Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Jobban bírja az integrált...

Norbán kérdése:

Jobban bírja az integrált mint az octalinkes monoblokk?

Figyelt kérdés

Nagy darab és viszonylag erős vagyok, az octalinkes mono akár 1 év alatt elkezd nyikorogni.


Az integrált jobban bírja?


2021. jún. 25. 02:50
 1/8 hypno ***** válasza:
100%

Elvben igen.

Az integrált hajtómű csapágyazása kívül helyezkedik el, így nagyobb átmérőjű és erősebb, tartósabb lehet.

Cserébe az egész szélesebb.


Itt egy korrekt válasz a témában

https://www.gyakorikerdesek.hu/sport-mozgas__kerekparozas__8..

2021. jún. 25. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Igen elvileg jobban bírja,és sokkal könnyebb is
2021. jún. 25. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
54%
Én annyira nem vagyok meggyőződve róla, hogy tartósabb. A Shimano Hollowtech II kb. 7000, a Sram GXP 5000 km-t bírt. A csapágynak nem csak a külső, a belső átmérője is nagyobb, így összességében nem robosztusabb. Állítólag egy jó négyszöges monoblokknál tartósabb nincs, csak az sár nehéz és nem túl merev. Az integrált nagy előnye szerintem inkább a kisebb súly és a merevség. A modern középcsapágyakkal való szopással tele van az internet, főleg mióta megjelentek a press-fit csapágyak.
2021. jún. 25. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

"elkezd nyikorogni"

hát ott más porbléma is lehet....

én is nagy darab állat vagyok, mégis a négszögtenegelyes blokk sem nyiknyakol alattam.

Karban kéne tartani a teknyikát kolléga! :)

Ha hangja lesz akkor tekerd ki, takarítsd ki alaposan a meneteket és lehelletnyi zsírral rakd össze.

Oszt hajtsad!


És ne gondold azt, hogyha valamit megveszel akkor 10-20 évig működik majd alattad anélkül, hogy karban tartanád! Igaz ez az autókra, motorokra, mosógépre, vízforralóra, mikrosütére, stb... !


Tessék a dolgaiddal törődni, karban tartani, ápolni!

2021. jún. 25. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Egy monoblokkon sokat nem lehet karbantartani.

A kérdés inkább az, hogy tényleg a monoblokk nyikorog-e.

Ki lehet fogni rossz típust, amelyik pl. hajlamos beázni. (2000 környékén a talán az Shimano LX volt ilyen.)


Az 1 év semmit nem mond, mert mehet egy év alatt 100 km-t és 20.000 km-t is.

Mennyi az annyi?


Nálam az integráltak kb. örökéletűek. Talán 25-30 ezer km van benne. Mindkettő montiban.

Az Octalink és a négyszöges monoblokk belül elvben ugyanolyan. A különbség a hajtókar rögzítésében van. No, meg abban, hogy négyszög tengelyesből már csak gagyit lehet kapni.

Négyszögtengelyest mostanában cseréltem. Egy outiban, amit korábban a barátnőm használt az 50 kg-jával. Max. 6000 km lehetett benne.

Csak az ára szól a négyszöges mellett.


Szerelni az integráltat a legjobb. A press fit viszont szívás, mert drága szerszám kell a kivételhez, behelyezéshez.

2021. jún. 26. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Alex Fly ***** válasza:

Az octalink (és ISIS) tartósság szempontjából a legkedvezőtlenebb. Egyszerűen nincs hely a csapágynak. Az integrált hajtásnál a csapágyak a csapágyházon kívül helyezkednek el, így a méretüket nem korlátozza a csapágyhár belső átmérője, a néhyszügtengely kisebb átmérője esetén a tengely és a csapágyhár között nagyobb hely marad a csapágy részére.

Az octalinknél a tartósságot feláldozták a merevség és hatékonyság érdekében - ami a spertcélú felhasználás esetén nem annyira lényeges, ha az etap végéig kibírja, az bőven elég; szemben a hétköznapi felhasználással, amikor nem árt, ha nem kell hetente cserélni...

2021. jún. 28. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

#6!


Szép elmélet, csak a valóság ennél összetettebb.

Egyrészt full hülyeség, hogy az octalinkes csak az etap végéig bírja.

Mimimális a csapágyak mértének a különbsége. Az élettartamukat sokkal inkább a gyártás minősége határozza meg. Több tízezer km-ek vannak/voltak az octalinkes monoblokkjaimban.


Octananál könnyen szét lehet cseszni a menetet a hajtókar le és felszerelése közben, de amúgy bármennyiszer lehet cserélni. Egyes lánctányérok cseréjénél is le kell kapni.

Négyszögtengelyesnél viszont minden egyes szerelésnél romlik a tengely-hajtókar kapcsolat. Tehát hiába lenne örökéletű a négyszöges monoblokk...

2021. jún. 28. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Wadmalac ***** válasza:
100%

Az integrált előnye a nagyobb tengelyátmérő és ezzel kisebb kihajlás, ami persze a csapágyterhelést kis csökkenti, meg kevésbé mocorgatja meg a csészéket.

Nekem az octalinkkel inkább a hajtókar-tengely kapcsolatnál van bajom, ott hajlamos mocorogni és meg is szólalni.

A hagyományos négyszögtengelyhez képest az octalink igazi előnye kimerül a stabil, nyolcasozás nélküli láncvonalban, meg ugyebár a könnyebb leszedés, ami azért annyira nem gyakran kell.


Az integráltnál, csőtengelyesnél a hajtókar lánckerék-nyolcasozós ferde felrakása fizikálisan lehetetlen, kisebb a csapágyterhelés, a széles csőtengely révén a nagyobb szilárdsághoz kisebb tömeg társul, szóval összességében mindenképpen jobb, mint az octalink.


A csapágykialakítás viszont nem tud olyan precízen gyári tűrésben mozgó lenni (csapágytávolság, hajtóműház homlokferdeség stb.), mint egy kompakt monoblokknál, így a nagyobb átmérő ellenére gyanítom, hogy kisebb csapágy-élettartam várható az integrált esetén.

Szerintem ez egy bevállalható mínusz a többi előny fényében.

2021. jún. 28. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!