Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ingatlanbefektetés: Mekkora...

Ingatlanbefektetés: Mekkora kockázata van, hogy az autóiparon alapuló városainkban (Győr, Kecskemét, Debrecen) egyszercsak megtörténik, ami Detroitban?

Figyelt kérdés

[link]


Ide se települt be más helyettesítő iparág, még úgysem, hogy a munkanélkülieket olcsóbban tudta volna foglalkozni.


Szerintem óriási a kockázat, ha mint lakás-ingatlanbefektető szemével nézem. Abban a pillanatban, amikor a gyár kivonulásának híre megjelenik, az ingatlanok értéküket vesztik, hiszen az eddigi árrobbanás is csak a gyár betelepülésének volt köszönhető.


Miért engedi az állam/városvezetés, hogy ilyen kiszolgáltatott helyzet keletkezzen és pláne fennálljon (azon a válaszon kívül, hogy örüljünk, hogy ezek a gyárak is itt vannak egyáltalán...). Miért nem olyan multikat engednek be ezek a városok, amivel gazdaságilag több lábon állnának?


2019. jan. 31. 11:16
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
29%

,,Miért engedi az állam/városvezetés, hogy ilyen kiszolgáltatott helyzet keletkezzen és pláne fennálljon"


Azért, mert ezek az autógyárak elég szépen kitömik Orbán zsebét, hogy olyan körülményeket teremtsen, amiben nincsenek ezeknek a gyáraknak konkurenciája, így a dolgozók ne tudjanak magasabb béreket kialkudni maguknak. Mert magasabb bér nem lehet, mert akkor már nem éri meg a gyáraknak és vonulnak ki. Itt Borsodban is állandóan hisztiznek, hogy már a mostani gyenge béreket is drágának tartják.

Ózdon a Johnson Electric például már tavaly egy időre Szerbiából meg Ukrajnából is hozatott be embereket, mert kitrükközte, hogy olcsóbban tudja dolgoztatni azokat.

2019. jan. 31. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Csekély a kockázat. Egy autógyárat nem lehet csak úgy egyik napról a másikra kitelepíteni. A gyárak évtizedekben gondolkoznak.
2019. jan. 31. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

- A termelés leállása/csökkenése a gyárak akaratán kívül is megtörténhet, pl. piacvesztés, globális válság


- Persze, hogy az áttelepítés megvalósítása több éven át történik, még ha az új helyen kapott támogatás kompenzálja is a költözés fájdalmát. Én abból a szemszögből nézem, hogy a költözési döntés napvilágra kerülése pillanatában már óriásit fognak esni az ingatlanárak, mert nem lesz másik helyben levő vagy odakészülő gyár, amelyik örül a hirtelen sok (csak autóiparban képzett) munkaerőnek.

2019. jan. 31. 11:48
 4/11 anonim ***** válasza:

Ezek a magyar városok nem csak az autóiparból élnek. Debrecenbe még csak most költözik a BMW.

Hát (-tal nem kedzünk mondatot) most azért a magyar beszállító cégek elgondolkozhatnak hogy mennyire éri meg csak egy lábon állni és csak az autógyárakra szakosodni, nem-e jobb több lábon is megálllni eztán.

Ingatlan szempontjából Debrecen ingatlanpiaca már előre beárazta az ingatlanokat a BMW gyár odatelepülésének hírére. Ha valamelyik autógyáró elköltözéséről jön hír, akkor azt is előre be fogják árazni ilyen mértékben csak mínuszban. Plusz mínusz 20-40százalékot számíthat az árakban egy helyi multis cég odaköltözése vagy elköltözése. Nem fognak ezek elköltözni egy kis sztrájktól, mert az még mindig többe kerülne mint emelni a béreken. Elvannak ezek az autógyártók a magasabb szlovák és a lengyel bérekkel, ezekből az országokból se költöznek tovább. Csak szánalmas rinya volt hogy el fognak innen menni.

