Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem hosszabbíttatja meg...

Miért nem hosszabbíttatja meg végre a főváros a 3-as metrót ki egészen Ferihegyig?

Figyelt kérdés

Pénz van rá, mert épp most herdál el a BKK 35 milliárd forint közpénzt elektronikus jegyrendszer bevezetésére, ebből még a metró kiépítése is kijött volna.

Igény is van rá, biztos gazdaságos lenne, növekvő utasforgalom miatt, és a dráguló üzemanyag és autókölcsönzés miatt, a buszok lassúsága, és kényelmi szempontok, stb miatt.

Ezenkívül már nem sok európai főváros van, ahol nem lehet vonattal, vagy metróval megközelíteni a repteret, természetesen Budapest az egyik közülük.

Szóval miért nem építik ki végre? Van valami oka azon kívül, hogy kell nekik zsebre a pénz?



2018. dec. 28. 10:08
 1/3 anonim ***** válasza:

Fene tudja, de nemrég voltam Brüsszelben. A repülőteret se metróval se vonattal nem lehetett megközelíteni.


A metró egyszerűen nem érné meg, nincs akkora forgalma. Esetleg 20-25 percenként egy járat lenne kihasználva, ezért metróvonalat meg nem érdemes.


Az M4 sincs rendesen kihasználva.


Ha olyan fene sok pénz van, akkor inkább az M3 meglévő szakaszát kéne normálisan felújítani.


Számos más kisebb fejlesztésre sokkal nagyobb szükség lenne a tömegközlekedésben.


Ha már metró vagy akármi, akkor inkább a ráckevei hévet kéne összekötni a szentendreivel, de van még néhány ilyen. Bár ez amúgy is tervben van, maaaaaaaajd valamikor az ükunokáink már látni is fogják az alapkőletételt.

2018. dec. 28. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Köszönöm, én azért ezzel vitatkoznék. Egyértelmű a tömegközlekedésé a jövő. Olyan szinten drága lesz az üzemanyag, hogy lehetséges, hogy hamarosan a vadiúj autópályák üresen fognak kongani, mert az emberek nem bírják fizetni a benzint.

Ferihegyen is a döntéshozók nem akarják felismerni ezt a tényt, abból is látszik, hogy most egy többszintes parkolóhàzat építenek fel annak ellenére, hogy sokan bírálták, mert kizarja a lehetőséget annak, hogy föld alatti vonatállomást építsenek. De parkolohaz legyen az a lényeg. Tömegközlekedéssel meg csak busszal lehet elérni a repteret, vagy méregdrága taxival, akinek ugye nincs kocsija.

Arról nem is beszélve, hogy azoknak a turistáknak akiknek nincs kedvük kifizetni a 900 forintos buszjegyet a belvárosig, azok helyijárattal kell hogy becammogjanak kőbányáig, melósokkal, diákokkal, babakocsisokkal, bözsinénikkel osztozni mert minden útszéli bokorban megáll a busz...

Ez sem vet valami szép képet az országra, főleg annak, aki most jött először ide. Még át sem lépte a küszöböt, már szopatva van...

2018. dec. 28. 12:50
 3/3 anonim ***** válasza:

Szerintem teljesen rendben van, hogy minőségi tömegközlekedésért többletdíjat kell fizetni, ráadásul egyenest a belvárosba, ahova amúgy 2-3 jeggyel jutnának el. Sima vonaljegy esetén pénzüknél vannak.


Te a P+R parkolókról beszélsz, ami az agglomerációból érkező autók parkolására is szolgál. Ennek köszönhető, hogy nem terhelik olyan nagy mértéken a városi forgalmat, és természetesen az oda vezető utat, aminek köszönhetően a buszok is sokkal gyorsabban tudnak menni.


A metró üzemeltetési költsége sokkal drágább, mint az azt kiváltó buszoké. Arról volt terv, hogy felszíni vasúttal vagy annak vonalán metró menjen, de az alagút értelmetlen.


Sokkal inkább az utat kéne azon a környéken fejleszteni.


Az üzemanyag azért nem olyan drága, hogy erre hivatkozva bevezessék a felszín alatti metrót. Ennyi erővel Egerig is mehetne.

2018. dec. 29. 02:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!