Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Hosszabb kerékpártúrákat...

Hosszabb kerékpártúrákat hogyan szerveztek meg?

Figyelt kérdés

Kerékpártúrás tapasztalattal rendelkezőket kérdezném.

Eddig leginkább 1 napos túrákat tettem bringával, napi 100 km könnyen megvan, Balaton-kör volt a maximum, most terveznék valami hosszabb külföldit.

Adott egy hosszabb táv, mondjuk elrepülni Milánóba és onnan hazabringázni. Hogyan terveznétek útvonalat? Szállást előre foglalnátok? Mennyi lenne a napi etap? Hogy terveznétek az ideális útvonalat, hogy ne legyenek pl túl vagy forgalmú utak vagy éppen rossz minőségű utak?

Köszönöm a segítő válaszokat


2020. jan. 14. 14:28
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Hát azért az a Milano elég nagy "ugrásnak" tűnik ahhoz képest, hogy a full sík Balaton-kör volt eddig a legnagyobb meneted. Elég nagy hegyek vannak útközben, ott nem tudsz napi százasokat menni... De még ha a "déli" útvonalat választod, akkor is meg kell mászni a Júliai alpokat Szlovéniában.


A helyedben elsőre valami jobban "kijárt" útvonalat választanék, ahol eleve be vannak rendezkedve a kerékpáros turistákra. Pl. a Donau-Radweg, Passau - Bécs (esetleg akár Bp-ig) között. Ott simán kapsz szállást ad hoc jelleggel is.

2020. jan. 14. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 subrette ***** válasza:
100%
Ajánlok egy nagyon jó könyvet ebben a témában: Nagy Sándor: (Új) Bicajoskönyv. Akár a régebbi, akár az újabb kiadás. Sajnos már csak antikváriumban bukkan fel. Minden benne van, még több is, mint amit írni tudnék.
2020. jan. 14. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

a repülős bicikli szállítás nehézkes. el kell forgatni a kormányt, pedálokat levenni - ne legyen kiálló alkatrész, gumikat le kell engedni (légnyomás változás, páraképződés) és nem árt az egészet befóliáztatni, hogy biztos egyben maradjon

És akkor a csomaggal - ami ugye nem szabvány bőrönd hanem biciklis táska szintén kezdeni kell valamit. Lehet, hogy fapaddal olcsón elmész a célhelyre, de a többszörösét odafizeted a kerékpár szállításra. Inkább a vonatot mondanám. Bár az meg 2-3 nap mire odaér... szóval nem egyszerű :D


Napi átlagot 80-120-ra tenném max, mert a nézelődés a cél, Én 10 km/h-s átlaggal számolok az állást is beleszámítva. az 12 óra alatt 120km.


Előre lefoglalt szállásnál az a gond ha borul a terv - akár egy defekt vagy időjárás esetleg egy forgalmi terelés miatt (biciklivel lehet, hogy 1-2 óra plusz az amit autóval 5-10 perc alatt elkerülsz) miatt, akkor bukó a szállás. és lehet onnantól a következő napi szállások is, mert nem érsz oda. Ha egyik nap csak 40 km sikerül, akkor másnap 140-150-et kéne megcsinálni. Probléma pedig mindig adódik!

Én a csillagtúra híve vagyok 3-4 nap szállás valahol és mindig oda visszatérni, aztán odébb állni.

Vagy vinni sátrat - de ezt nem mindenki vállalja be.


A tervezéshez rengeteg fajta térkép, túraleírás és videó áll már rendelkezésre.

Olyan, hogy mindig kisforgalmú jó úton tudsz menni olyan nincs! Ha van, akkor mondd meg merre jársz, mert én is arra akarok biciklzni!! :D

Az openstreetmap és a google maps mutatja a kerékpár utakatm oda lehet tervezni.


Ajánlom az alábbi csatornákat a srácok nagyon profin nyomják az ipart:

Most van idő youtubeozni! Tavasszal már nyeregben kell lenni! :)


https://www.youtube.com/user/PotyiEsAKeksz


https://www.youtube.com/user/cobranco

Cobri sok plusz infót elmond, megmutat hogyan keresnek szállást (sokszor nem sátorban alszanak)


https://www.youtube.com/user/velbalo

Balázsnak van egy sorozata ahol nem viszi a sátrat hanem ahol ráesteledik ott szállás foglal (ez a kezdő rész: https://www.youtube.com/watch?v=oP7CdVjTtF8 )

2020. jan. 14. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

# 3/ Abszolút egyetértek azzal, hogy jobb a csillagtúra.

Nagyon nagy kényelmi plusz, ha csak egynapi cuccot kell vinni a táskában.


