Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Mitévő legyek, ha egy előfizet...

Papics kérdése:

Mitévő legyek, ha egy előfizetés miatt meg vannak kötve a kezeim?

Figyelt kérdés

Próbálok részletesen csak a lényeget leírni.


Kötöttem egy előfizetési szerződést a vodafonnál egy mobil netre, kaptam egy telefonnál kisebb méretű routert hozzá. Elsősorban a kollégiumban használtam, mert az ottani wifi-s internet nem jó, laptopom meg nincsen, hogy a kábeles netet használhassam.


A probléma itt az, hogy rossz az internet. Már hónapok óta levelezgetek az ügyfélszolgálattal, kétszer válaszoltak. Az első válaszban megfogalmazták, hogy az internet minőségét befolyásolja az épületek szerkezete, vastag falak, időjárás stb.. ÉS hogy az adatok szerint a kiszolgáló túlterhelt, kapacitásbővítés nem várható.


Én ezt nem bírtam elfogadni válasznak, egyrészt azért, mert rajtam kívül volt még, aki azt tapasztalta, hogy a szobatársa másik szolgáltatónál van, és neki mérföldekkel jobb a net. Ha másik szolgáltatónak sikerül, akkor a vodafont mi akadályozza meg? Másrészt a "kapacitásbővítés nem várható" mondat miatt, mert ebből a mondatból gyakorlatilag arról tájékoztattak engem, hogy javítani tudnának a minőségén, de nem fognak.


Ennek a hatására jó magyar véremhez hűen egy káromkodás mentes, de annál inkább gúnyos hangvételű választ írtam nekik, amire kételkedve ugyan, de megvártam a 30 napot (mert törvény szerint 30 napon belül kötelesek válaszolni), hogy írjanak rá valamit. Ez a 30 nap alatt készültem a második üzenetemre ezúttal úgy, hogy a kollégiumi facebook csoportba írtam egy bejegyzést, amiben arra kértem az ott lakókat, hogy aki tapasztal még rajtam kívül problémát a nettel, az írjon hozzászólást. Nagyon sokat írtak, amiket összegyüjtöttem és elküldtem az ügyfélszolgálatnak.


Igaz 30 nappal később de ezúttal kaptam rá válasz, amiben csak megerősítették amit a korábbi válaszukban írtak.


A hab a tortán, hogy kompenzálásképp felajánlottak bruttó 10000ft-ot, illetve tájékoztatásképp, hogy semmi esélyem sincs, megadták az elérhetőségeit az NMHH-nak, a Média- és Hírközlési Biztosnak, a Fogyasztóvédelmiseknek, és a Békéltető Testületnek.


A pénzt még nem fogadtam el elvi okokból, mert egyrészt megalázónak tartom, hogy egy számukra fillérekkel akarnak elkussoltatni, másrészt ezzel a töredékét sem fedezik a szolgáltatásuk költségeit.


A szerződésben a garantált sávszélesség 0 megabit, szóval ha ebben a két évben egy kb-ot sem használhatok a netből, egy szót sem szólhatok és ugyanúgy fizetnem kell, ergo bárki árulhatna fiktív internetet. És mivel ezt aláírtam (én ostoba) így nem szólhatok egy szót sem.


És most itt vagyok a hátam mögött elpazarolt idővel, energiával és pénzzel, előttem pedig még több mint másfél évig ablakon kidobott pénzzel.


Úgy gondolom, hogy ha már Ők javasolták a fogyasztóvédelmiseket, akkor minden eszközük megvan arra, hogy ők nyerjenek.


Szóval a kérdés: tehetek bármit is?



2020. dec. 16. 20:09
 1/7 anonim ***** válasza:
63%
Nem teljesítésre hivatkozva állj el a szerződéstől
2020. dec. 16. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
És ennek van bármiféle anyagi vonzata? A sima elállásról olvastam, de annál az a feltétel, hogy a szerződés lejártáig minden havi költséget egybe ki kell fizetni.
2020. dec. 16. 20:43
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos a szerződésed nyilván jól van megfogalmazva és nem fogsz tudni kibújni belőle. Az ilyenek jól ki vannak találva.

A szolgáltatók egyetlen esetben tekintenek el a hűségidőtől, amikor az ő szolgáltatásukból választasz egy másikat.

Biztos volt már hogy neked is ajánlgatták, hogy a jelenlegi szerződésedhez képest lenne egy új csomag a telefonodra, amiben nem ennyi lenne az izé, hanem annyi, nem ekkora lenne a bigyó, hanem akkora stb és neked alig havi 500Ft-tal kerülne többe blablabla.... Ilyenkor nem számít ha tart a hűségidőd, engedik a változtatást, mert náluk fogsz fizetni utána is.

