Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hogyan reformálnátok meg az...

Hogyan reformálnátok meg az oktatást?

Figyelt kérdés

5 vagy 10 értelmes pontban hogyan reformálnátok meg úgy hogy az valóban a színvonalat képviselje s valóban mindkét közvetlen érintettjét. Legyen ő a tanár, de azonosan a tanulót is. Legyen az ovis, diák vagy hallgató.

Milyen alapokon? Milyen stílussal? Milyen szempontok szerint?

A listátokhoz ezt is írhatjátok.

Nos?



2017. márc. 13. 13:38
 1/10 anonim ***** válasza:
72%

Nem kell túlbonyolítani: hallgatni kellene a szakértőkre.


A többi nem fontos, kétlem hogy itt bárki is értene komolyabban a témához (mondom ezt tanárként).

2017. márc. 13. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
22%
Szerintem töröljék el a tankötelezettséget, nekünk nem érettségire van szükségünk, hanem versenyképes szakmára.
2017. márc. 13. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
76%

Szerintem nem kell erőltetni, hogy több legyen a közoktatás, mint ami egyébként a feladata.

Az "alapműveltséget" adó tárgyak teljesen rendben vannak a jelenlegi állapotukban. Végigülik, hallanak róla, valamit számon kérnek és kész.

Azért kell ennyit beszélni az trójai háborúról, mert úgyis csak egy kis szelete marad meg az emberben. Nem csökkenteném, és nem is növelném a tananyag mennyiségét. Attól, hogy leadják, maximum nem tanulja meg.


A gimnáziumokban a fakultatívan választott tárgyak oktatásában legyen magasabb fokú szakmaiság. Fizika faktosoktól elvárható lehetne, hogy mérjenek, és a mérésről készítsenek jegyzőkönyvet.

Minden bokorban van már fizika tanszék az országban. Menjenek el, nézzék meg hol tart ma a fizika!

Ehhez képest nálunk anno egy feladat megoldó kurzus volt az egész. Szó sem esik az analízisről, pedig manapság már egy középkategóriás számológép is tud integrálni és deriválni.

Az egész feladatmegoldás dolgot ki lehetne szervezni az internetre, a kontakt alkalmakra pedig maradjon a tényleges pedagógiai munka, nem mechanikus módszereket tanuljunk.


Ugyan ez a szakközepekkel is, bár nem ilyen jellegű iskolába jártam, azért vannak kétségeim az ilyen iskolából jöttek szakmai felkészültségéét illetően.


Aztán meg csodálkozunk, hogy az évfolyam 5-6%a teljesíti az első éves tárgyakat elsőre a mérnöki szakokon. Hát persze! Mert semmit nem tudnak azon kívül róla, hogy állítólag ez egy keresett papír.

2017. márc. 13. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
52%

1. visszaadnám az iskolák fenntartását az önkormányzatoknak, a szükséges költségkeretet a település számára biztosítani, így újra a kezükbe adni a lehetőséget hogy az iskola működését a helyi adottságokhoz és igényekhez tudják igazítani a tanárok bevonásával.

3. Az alaptantervet megszűrném, a feleslegesen részletes tantárgyi követelményeket lejjebb vinném, beemelném a tantervbe a társadalmi ismereteket, vállalkozói ismereteket is érintve, alapvető jogi ismeretekkel (emberi jogok)

2. Szabadabbá tenném a tankönyvválasztást, természetesen a minimális alaptanterv betartatásával.

3. Óvodás kortól bevonnám a szülőket egyfajta képzésre (mondjuk havi 1 alkalom), amely által a szülői hátteret is feltérképezném. Az iskola és a szülő együttműködése nélkül hatékony és jó nevelés nem lehetséges.

4. Az angol nyelvet kötelezővé tenném, érettségiig kötelező középfokú vizsgával. Ha második nyelvből is lenne addig nyelvvizsga, vagy felsőfok az angolból, felvételi pluszpontot jelentene.

5. Az 1-5 jegyértékelést százalékos illetve minden félévkor szöveges értékelésre váltanám. Sokkal objektívebb képet ad.

6. A szülői értekezletekre kötelezővé tenném minimum egy szülő vagy gondviselő megjelenését.

7. A hit-és erkölcstant megszüntetném a mai fomájában, ehelyett egy átfogó, a világ különböző vallásaival foglalkozó anyagot illesztenék be, s ezzel összevonnám az erkölcstant.

