Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Manapság már (szinte) minden...

Manapság már (szinte) minden jobb minőségű kerékpárt tárcsafékkel szerelnek fel? A V-fék már ciki lenne?

Figyelt kérdés

Jó pár éve nem követem a témát, de az biztos, hogy majdnem 10 éve is már nagyon sok tárcsafékes bringa volt a piacon.

Most megnéztem pár bringabolt monti kínálatát, és van, ahol egyáltalán nem látni V-fékes megoldást, csak tárcsafékes bringákat árulnak.


Ez komoly, hogy ennyire kikopott a divatból a V-fék? (Országútikat nem néztem, ott is ez a helyzet???)

És szerintetek mi az oka a jelenségnek? Valóban ennyivel jobb a tárcsafék, vagy pedig menőnek tartják a vásárlók és már csak ezt keresik?


Érdekel a véleményetek, jöhetnek!



2020. nov. 4. 07:48
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
50%
nem lenne ciki
2020. nov. 4. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 TR75 ***** válasza:
82%

Szerintem inkább felhajtották a keresletet a tárcsafék iránt.

Nem ciki, az országúti bicajokon még most is többségében felnifék van (bár kezd terjedni a tárcsafék). És elég gyakran olvasom, hogy inkább egy jó V-fék, mint egy gyenge tárcsafék.

Szerintem az egyszerűsége miatt a felnifék jobb megoldás az átlagos bringásnak, és hacsak nem nagyon szutykos, vagy nem nagyon kopott, teljesen jól teszi a dolgát (na, nem a teszkós bicajokon lévő, hanem egy normális boltban vett bringán). A városi bringámon is az van, nincs vele gond, néha utánállítom, cserélem a fékpofát, és kész.

A másik bicajomon tárcsafék van, valóban finomabban adagolható a fékerő, de amúgy szerintem egy jól karbantartott V-fékkel sem lenne gond azon a bicajon sem (más kérdés, hogy a tárcsafék előnye, hogy a fékrendszer magasabban van, ezáltal kevésbé koszolódik, kritikus körülmények közt biztosabb, mint a V-fék, és néha azért belefutok én is tekerés közben olyan helyzetbe, ahol jut a kerékre bőven sár/por/homok).

2020. nov. 4. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
82%

+1 szavazat a V-fékre!


Átlagos használatra teljesen fölösleges a tárcsafék, sokkal több baj van vele, mint haszon... Ráadásul a valóban jó, hidraulikus tárcsafék eléggé drágítja a bicajt.

2020. nov. 4. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%
még egy kis olvasnivaló: [link]
2020. nov. 4. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
89%

Az olcsó bringákon inkább divat. Sokan annyit néznek, hogy tárcsafék legyen rajta, hiába csak egy alap trekking.

Montin viszont elavult a V-fék. Ott már nem szerelnek V-féket csak a nagyon alap túramontikra talán. A tárcsa fog vízben, hóban, sárban is. Egy jó tárcsa erősebb is, és jobban adagolható. A felni deformációja semmilyen hatással nincs a fékre. Szóval szinte csak előnye van.

2020. nov. 4. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 Wadmalac ***** válasza:
100%

A v-fék előnye a könnyű karbantarthatóság, plusz az, hogy sima ránézéssel megállapítható, ha hozzá kell nyúlni.


Vaddisznó-dagonyában egyértelmű a tárcsa előnye, meg olyan használatnál is, ahol az agresszív gyakori erős fékezések túlmelegedései egy v--féket letérdeltetnek (lásd DH vagy országútin egy stelviós lejtőzés).

Ott is előny, ahol a gyakori fékezés kézfáradása gondot jelenthet.


De ott van hátrányként a szakértőbb karbantartás-igény, a hiba esetén teljes fékerő-kiesés veszélye, esetlegesen a költségei.


Ez tényleg olyan dolog, amit egyedileg, tervezett használat szerint kell felmérni.


Vannak olyan esetek, ahol a v-fék gazdaságosabb és biztonságosabb választás is egyben.

2020. nov. 4. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%

Nem ciki a V-fék, mert minden csak akkor tud ciki lenni, ha ez érdekel téged.

Viszont átlagos V-fék semmivel sem gyengébb, mint egy bowdenes tárcsa vagy egy egydugattyús.


Aki sokat megy, annak a tárcsa a nyerő, mert a felnifék megeszi a felnit.

2020. nov. 4. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%
Én most váltottam vissza országútin felnifékre. Egy olcsó tárcsafék (TRP Spyre) nem jobb fékezésben, mint egy középkategóriás felnifék (105), cserébe jóval szervizigényesebb. Állandóan állítgatni kell a betéteket, hamar elkopnak (1 év alatt 3 garnitúra, felnifékből 2 év alatt se kopott el egy), könnyen szennyeződik és akkor hangosan csikorog. Egy előnye van, hogy kisebb erő kell ugyanakkora fékezéshez, de a hátrányokból több van. A következő biciklimen minimum 105-ös tárcsafék lesz, talán az jobb.
2020. nov. 5. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
64%

Felejtsük már el ezeket a bowdenes parasztvakító fékeket! Ezeknek csak optikai tuning szerepeük van. Közel 20 éve kezdett el a Shimano tárcsafékeket gyártani montikhoz és elindított egy lavinát.

A medve nem játék, a férfi szőrös, a tárcsafék hidraulikus.

Ha egy normális (hidraulikus és nem Hayes Sole) féket veszel, akkor szinte semmi dolgod vele. Pontosan annyi idő alatt eszi meg a betéteket, mint a felnifék. Ha nagyon rendes vagy, akkor évente egyszer kicseréled vagy kicserélteted a fékfolyadékot. Ha Shimano, akkor évekig elmegy folyadék-csere nélkül. (Ha Sram, akkor a DOT meg fog enni pár dolgot.)

Viszont nem eszi meg éventi a felnit a fékezés. Én inkább cséréltetem a folyadékot évente egyszer, mint új kerekeket fűzetek.

2020. nov. 5. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
100%
nemtudom h ki hogy van vele-de én a mai napig egy jó sd ultimate(avid)v-féket feltennék-legtöbbször a párti vagyok hidralikus v-fék kedvenc-ma is bevállalnám
2020. nov. 5. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!