Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » Most tényleg be akarják...

EagleHUN kérdése:

Most tényleg be akarják tiltani az Übert?

Figyelt kérdés

[link]


Előzetesben leszögezem (nem a rendőrt XD) hogy nem használtam még az Übert és bosszant hogy adót is csalnak!

De!

Ha jön valami új megoldás ötlet stb a világban akkor ennyi erővel mindet be lehetne tiltani, mert mindennek lehet hátulütője, vagy szükséges lehet törvényi és egyéb változtatás hozzá!

Magyarul hülyeség betiltani!

Így nem fogunk a világgal fejlődni! Lemaradunk és maradunk "élhetetlen" ország!

Mindig meg kell adni az útját hogy valamit másképpen valamit új ötlettel oldjunk meg! Ez a fejlődés!

Nem hiszem már el hogy nem lehetne megoldani megfelelő törvényekkel, jogi és adózási szabályozással hogy piaci szereplőként versenyre kelljen a (méreg drága!) taxikkal.

Ráadásul gyorsabban és könnyebben elérhető, sokkal gazdaságosabban szervezhető mint a Taxik!

Igenis szükséges a piaci verseny. Most ezt tiltják be!

Döntse el a piac, a felhasználók az emberek hogy mit szeretnének és mi válik be a valós életben és ne a Kormány döntsön a fejük fölött könyörgöm!


Nem tudom eldönteni hogy most csak simán ennyire dilettánsok a kormányban, vagy anyagi érdekük is fűződik hozzá, esetleg lusták és nem akarnak új törvényeket kitalálni mert úgy hiszik egyszer megalkotják (kb 2 évvel ezelőtt a taxi törvényt) és az örökkön örökké jó is lesz?

Mit gondoltok az egészről?



2016. ápr. 30. 15:51
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
37%

Mindig ugyanaz a rizsa, piaci verseny, lemaradunk stb.

Van egy ágazat, ami egyértelműen szabályozva van. Az Uber úgy tud olcsóbb lenni, hogy a szabályoknak nem tesz eleget.


A nem szakmai oldala: miért tapsolunk annak, hogy egy amerikai cég elviszi offshore vizekre a lóvét az országból?


Amúgy Nyugat-Európa nagyobb részén ugyanúgy tiltott az Uber...

2016. ápr. 30. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
77%

"Az Uber úgy tud olcsóbb lenni, hogy a szabályoknak nem tesz eleget."


Egyrészt túlszabályzott terület, amit pont, hogy a benne résztvevők harcoltak ki, hogy kiszorítsák a konkurenciát, másrészt az engedélyek és hasonlók már az Übernél is feltétel. Ahogy amúgy az adózás is és a számla adás minden fuvar után.

2016. ápr. 30. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
93%

Megjelenik egy ugyanolyan szolgáltatás, közben nem vonatkoznak rá a kötelező előírások. Ez így igencsak távol áll a versenytől, vagy a fejlettől. Hagyományos taxikra is ugyan úgy előfordulnak applikációk, SMS-ben fizetés, internetes rendelés...

Erről az egészről egy régi dokumentumfilm jut eszembe, mely a sókészítésről szól. Előállító panaszkodik benne, hogy neki mekkora kiadás, amiért jóddal kell fertőtlenítenie az emberi fogyasztásra szánt terméket.

Nos, te fogyasztanál bármilyen előírás nélkül készített élelmiszert?


Viszont nem vagyok ellene. Egységesítsék a szabályozást és rendezzék az adózását. Ezek nélkül a piaci verseny egy vicc. Bár az Uber-től nyert tapasztalatok alapján az embereknek nincs szüksége akkora mértékű szabályozott személyszállításra, mint aminek a taxisoknak kell megfelelni.


Ha be is lesznek tiltva, nem egyedül itt fog előfordulni. Még ezeken kívül is jópár helyen tárgyalnak róla:

[link]

[link]


#2 Már nem írom át, amit eddig írtam, de attól, hogy túlszabályozott, még be kell(ene) tartani minden résztvevőnek. Az pedig, hogy ad számlát még nem jelenti, hogy az adók nagy része a magyar költségvetésbe megy (akár egy offshore cég esetében).

2016. ápr. 30. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

"ad számlát még nem jelenti, hogy az adók nagy része a magyar költségvetésbe megy"


Válasszuk szét a dolgokat adózás szempontjából. Mert 2 része van a dolognak. 1. Maga az über cég, aki valóban nem itt adózik, ahogy a facebook, google, apple vagy bármilyen más, informatikai szolgáltatást nyújtó cég. Ennek a szabályozása nem megoldott és nem is intézhető el 1-2 tollvonással.