8. Háztartási ismeretek bevezetése ált. isk. 1. osztálytól. Főzéstől a barkácsolásig, lányoknak és fiúknak témától függően akár külön csoportokban is (de sok mindent együtt).

9. Művészeti tantárgyak tananyagának megreformálása, a gyermekek életébe sokkal nagyobb mértékben beemelni a művészetek szeretetét és napi élvezetét. A gyermekek nagyon fogékonyak a művészetekre, csak a megfelelő módon kell nekik bemutatni. Jelenleg ezt módszeresen öljük ki belőlük...

10. A felsőoktatást sokkal elérhetőbbé tenni mindenki számára, de nem feltétlen ingyen. Kollégiumok fejlesztésével, ingyen utaztatással, komolyabb ösztöndíjakkal ösztönözni őket arra hogy eredményesek legyenek.

2017. márc. 13. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Jelenleg azért eléggé egyértelműen az a célja a kormánynak, hogy minél több fiatal megálljon az általános iskola elvégzése után. Erre utal a 9 osztályos rendszer ötlete, illetve ugye a 16 éves tankötelezettség. Egy gyerek ha neadjisten még szalajtott is, 16 évesen ott lesz 8 általánossal. Kiváló közmunkás léhűtő lesz belőle éhbérért, viszont a munkaügyi statisztikában nem lesz bent munkanélküliként = oktatási és munkaügyi siker. Bravo.
2017. márc. 13. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

hát akinek 16 évesen perspektíva a közmunka, annak 18 évesen sem lenne sokkal több esélye

nyugodtan otthagyhatja az iskolát

2017. márc. 13. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

egyébként nekem volt 16 éves osztálytársam 8.ban

hát ő sem lett agysebész, hiába nyúzták még két évet egy gyűjtőben

2017. márc. 13. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Nagyon sok olyan 14-16 éves gyerek van, aki - különféle, tőle független okokból - nem motivált a tanulásra. Ez nem azt jelenti hogy nem tudna többet, csak az addigi környezete (család, iskola) nem volt képes kihozni belőle azt amire képes. Erre az egyik legjobb dolog a középiskolával járó környezetváltozás. Ha ezt a lehetőséget nem kapja meg valaki - azaz nem kényszerül abba a helyzetbe hogy legalább egy szakmunkásba beiratkozzon - akkor neki meszeltek. Szakma nélkül, 16 évesen mehet neki az életnek...
2017. márc. 13. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Nem igazán látom, hogy miért lenne motiváltabb egy olyan közegbe bezuttyantva, ahol hozzá hasonló 12 egy tucat gyerekkel van összezárva.


Alapjaiban másféle oktatást kellett volna azoknak a gyerekeknek kapnia, nem a középosztállyal való összezárást.

Dehát ha ebben az országban valaki ki meri mondani, hogy szegregácó, akkor már szívják is fogukat egyesek.

2017. márc. 13. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Egy gyerek nem feltétlenül amiatt nem illeszkedik be egy rendszerbe, mert más háttérrel rendelkezik. Ennél ez sokkal de sokkal árnyaltabb. Számos körülmény okozhatja ezt. Onnantól kezdve pedig értelmes szegregációról nem beszélhetünk oktatásban. Saját tapasztalataim vannak szinte szélsőségesen vegyes osztályközösségről és a remek eredményeikről. Nálunk az egész kulcsa pedig nem más volt mint maga a tanár, illetve a rendszer amely megköveteli azt hogy a szülők aktívabban részt vegyenek a közösségben. Mondanom sem kell hogy alapítványi iskola. És nem, nem pénz kérdése. Teljesen átlagos körülményekkel bíró családok járatják ebbe az iskolába gyermekeiket. Az egészet csak akarni kell és a vége pedig az lett - a mi esetünkben - hogy a sokféle gyerek között akad mélyszegény cigány, sőt enyhén fogyatékos kisfiú is. Mindenki boldogan jár és teljesít a legjobb tudása szerint. Közben megtanulják, hogy nem vagyunk egyformák és mégis tudunk együtt dolgozni. Ez itt a lényeg. Mindent csak akarni kell ha közösségről van szó. Az összes többi csak üres beszéd.
2017. márc. 13. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!