Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » Vajon mikor újítják fel az...

Vajon mikor újítják fel az Eger-Szilvásvárad vasútvonalat, ha már ilyen grandiózus építkezések vannak hazánk méltán gyönyörű lovas központjában, Szilvásváradon?

Figyelt kérdés
Miért nem oldják meg az évtizedek óta húzódó dolgot, hogy villamosítsák a vonalat Szilvásváradig? Már elkezdték egy darabon, Felnémetig el is készült még a 80-as években, de nem folytatták. Annyi uniós pénz állna rendelkezésre, hogy környezetbarát vasút menjen a nemzeti park szívébe. Technikailag ma már minden akadály könnyen bevehető műszakilag. De azt sem bánnám, ha a Szalajka bejáratáig, a régi fatelepi vágány vonalán, a mostani földes parkolóig jönne a vonat, hiszen a végállomásra már úgysincs szükség. A turistáknak annyira jó volna, ha a Budapest - Eger vonat egy az egyben átszállás nélkül indulna tovább Szilvásváradra, villamosított pályán akár első osztályon. Szerintem ez olyan grandiózus álom megvalósulása volna ott, sokat jártam Szilvásváradon és most azt látom, hogy csak az Audival érkezők kiszolgálásra és várása zajlik. Pedig a turisták zöme ma sem autóval jön. Miért nem fejlesztik, hiszem most erre tömérdek uniós pénz volna, az ott élőknek meg ez az egyetlen esélye, ha a térség turisztikai fellegvára lenne. De ehhez a közlekedés, elsősorban a nagy tömegeket mozgatni képes vasúti közlekedést fejlesztenék fel végre. Van bárkinek ötlete, javaslata, hogy hogyan kéne összefogni és mindezt eljuttatni a döntéshozókhoz? Mert igény az óriási volna rá, műszakilag megvalósítható és vagy most oldódik ez meg vagy soha, mert nem sokáig lesz már fejlesztési uniós forrás. Ennek a térségnek meg ez az egyetlen esélye, utána ide már a kutya nem fog befecolni pénzeket. Szerintem kívánatos és jó ötlet volna, ha Pestről Szilvásváradra vasúton is el lehetne jutni, több osztállyal vagy főiskolás csoporttal is. A megálló meg nem a falu szélén volna hanem a központban. Kis átépítés ugyan, de ettől már sokkal nagyobbat is láttunk arrafelé épülni.

2016. nov. 27. 12:01
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
81%
Majd ha érinti Felcsútot.
2016. nov. 27. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Szerintem először is újítsák fel az egri állomást és az Eger-Füzesabony vonalat. Régebben jóval több vonat ment, mégsem voltak tömve és Eger nehéz lenne elnyomni, nem is kellene.
2016. nov. 27. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

Most tényleg arról a vonalról beszélünk, ahol 3 vonat közlekedik hétköznap? Villamosítani?


Nem akarlak elkeseríteni, de a MÁV-nak a Szeged-Békéscsaba vonalat sem sikerült villamosítani, csak hogy egy példát említsek. Én azzal is kibékülnék, ha lenne mindenhol normális mosdó, váróterem, és minden állomáson adnának menetjegyet... És a vonatok sem késnének forgalmi okból egy fél órát( Kedvencem a Nyugati biztosítóberendezése :( )

2016. nov. 27. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
39%
Hol éltél eddig? MO-n a beruházások akkor valósulnak meg, ha az adott döntéshozó köröknek személyes hasznuk származik belőle. Ha épp nincs olyan kör, ami visszatejelne 20-30-50 %-ot (Mengyi: 90%), akkor nem lesz építkezés.
2016. nov. 27. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
Tudod mióta várok arra hogy Szolnok-Szentes-Hódmezővásárhely vonalat villamosítsák? Több mint 40 éve. Szóval ne várd hogy ott megoldódik egyből minden....
2016. nov. 27. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
...az volt a másik vonal, amit írni akartam... (szentesről) De jó lenne :)
2016. nov. 27. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
Ha Szolnokon vagy Hódmezővásárhelyen csak annyi megélhetési lehetőség volna mint Szilvásváradon akkor szerintem te se beszélnél hülyeségeket. Itt nincs más! Itt nincsenek cégek. Itt vagy jön turista vagy mindenki éhen döglik.
2016. nov. 27. 13:07
 8/15 A kérdező kommentje:
Ahol 3 vonat közlekedik naponta? Persze! Ugyanis erre van uniós forrás, hiszen ezzel a nemzeti parkot lehet környezetbarát utazási formával megközelíteni. Bármilyen hihetetlen, de erre van forrása az EU-nak, arra meg, hogy csak úgy villamosítsunk egy vonalat ahol sehol egy erdő meg fa csak síkság, az környezetvédelmileg nem túlzottan érdekel senkit nyugaton. Ha nem tűnt volna még fel.
2016. nov. 27. 13:08
 9/15 anonim ***** válasza:
#6: Na ez-az...és hozzátenném Budapestről-Szentesre átszállás nélkül lehetett évtizedeken át menni (mióta van vasút arra) erre tavaly elvették még az utolsó 2 db átszállás nélküli vonatot is! Most már csak úgy jut el az ember Pestre ha Szolnokon átszáll. Nem előre haladunk az időben, kezdem azt érezni a MÁV és minden visszafelé a kőkorszakba hajtja a vidéket. (Most biztos többen írnátok hogy mert nincs elég utas, de van! Főleg mert vannak akik Kunszentmártonba járnak iskolába vagy Pestről le Szentesre tanulni a Horváth Mihály Gimnáziumba ahol több neves színészünk is végzett. Vagy éppen mások akik Pestre járnak vonattal...)
2016. nov. 27. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

#7: Szóval ezért nem érdemli meg más város hogy legyen villamosítás mert Szilvásváradon nincs gyár? Méltatlanul elfogult vagy.


Amúgy hol közlekedik 3 vonat naponta? Legalább ne beszélj hülyeségeket hanem használd az elvira.hu-t. Most meg a síksággal van bajod hogy oda nem kell villamosítás...érdekes felfedező vagy.

2016. nov. 27. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!