2. Az autós, aki mint alvállalkozó dolgozik és az adózását magának kell intéznie, ami az államhoz folyik be.

2016. ápr. 30. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
50%

1. Az itthoni taxis diszpécsercégek és társaságok itthon adóznak, az Uber nem.


2. "vagy bármilyen más, informatikai szolgáltatást nyújtó cég. Ennek a szabályozása nem megoldott és nem is intézhető el 1-2 tollvonással. "


Az elektronikus fuvarszervezés nem informatikai szolgáltatás, hanem a személyszállítási törvény hatálya alá tartozó szolgáltatás. Nagyon nagy ferdítés a facebookal vagy a google-lel egy lapon említeni. Míg ez utóbbinál a valós "tevékenység" valahol a világban máshol történik, addig az online fuvarszervezés nálunk megy. Ez a tevékenység rendesen szabályozva van.


"2. Az autós, aki mint alvállalkozó dolgozik és az adózását magának kell intéznie, ami az államhoz folyik be."


Itt most áttérek kicsit a mendemondás részre. Az új fővárosi taxirendelet előtt is volt élet, volt olcsó taxi, a színvonal az szerintem katasztrofális volt és bár erre pontos forrásom nincs, de vélhetően senki nem adózott rendesen - talán csak a fuvarszervező és taxis cégek.

A taxirendelet óta a színvonal emelkedett, a hiénák és a lehúzók száma is csökkent, vélhetően az adózási morál is javult egy kicsit.


Ha már piaci alapon nézzük, akkor a nyomott áras ( 150-160-170Ft/km) korszakban nem tudtak a taxis ev-k legálisan kitermelni, hogy megérje csinálni, gyakorlatilag mindenki ott csalt, ahol tudott. Egy Uberezőnek nagyságrendileg ugyanaz a folyamatos költsége van, mint egy normál taxisnak, csak az induló költségekben van némi eltérés. Rendesen adózva az Uberes tarifából bizony az is éhen döglik majd ( ahogy a totalcaron is utánaszámoltak ennek tavaly ) és nyilván az sem fog rendesen adózni, mert nem éri meg neki.


Nagyon hülye példa, de attól hogy telefonon, személyesen vagy emailben szervezek fuvart kamionra, attól még a kamion üzemeletetési és futási költségei nem változnak. Az nagyon nagy tévhit, hogy az Uber azért jelentősen olcsóbb, mert online menedzselik a szolgáltatást.


Legyünk őszinték, itt minden a fillérb@xásról szól. Ha olcsóbb az Uber taxi az jó, tökmindegy mennyi kárt okozunk ezzel itthon, nem téma, nekünk olcsó. Mindenki szeretne magasabb bért, de fizetni senki sem szeretne semmiért. Szét lehet nézni Nyugat-Európában, ott a magasabb bérekhez magasabb árak is tartoznak a szolgáltatásoknál és azokban az ágazatokban, ahol a munkabér jelentős tényező a termék/szolgáltatás árában.

Mi nem akarunk 280/km-ért legálisan taxizni, mert lehet Uberezni 210-ért, nem megyek el fodrászhoz 1700-ért, mert Marcsika a szomszéd otthon megnyír 500-ért, a pék meg dolgozzon feketén, mert akkor nem 250 lesz egy kiló kenyér hanem 210... Biztosan ez az út vezet Nyugat-Európába? :D

2016. ápr. 30. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
34%

Tilcsukbe! Monnyonle! Tömlöcbe!

Éljen Hruscsov, éljen Rákosi!

2016. ápr. 30. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Az 5-ös válaszában van valami...
2016. ápr. 30. 20:04
 8/11 anonim ***** válasza:
68%

MO-n az államiság alapkövei a tiltás, bírság, büntetés. De nézzük, kiket is véd az Uber tiltása. A taxisok az elmúlt évtizedekben keményen megdolgoztak a közútálatért, féltően őrzik is ezt a pozíciót és nem nagyon szeretnék, ha a szótárakból eltűnne a taxis=csaló szinoníma:

[link]


És van, ahol nem csak az allampolgár totális fegyelmezésén jár a kormány esze, hanem azonnal reagál az újdonságokra:

[link]


De sajnos MO-n nagy hagyománya van annak, hogy a hatalom azonnal gyomogörcsös idegbeteg módjára reagál a jelenségekre.

2016. ápr. 30. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Mióta kérik a taxisok a kormánytól, hogy lépjenek fel az Über ellen...

Tett valamit a Fidesz????

SEMMIT!

...és nem is fog!

2016. máj. 4. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

"SEMMIT!

...és nem is fog!

"

Hacsak nem valami haveré a taxitársaság, vagy valamilyen háttéralku nem született a taxisokkal vagy a taxitársaságokkal. Pénzről, vagy akár arról hogy a taxisok többet köpjenek a rendőrségnek(köztudottan besúgók, persze pénzért), mint eddig...soroljam még hány oka lehetne annak hogy a taxisokkal szövetkezzen a kormány, kéz kezet mos...

2016. máj. 5. 20:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!