Repülős útra legfeljebb úgy vállalkoznék, hogy ott bérelni biciklit. De sajátot nem szállítanék. Nem éri meg!

2020. jan. 14. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 tothp ***** válasza:

Döntsd el, milyen terepen akarsz tekerni. Nagyon nem mindegy, mekkora szinteket kell megtenned naponta. Ügyes tervezéssel az Alpokba is elmehetsz viszonylag kevés emelkedővel.

Én általában A-ból B-be szeretek menni(vagy A-ból A-ba körtúrával). A csillagtúra nem fekszik valamiért.


Régen nekiestem a térképvásárlásnak, ma a googlemap-nak, vagy az outdooractive-nak. viszonylag alaposan megtervezem az útvonalat, de menet közben nem ragaszkodom az apró részletekhez. Viszont a jó döntésekhez nem árt a tervezéskor megnézni az útvonalváltozatokat. Nehéz és gyenge vagyok. Kerülöm a hegyeket. képes vagyok 10-15km-t kerülni, ha egy kaptatót így ki tudok hagyni.

Nagyjából végignézem,milyen szálláslehetőségek vannak az út mentén. Előre nem nagyon foglalok. sose biztos, hogy a napi cél nem túl sok, vagy túl kevés. Van hogy bejön a rossz idő, egy rosszabb hangulat, de akár egy többórás brutál hátszél.


Hú. Azért ez egy elég bőséges téma. szerintem sokan tudnak segíteni, de nem árt, ha van hozzá egy alap koncepciód.

2020. jan. 14. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Itt szerintem sokkal kényelmesebben kérdezősködhetsz:


[link]


, vagy akár vissza is olvashatsz

, illetve a már említett Balázs mindenre kiterjedő leírása:


[link]


, a bal oldali menüben megtalálsz mindent ami kell, amit meg nem azt majd kitapasztalod saját magad.

2020. jan. 14. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, részletesen átnézem majd őket a hétvégén. Milánó lehet, hogy egy kicsit erős valóban és a repülő is csak példa volt, azt akartam csak szemléltetni, hogy kicsit többre vágyom egy 2-3 napos, bringa sztrádás dolognál. A Donauradweg nekem egy kicsit már túl kiépítettnek tűnik ebből a szempontból. Persze tervben van az is, de itt a kérdés lényege az lenne, hogy egy nem fullosan kiépített bringa rendszerben a tervezés része hogy működik? A Duna mentén nem kell sokat, megyek, folyamatosan a folyó mentén, minden egyértelmű, sík a terep, lehet sok a táv, kb nagy biztonsággal lehet a szállásokat is tervezni. De most mondhatnék bármi mást, ami nem ilyen. Albán körútra. Bringával Prágába. Bringával a horvát tengerpartra. Ezek is csak példák, csak szeretném valamivel kifejezni, amit keresek. Az erőnlét nyilván más kérdés, de bízom benne hogy az is jön :)
2020. jan. 14. 20:18
 8/13 tothp ***** válasza:

Tervezés része: Keresni kell egy jó útvonaltervező programot. Nekem az outdooractive jött be.


[link]


beírod a főbb pontokat, ahova el akarsz jutni, aztán a közbenső állomásokat oda húzgálod, ahová szeretnéd. Ez kiszámolja a távot, a szinteket, még azt is, milyen útfelületen haladsz.

2020. jan. 14. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

akkubank és telefon, térképpel legyen.

vagy egy túragps (nekem garmin etrex30 van - ez cerkaelemes azt meg mindenhol kapni)

nem kell egész nap használni (hacsak nem akarod rögzíteni a nyomvonalat) de nagyon jó tud lenni, hogy meg tudd nézni hol vagy!

akinek van alapból tájékozódási készsége, képessége annak elég az is ha ránéz a térképre, irányra és utána majd csak 1 óra múlva.

Akinek nincs annak mindegy mi van úgysem talál oda sehova. :DDDD

2020. jan. 14. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Ehhez mit szólsz?


[link]

2020. jan. 15. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!