Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Hogyan akarhatja a szolgáltató...

Hogyan akarhatja a szolgáltató rajtam behajtani az előző tulaj tartozását?

Figyelt kérdés
Egy hónapja költöztünk új városba, albérletbe a Párommal. A tulaj nyáron vette a lakást, csak annyi ideig volt Magyarországon, amíg kiadta nekünk, aztán ment is vissza Németországba. Szerettük volna beköttetni az internet-telefon-tv szolgáltatást a legkedvezőbb árat kínáló szolgáltatónál. A szolgáltató közölte, hogy az előző tulajnak van ott élő szerződése és elég tetemes tartozása, és amíg azt nem mondja le, egyrészt nem köthetünk szerződést, másrészt szerintük nekünk fogják küldeni a fizetési meghagyást, aztán hozzánk jön a végrehajtó, de ne aggódjunk, majd megmutatjuk a bérleti szerződést, abból látszik, hogy nem mi tartozunk, ha meg épp nem lennénk otthon, mikor végrehajtanak, akkor úgyis lecserélik majd a zárat, amit feltörtek. Már minden dokumentumot bevittünk, ami bizonyítja, hogy a tartozó hölgynek már semmi köze a lakáshoz, tulajdoni lapot, adásvételit, közüzemi számlát, amin látszik, hogy az új tulaj nevére jött a számla, de nem hajlandók elválasztani a szolgáltatást a címtől. Az adásvételin látszik is a hölgy címe, de ez sem érdekli őket. Nem gondolom, hogy joguk lenne végrehajtót küldeni, mivel nem mi tartozunk, de azért nagyon zavar, hogy ezzel fenyegetnek, hogy a fizetési meghagyást így is gondolom nekünk fogják kiküldeni (nyilván nem veszem át, nem is vehetem, hiszen nem én vagyok a címzett, de akkor is kellemetlen). Arról nem is beszélve, hogy így 2000 ft-tal többet fizetünk egy másik szolgáltatónak, kedvezőtlenebb szolgáltatásért. A szolgáltató szerint a tulaj a hibás, mert neki kellett volna utána néznie, mikor megvette, hogy nincs-e a lakáson tartozás...és nem értik, hogy a lakáson nincs is tartozás, hiszen akkor arról a Földhivatal tudott volna. Szerintük a tulaj, vagy a mi dolgunk lenne felkeresni a tartozó hölgyet, és rávenni, hogy menjen be lemondani a szolgáltatást (amit nyilván nem fog tudni megtenni, hiszen tartozik). Bár el nem tudom képzelni, mi lehet ez a "tetemes" tartozás, amit emlegetnek, mikor annyit mondtak, hogy 2013 óta halmozódik és csak telefon volt bekötve, ami azért nem annyira drága. Az ügyfélszolgálatosok nem túl segítőkészek, ma voltam ötödik alkalommal, de csak széttárták a kezüket, hogy nem ők az illetékesek, az illetékessel (háttérosztállyal) meg nem beszélhetek.

2015. nov. 11. 22:38
 1/5 anonim ***** válasza:
Ne foglalkozz velük. ha nem kell a pénzed, keress másik szolgáltatót aki örömmel elfogadja.
2015. nov. 11. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Először én is így gondoltam, de a másik szolgáltató tényleg aránytalanul drágább, és elég igazságtalannak tartom, hogy az értetlenségük miatt kell nekünk többet fizetnünk. Másrészt pedig nem szeretnék magyarázkodni senkinek, hogy nem én vagyok a tartozó...és tudom, hogy joguk nincs végrehajtót küldeni, de hallottam már cifra ügyeket, és szeretném tisztázni, hogy ezen a címen nincs tartozás.
2015. nov. 11. 23:04
 3/5 Gugu Gabor ***** válasza:
100%

"A szolgáltató szerint a tulaj a hibás, mert neki kellett volna utána néznie, mikor megvette, hogy nincs-e a lakáson tartozás...és nem értik, hogy a lakáson nincs is tartozás, hiszen akkor arról a Földhivatal tudott volna. Szerintük a tulaj, vagy a mi dolgunk lenne felkeresni a tartozó hölgyet, és rávenni, hogy menjen be lemondani a szolgáltatást (amit nyilván nem fog tudni megtenni, hiszen tartozik)"


Nagyjából ez a helyzet, ti nem sok mindent tehettek, igaz természetesen az is hogy rajtatok nem fognak behajtani semmit (nem is hajthatnak be) viszont a tulaj masszívan ludas a helyzetben. Természetesen kényelmetlen a helyzet, viszont a szolgáltatóval nem fogsz tudni mit tenni.

1; Másik szolgálató

2; Másik albérlet

2015. nov. 12. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 kovpet ***** válasza:

Ilyen ügyben hivatalosan kell kommunikálni, ajánlott levélben. Szerintem küldj egy panaszlevelet a szolgáltatónak (papíron, tértivevénnyel), mellékelten a bérleti szerződés másolatát vagy azokat az iratokat, amik az igazad bizonyítják. Helyezd kilátásba, hogy amennyiben ezen tények ismeretében behajtót küldenek a címedre, úgy polgári- és büntetőpert indítasz ellenük.

Erre azért ne költs pénzt, de ha van ügyvéd ismerős, akkor egy ügyvéd általi levél ütősebb lenne :)

2015. nov. 12. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Hivatalos levelet még nem küldtünk, az ügyfélszolgálaton adtunk csak be reklamációt, csatolva az összes iratot, amire ők ugyanazt írták vissza: ott élő szerződés van. Írtam már ügyvéd ismerősnek, úgyhogy remélem így tényleg hatásosabb lesz. Meg sajnos nem értik a szolgáltatónál, hogy az csak a kisebbik gond, hogy nem tudunk velük szerződést kötni, a nagyobbik az, hogy ehhez a lakáshoz kötik a tartozást, ahol már mi lakunk...mintha a lakással kötöttek volna szerződést. És szolgáltatást nem kötni velünk valóban van joguk, de ehhez szerintem nincs, hogy ide küldjenek bármilyen felszólítást, fizetési meghagyást, akármit. Hiába tudom, hogy igazunk van, én már magát a megalázó helyzetet el akarom kerülni, hogy magyarázkodnom kelljen bárkinek, hogy a tartozó már nem itt lakik. Csak nem értem, miért nincs joga a szolgáltatónak a tartozás alapján a rendőrségről vagy az okmányirodától lekérni ennek a hölgynek a címét. Persze lehet, hogy még nem akkora a tartozás, hogy itt tartson, csak akkor meg miért beszélnek tetemes összegről.

2015. nov. 12. 10:35

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!