Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Elállási jog, ezt így lehet?

Elállási jog, ezt így lehet?

Figyelt kérdés

Hello,


Egyik ismerősöm ki fog venni egy hét szabit, tehát otthon lesz 9 napot a két hétvégével együtt és csak éjszaka fog menni dolgozni mikor visszamegy. Azt tervezi, hogy rendel magának internetről egy számítógépet, azt is kitervelte, hogy nem egyedileg rakat össze, hanem rendel egy olyat ami már össze van állítva, használja a 9 nap amíg otthon van és utána vissza viszi mert elvileg 14 napon belül vissza lehet vinni és visszafizetik a teljes vételárat. Azt is mondta, hogy nem szabad egyedileg összerakott gépet kéni, mert akkor nem kötelesek visszavenni.


Ilyen tényleg létezik?


Ezek után is újként lesz eladva a számítógép?


Ezt be kell nyelnie a cégnek akivel ezt eljátssza és a cégeknek bízniuk kell benne, hogy kevés ilyen emberrel lesz dolguk?



2020. febr. 20. 19:36
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

Bármilyen eszközt eredeti állapotában, minden tartozékával együtt kell visszavinni. Namármost ha te 9 napig használod, belakod a szoftvert, az már nem eredeti állapot lesz.


Egyébként pont az ilyen stiklik miatt utálja ezt a szabályt minden webshop, mert sokan visszaélnek vele.

Én egyetlenegyszer csináltam ilyet: visszavittem egy porszívót, mert kiderült, hogy sokkal kisebb a tartálya, mint gondoltam. De én azt be se kapcsoltam soha, simán újként el tudják adni.

2020. febr. 21. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:
Én egyszer szerettem volna élni vele, mert rendeltem a gépembe 2 alkatrészt, amitől több FPS-t reméltem, de nem így lett, felhívtam őket telefonon, elmondtam a problémám, azt mondták nyugodtan vigyem vissza, végül nem vittem vissza egyébként.
2020. febr. 21. 12:04
 13/19 anonim ***** válasza:

"Értelek, de mi számít kipróbálásnak, és mi az ami már nem és nem kötelesek visszavenni?"


Nem erről van szó, hanem arról, hogy az amortizáció (minőség- vagy állagromlás) költségét a vevőnek kell megtérítenie.


Éppen azért, mert olyan emberek is vannak, mint ez a jófej ismerősöd.

2020. febr. 21. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:

Én értelek téged, de szerintem te nem értesz vagy nem akarsz érteni engem.


Legyen a példa egy TV, mert az interneten talált példa is azt mondja, hogy EB/VB alkalmával sok ilyen visszaélés van.


Tehát megjön a TV, bekapcsolom, egyből látom, hogy nem olyanok a színek, nem elég nagy, vagy bármi, visszaviszem, ez gondolom oké.


Már a 2. filmet nézem, akkor egyik jelenetnél nem tetszik ahogy a sötét színeket megjeleníti, visszaviszem.


De ha ez a sötét szín probléma a 9. napon, a 12. filmnél jön elő, akkor az már visszaélés és amortizációt kell fizetnem?

2020. febr. 21. 12:25
 15/19 anonim ***** válasza:

Nem, mert hibás a termék. Nyilván tudod igazolni a hibát, ha mondjuk ott bekapcsolják. Ekkor a cseregarancia is szóba kerülhet.


De az, hogy a 11. napon jössz rá, hogy te mégsem ilyen terméket akartál venni, az életszerű.

2020. febr. 21. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

*De az, hogy a 11. napon jössz rá, hogy te mégsem ilyen terméket akartál venni, az életszerű.


Ha pedig nem hiba, hanem csak a te preferenciáid szerint nem megfelelő a termék, akkor igen, valószínűleg megfizettetik veled az amortizációt. Hiszen ilyesmit bárki kitalálhatna.

2020. febr. 21. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

*De az, hogy a 11. napon jössz rá, hogy te mégsem ilyen terméket akartál venni, az NEM életszerű.