Vagyis nézz utána, hogy mi mást tudna kínálni a vodafon neked ami jobb helyzetbe hozna - jobb lehetne a neted! Figyelj oda a véleményekre, nyugodtan körbekérdezhetsz róla valamelyik közösségi portálon is, hogy kinek jött be és kinek nem stb. Tudom, nem nagy a választék, meg lehet már most is a "legjobbat" kapod, de lehet hogy változott valami a szerződésed óta. Ha arra átmész, akkor rövidebb hűségidővel szerződj le, akkor hamarabb szabadulsz.

Az hiba, hogy kivártad az egy hónapokat a válasszal. Akkor halad a dolog ha a nyakukra jár az ember. Megpróbálkozhatsz azzal hogy tényleg bejelentést teszel a Fogyasztóvédelmiseknél, de az első legyen hogy beírsz a "panaszkönyvükbe" minden áldott nap, akár többször is. amit nem érdemes tenni, a szakértő bevonása, hogy mérje be a szolgáltatást. Ott van a szabályzatban, hogy a cég embere is jelen lehet,m, vagyis köteles vagy értesíteni a céget a mérés időpontjáról. Arra mérget lehet venni, hogy abban az időszakban semmi gond nem lesz az internetszolgáltatással azon a területen és akkor egyrészt nekik lesz igazuk, másrészt fizetheted még a szakértőt is. Sajnos.

legyen tanulság, hogy legközelebb csakis olyan szerződést írj alá, ahol a garantált minimális szolgáltatás az ami neked már jó és kívánt minőségű, nem a maximum!

2020. dec. 16. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Mindenféleképp tanulság ez számomra is, meg az minden ismerősömnek, aki a Vodafeone-nál tervez internetért fizetni.

Szerintem a legjárhatóbb út az lenne, ha átmennék egy egy éves legolcsóbb előfizetésre és akkor legalább olcsón megúszom. Attól tartok, hogy ha minden nap küldeném a panaszleveleket, egy bizonyos mennyiség után tiltólistára kerülnék.

2020. dec. 16. 23:39
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Olcsóbb előfizetésre alapból nem engednek váltani, de azért próbálkozhatsz, hátha a panasz miatt mégis.

Mivel a szerződésben garantált 0 sebességet aláírtad, így semmi nincs a kezedben, ami miatt felmondhatnád a szerződést. A szolgáltató a te hatáskörödbe utalta annak a felelősségét, hogy olyan helyen akarod használni a szolgáltatását, ahol nincs megfelelő elérhetőség.

Én is jártam így egykor Vodafone telefonnal, ki kellett várni az 1 évet, és fizetni. De alapból, országos szinten nekik a legjobb a telefon- és mobilnet-lefedettségük, szóval most már hozzájuk pártolnék, ha nem lenne sokkal olcsóbb a Telekom, mert amerre én mozgok, arrafelé meg ezek a gagyik.

2020. dec. 17. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 kovpet ***** válasza:
100%

Ez most mobilnetből csinál wifit? Ha van vezetékes net, akkor miért nem arra dugtál rá egy access pointot?


Ha szerinted olyan a szerződés, amit aláírtál, hogy nem jössz belőle ki jól, akkor miért gúnyolódsz velük (ha ez a magyar vér, akkor értem, hogy miért tart itt az ország BTW), miért nem kérted, hogy méltányosságból visszaléphess a szerződéstől?


Az NMHH és a Fogyasztóvédelem amúgy mit mondott erre az egészre? Különösen a 0 byte garantált sávszélre?


Kizártnak tartom, hogy ne lehessen felmondani egy szerződést, ahol az egyik fél teljesít. Ha felajánlottak pénzt, akkor ezzel kvázi elismerték, hogy nem elégséges a szolgáltatásuk.

Ha nem megy a méltányosság és a fogyasztóvédelem, akkor lengesd be, hogy a médiához fordulsz, hogy a szegény kollégistával packázik a nagy multi és nem szolgáltat, viszont fizettet úgy, hogy elismeri, hogy ő a hibás. Arra hátha lesz valami, de az óvodás hozzáállás nem fog segíteni.

2020. dec. 17. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

#6 Igen, mobilnetből csinált wifi. Azért nem használtam access pointot, mert tilos.

Nem írtam az NMHH-nak, sem a fogyasztóvédelmiseknek, mert ahogy korábban le is írtam, mivel maga az ügyfélszolgálat ajánlotta fel lehetőségként, hogy a fogyasztóvédelmiseknek panaszkodjak arra következtetek, hogy nem igazán van esélyem.


A médiához csak a fogyasztóvédelmisek után fordulnék, a fogyasztóvédelmiskehez is csak a legvégső esetben.

2020. dec. 17. 20:35

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!