Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Ilyen esetben kihez fordulhato...

Ilyen esetben kihez fordulhatok illetve jogosan kérhetnék kártérítést a Fiat-tól?

Figyelt kérdés

Röviden a problémámról. Még 2019 augusztusában a Fiat Tipo autómhoz használatos uConnect Live alkalmazás (ezen keresztül működik az autóba épített online navigáció) hibát produkált, nem csatlakozott a szerverre a felhasználói fiókommal (valami adatbázis hiba lehetett, kb 2-5 perc megoldani szerintem). Ezt ha jól emlékszem, 2019 augusztus utolsó munkanapján jeleztem a Fiat telefonos ügyfélszolgálatán, majd a javaslatukra elküldtem e-mailben is fotókkal illusztrálva a hibát. Kicsit több, mint egy hónappal az üzenetem után felhívtam őket ismét, hogy mi van az ügyemmel. A srác ígéretet tett, hogy néhány héten belül megoldják a problémát. Hát ez nem történt meg, innentől kezdve 2020 februárig havi szinten hívogattam őket, mindig csak ígérgettek. Néhány hónapig nem foglalkoztam vele, mert amúgy sem volt rá szükségem, és több dologgal is foglalkoznom kellett. 2020 nyarán azonban ismét telefonáltam, ahol az új tájékoztatott, hogy már 2019 októberében választ kaptam. Mint kiderült, valami technikai probléma miatt nem jött át az e-mail. Mindegy is, most kihagyom vagy 7 beszélgetés lényegét, de 2020. augusztus végére sikerült megoldani a "hatalmas" problémámat. Azt hozzátenném, hogy 2 héttel a hibajegyem lezárása előtt kikértem az addigi telefonbeszélgetéseim hangfelvételét. Ez a lépésem nagyon meggyorsította az ügyintézést. Akkor azt gondoltam, hogy 1 hónap alatt meg is kapom a felvételeket. Na ez a mai napig nem történt meg. Nem egyszer beszéltem már telefonon mindegyik céggel (a telefonos és e-mailes ügyfélszolgálat technikailag két külön cég), de érdemi választ nem kaptam. Elmondásuk szerint a levelezőrendszerük nem képes a csatolt fájlok továbbítására, ezért kell várni egy külföldi kolléga segítségére. Na erre az emberre mostmár 3 hónapja várok. Az egyik számon már fel sem veszik a telefonomat, hacsak nem egy másikkal telefonálok. Nagyjából itt tartok.

Ugye törvényileg egy hibajegy megoldását lehetőleg 1 hónapon belül kellene megoldani, ebből 11 hónap 3 hét lett. A felvételeket szeptemberben kértem ki, azóta 4,5 lassan 5 hónap telt el, itt is 1 hónap a törvényi kötelezettség. Ha most az NHMM-hez fordulok, akkor mennyire lesz bonyolult a procedúra. Illetve a Fiat felé valamilyen kártérítést kérhetnék másfél év huzavona után? Ráadásul ez a uConnect csak bizonyos ideig ingyenes, és nyilván nem írták jóvá azt a 11 elvesztegetett hónapot.

Válaszokat előre is köszönöm!



2021. jan. 27. 07:46
 1/5 anonim ***** válasza:
76%
Fordulj a fogyasztóvédelemhez.
2021. jan. 27. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
33%
Kártérítést akkor lehet kérni, ha téged KÁR ért. Pontosan milyen kár ért?
2021. jan. 27. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Hát lehet rosszul értelmezem, de az normális, hogy 12-ször annyi idő alatt oldanak meg valamit, mint kellene? Technikailag kár nem ért, de volt egy funkcióm, amiért fizettem az autó megvásárlásakor (a központi egységért talán 150k volt a díj), és azt 1 évig nem tudtam használni. Mellesleg az alkalmazás ingyenes 5 évéből 1 elment a levesbe.

Ha ezt nem is lehet kártérítésnek nevezni, de legalább valami grátisz juttatást adhatnának, bár még elnézést sem kértek.

2021. jan. 27. 08:47
 4/5 anonim ***** válasza:
71%

Valamilyen szinten, ha fiatot vesz valaki azért arra valamilyen szinten számíthat, hogy nem a toyota tulajdonosok unalmas életét fogja élni.


Kártérítést kérhetsz, ha ért kár, bár azt írod nem ért kár, akkor valószínűleg a bíróság sem fog kártérítést ítélni.


Fogyasztóvédelemhez fordulhatsz szerintem, vagy akár első körben a fiathoz is, ha van egy megfogalmazott igényed.

2021. jan. 27. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Természetesen tisztába vagyok Attal, hogy a Fiat nem a legprémiumabb cég, de azért ez startup cégtől sem elvárható viselkedés.

Bírósági tárgyalásra meg nem is gondoltam, ilyen miatt nem töltöm az időmet feleslegesen, annyit nem ér. A kártérítés alatt annyit gondoltam, hogy az elvesztegetett 1 év ingyenes időszakot kiterjeszti a Fiat pont ugyanennyivel.

Egyenlőre nekem a hangfelvételek kellenek először, mert nem pontosan emlékszem a részletekre, és velük ellentétben én nem akarok hazudni a panaszomnál. Ha sikerül házon belül megoldani, akkor a fogyasztóvédelemhez sem fordulok. Ha a felvételek sem jönnek meg, akkor jövő héten az NMHH-hoz fordulok. Ehhez van valamilyen online beküldési megoldás, vagy csak Posta, mert én úgy értelmezem, hogy postai úton kell az NMHH-hoz a panaszt beküldeni.

2021. jan. 27. 09:26

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!