Harmadszorra... :)

2020. febr. 21. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 A kérdező kommentje:

Sokszor azt kifogásolják, hogy hiába küldik vissza az árut, csak csökkentett vételárat hajlandó a vállalkozás átutalni vagy néha még azt sem.


Az egyik ügyben például a fogyasztó egy drága, márkás fényképezőt vásárolt a webáruházban, és azt személyesen vette át. Az eladó megnyugtatta, hogy nyugodtan próbálja ki és döntse el a készült próbafelvételek alapján, szüksége van-e az árucikkre, ha nem, akkor 14 napon belül meggondolhatja magát. A vásárló így is tett, de látta a felvételekből, hogy az objektív nem hozza az elvárt minőséget, ezért, hogy biztos legyen a dolgában, telefonált és emellett e-mailben is jelezte, hogy visszaadja a fényképezőt. Annak rendje s módja szerint visszavitte a készüléket, ahol hidegzuhanyként érte az indok: túllépte a megengedett exponálási lehetőséget, ezért nem kaphatja vissza a teljes vételárat. A vállalkozás csak 15 %-os használati díj levonása mellett lett volna hajlandó a pénz kifizetésére. Ezt természetesen a fogyasztó nem fogadta el és ezt jól tette!


Ugyanis a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (Korm. rendelet) szerint internetes vásárlásnál a tizennégy napos indokolás nélküli elállás esetében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított tizennégy napon belül meg kell téríteni a fogyasztó által kifizetett teljes összeget (még a kiszállítás díját is). Ilyenkor lehet ugyan értékcsökkenést levonni, de csak akkor, ha ez abból eredt, hogy a fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket. Erről is viszont tájékoztatni kell előzetesen a fogyasztót, ha pedig ez nem történt meg, akkor nem lehet levonni semmilyen költséget, így használati díjat sem.



Mire figyeljenek a fogyasztók az internetes megrendelésnél?


1.Indokolás nélküli elállás esetén a teljes kifizetett összeget vissza kell kapni, kivéve, ha a fogyasztó a működés megállapításához meghaladó mértékben használta a terméket és ezért csökkent annak az értéke és ennek lehetőségéről előre tájékoztatták!


2. Nem számít, hogy sor került-e már a kiszállításra, előtte is minden további nélkül élni lehet a tizennégy napos indokolás nélküli elállási joggal!


3. Ha elálltak a szerződéstől, ne mulasszák el visszaszolgáltatni a terméket, mert ennek – vagy a visszaküldés igazolása – hiányában a vállalkozás visszatarthatja az összeget!


>>>>> 4. A vállalkozás nem tagadhatja meg a pénz visszafizetését azzal az indokkal, hogy a fogyasztó a terméket már kipróbálta vagy használta.<<<<<



Egy TV-nek romlik az értéke, ha valaki 20 órán keresztül nézi, de nem romlik, ha csak 5 órán keresztül?


Ha új TV-t veszek nyilván az az életszerű, ha egyből kipróbálom, de utána lehet, hogy nem használom napokig, vagy csak híradót nézek amin viszont nem jön ki pl. a sötét szín csúnyasága. Szerintem vagy legyen arra egy törvény, hogy a fogyasztó pl. X órát használhatja és ha addig észreveszi, hogy neki mégsem tetszik valami, akkor vihesse vissza, ha letelt a X óra akkor ne legyen köteles visszavenni a webáruház, vagy csak Y százalék elvonásával. Ez így lenne fair.



Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy ha valaki vissza szeretne vinni pl egy TV-t a 10. napon és nem akarnák visszafizetni a teljes vételárat akkor mit reagálnának, ha valaki elkérné a vásárlók könyvét és megemlítené a fogyasztóvédelmet...

2020. febr. 21. 12:53
 19/19 anonim ***** válasza:

"Egy TV-nek romlik az értéke, ha valaki 20 órán keresztül nézi, de nem romlik, ha csak 5 órán keresztül?"


Jobban amortizálódik, ez nyilvánvaló. A törvény nem tökéletes, és sok benne a vakfolt arra vonatkozóan, hogy mi az a határ, ami felett a kipróbálás már átcsap tartós használatba.

2020. febr. 21. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!