani rajtunk, majd az adófizetők kifizetik helyette, úgy fog járni hitelért a bankba, mint a jó kútra vízért.


De a többivel egyetértek amúgy.


Az is jogos sz'tem, hogy aki nem olyan területen folytatja a tanulmányait, az fölöslegesen ne tanuljon olyan tárgyakat, amiknek semmi hasznát nem veszi. Az addig rendbe van, hogy írni-olvasni-számolni tudjon, de pl. aki Szász Marcinak születik, és fejből vágja az emeltszintű matekot, fizikát, kémiát meg ilyesmiket, arra ne erőltessünk már rajzot meg ének-zenét, mert SEMMI hasznát nem fogja venni. Az, aki fejben derivál és integrál, mi a túróért tanuljon meg színkompozíciót készíteni vízfestékkel, vagy minek kottázza a Boci-boci tarkát C-mollban meg ZS-dúrban???

De ugyanez fordítva is igaz. Akit a numizmatika, művészet vagy a zene érdekel, attól ne várják már el, hogy ha álmából felköltik, nekiáll majd háromszöget szerkeszteni, meg fszom pontokat elhelyezgetni ötdimenziós koordináta-rendszerben. Aki meg istenien focizik, és mesterien úszik, szerintem soha életében nem fogja érdekelni, hogy Candide kiket kúrt végig Voltaire művében, vagy hogy 1726-ban a mucsaröcsögei csatát az umpalumpák vagy az apacukafundalukák nyerték-e meg.

2016. okt. 6. 01:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:

A varázsszó: általános műveltség. Ha nem tűnt volna fel, már a 21. században élünk.


Persze lehetne csak az alapvető írás, olvasás, számtan műveleteket tanítani, majd a kapa kezelését elsajátítani, amivel bárki élete végéig elboldogul. Ilyen alapon miért is tanulni mást "feleslegesen"?


Ezzel az elvvel kicsit ellentétes #18 hozzászólása, ám az a gond, hogy a hasonló tőmondatos kérdésekkel könyveket lehetne megtölteni. Csakhogy ez jócskán leterhelné a diákokat.

De pl első kérdésénél elegendő, ha felhívod a 112-t, ami kell azt megkérdezik és elmondják. Az összes többire is hasonlóan egyszerű választ találni, főleg manapság (habár láthatóan így is elég nagy a sötétség a fejekben, lásd az előbb emlegetett jogos védelmet). Ahogy írták "nem kell a seggét kitörölni", legalábbis nem mindig.


Azért félre ne értsetek, nem azt mondom, hogy rendben van a jelenlegi oktatási rendszer, de talán a túlzott változattás az, ami igazán káros. Pár évente valaki kitalálja, hogy ideje megreformálni a teljes rendszert (akár csak, mikor új vezetőt kap egy vállalat). Ez pedig többet árt, mint használ. Még olyan esetekben is, mikor nem csak baromságokat akarnak bevezetni.


Bár az eddigiekből leszűrve a kérdezőnek inkább a tanárokkal van gondja. Azért ez is oda-vissza alapon működik. Nálunk viszonylag rendesek voltak, talán mert kevesebb volt a hülyegyerek, aki zavarta volna az órát.

2016. okt. 6. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 anonim ***** válasza:
100%

18


Egy csomóan úgy kerülnek ki az iskolapadból, hogy ezekről fingjuk sincs, mert senki nem tanította meg nekik. De a békák nemi szervét, meg a papucsállatkák párzási szokásait azt számonkérték.


Amúgy nekem semmi nem maradt meg abból, amit 12 év alatt tanultam.

2016. okt. 6. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 A kérdező kommentje:
Most kb 3 tantárgyból egszerre szinte csak a bibliát tanuljuk.
2016. okt. 6. 16:24
 27/30 anonim ***** válasza:

A kommentek nagy részét elolvastam, voltak jó dolgok. Elavult a rendszer, bennem jó sok ötlet meg is fogalmazódott, hogy mit-és miként lehetne megváltoztatni (mostanában tervezem összegyűjteni pontokban, és leírni, és eltenni magamnak, h 20-30 év múlva láthassam, hogy mennyi leírt ponton lesz egyáltalán változtatás), legyen ez pl. az oktatást, vagy pl. a munkaerőhiány kezelése... Mindenre lehet megoldást találni, és ebből az országból ugyanúgy lehet valami, mint a 22 éves szlovákiából. Sőt, ha magyar emberek elolvasnák, és értelmeznék a Szózatot, és építenék Magyarországot, ahogy a németek szorgos munkával felépítettek többször is egy nagyhatalmat, akkor máris nyert ügye lenne az országnak.

A Szózatból leginkább az első 2 versszakra gondolok: "Hazádnak rendületlenûl

Légy híve, oh magyar;

Bölcsõd az s majdan sírod is,

mely ápol s eltakar.


A nagy világon e kivûl

Nincsen számodra hely;

Áldjon vagy verjen sors keze:

Itt élned, halnod kell."

2016. okt. 6. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 A kérdező kommentje:
Jah, csak feldughatjuk magunknak a szorgos munkát ha az eredményét ellopják!
2016. okt. 6. 21:30
 29/30 anonim ***** válasza:
100%
Az a baj, hogy ez ami itt folyik se a tanárnak se a diáknak nem osztonzo.Mindenki tanul mindent tomenyen. A diákok bár tudnak némileg szelektálni h mit is szeretnének tanulni ( pl elmennek matek vagy nyelv tagozatos gimibe ) de hiába . Olyan nincsen, hogy egy embert minden érdekeljen de a rendszer ráerőltetni a diákokra , hogy mindent tanuljanak, aminek semmi köze nincsen az érdeklődési köréhez . Így n fog figyelni , kevésbé lesz motivált az iskolában ezt látja a tanár is ő is veszít a motivaltsagan, akkor már szarik is bele az egészbe és a kor bezárult . Szóval az egyik gond, hogy túl sok mindenbe bele megyunk, a masik pedig az h abba megyunk bele amibe nem kellene. Túl részletesen tanítanak olyan tárgyakat amiknek nincs annyi hasznuk amennyi energiát belefektet valaki a meganulasaba. Persze, ismerjük a fontosabb dolgokat a múltból, a legkiemelkedőbb költőket, de felesleges ilyen részletességgel tanulni. Persze jó az ha ennyi mindent tud az ember , de e helyett sok minden mást meg nem tanult meg. Na de a kérdésre válaszolva . Ez azért van így mert a gondolkozasra még nem tanított embereket könnyű vezetni. Az a jó ha nem látják át a politikát a gazdaságot, és kiszolgálják a rendszert . Valamint az oktatásba egyik párt sem nyúl bele úgy ahogy kellene, mivel az keson terül meg, így nem erdekuk.persze ezzel csak csökken az ország versenyképessége
2016. okt. 6. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:
Hú utolsó, nagyon jól leírtad! Teljesen egyet értek!
2016. okt. 8. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!