2019. jan. 31. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
#11.48 Ahogy viszonylag hirtelen felmehet egy ingatlan értéke (mert jön egy gyár, vagy kiderül, hogy arra fog járni a metró), úgy hirtelen eshet is. Ez ellen nem nagyon lehet tenni. A szocialista iparvárosok (Ózd, Miskolc, stb.) a rendszerváltás óta pusztulnak. A nyugati városok viszont törnek előre, mert sokan ingáznak Ausztriába. Változik a világ. Tompítani lehet ezeket a hatásokat, kiküszöbölni nem.
2019. jan. 31. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Van rá esély, de ez nem a következő pár évben fog bekövetkezni.


Először is jelenleg tökéletesen a német autóiparra vagyunk ráállva (Audi, Mercedes, BMW, Bosch), ami köszöni szépen jelenleg igen jól van.


Amit én látok, hogy az autóiparban egy nagy változás van készülőben, aminek fő oka az elektromos autózás terjedése és az önjáró autó jövőbeni megjelenése. A kérdés itt, hogy

a) mennyire tudják a német cégek ebben felvenni a versenyt

b) teljesen más alkatrészekre lesz szükség, mennyire tudják a jelenlegi gyáraikat átépíteni ez alapján.


Ez rejt magában némi rizikót, de ez sem jelent önmagában semmit.


A másik pedig, hogy ezeknek a cégeknek pontosan addig éri meg Magyarországon gyárat működtetni, amíg van elérhető, olcsó munkaerő. Ha ez nagy mértékben megváltozik, akkor tovább fognak állni. De persze a költözésnek nagy költségei vannak, így ezt valószínűleg csak akkor lépik meg, ha hosszú távon problémáik vannak.

2019. jan. 31. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Győrben régebbi múltra tekint vissza az ipar, mint az Audi, ha az Audi elmenne, ami nem valószínű, jönne más. De egyébként is az ország leggyorsabb vasútvonalán és a legforgalmasabb autópályája mentén fekszik, a Bécsbe, Pozsonyba, Budapestre járás is reális opció a város lakóinak.


Kecskemét sincs túlzottan rossz helyen ebből a szempontból, bár ott nagyobb ingatlanár esés lenne, ha a Merci lelépne.


Debrecen meg egyelőre semennyire sem támaszkodik a BMW-re, de a megépülés után is csak kis részét fogja kitenni a helyi gazdaságnak, van ott sok más munkáltató.


Magyarország Detroitja amúgy Miskolc és Pécs, igaz előbbi kezd kilábalni, utóbbi viszont továb halad a lejtőn.

2019. jan. 31. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
0%

Figyelmesen elolvastam a kérdező úgymond hozzászólását a kérdése alatt és csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy nagyon nagy szerencséje van a kérdezőnek mert mint telekspekulánst a Tanácsköztársaság idején az elsők között vonták volna felelősségre...


A kérdező úgynevezett hozzászólásából kitünően kiviláglik, hogy MILYEN ember is ő.


Ismeri a mondást miszerint aki dolgozik az nem ér rá pénzt keresni. Ő életében még soha nem dolgozott de annál több pénzt keresett...

2019. jan. 31. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 mindentudó99 ***** válasza:
Veszek 15 milláért valami lakást házat Debrecen környékén. Nem tudom az árakat csak mondtam valamit. Kiadom havi 85 ért. Kb 1 milla évente. 15 év alatt bejön az ára. Egy gyár több évtizedre tervez. Tehát a kérdésfelvetés hibás. Bőven megéri befektetni.
2019. jan. 31. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

"Miért engedi az állam/városvezetés, hogy ilyen kiszolgáltatott helyzet keletkezzen"


Na és kit izgatnak a burzsuj, kizsákmányoló kapitalisták? Az állam a népet szolgálja és a proletárnak jó az olcsóbb ingatlan.

2019. jan. 31. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!