Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Sebességben, vagy könnyebb...

Sebességben, vagy könnyebb hajtásban mekkora különbség van aközött, hogy országúti vagy gravel kerékpárt tekerek?

Figyelt kérdés
2022. nov. 13. 13:02
1 2
 1/16 TR75 ***** válasza:
100%
Elvileg a gravelnek kisebb az áttétele. Szóval lassabb.
2022. nov. 13. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Értem.
2022. nov. 13. 13:41
 3/16 anonim ***** válasza:
100%
De ez csak annyit jelent, hogy hegyről lefelé nem tudsz annyira rátekerni. Egy mai (terepre való) montival is tudsz kb. 42-vel tekerni, ha erős vagy. Az áttétel tudja ezt.
2022. nov. 13. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
100%
Gravelt is árulnak országúti hajtással, szóval ezt így nem lehet megmondani a konkrét típus ismerete nélkül. Általában a gravellel könnyebb dolgod lesz hegynek felfelé, országútival gyorsabb leszel lefelé. De ahhoz, hogy ezt kihasználd, már amatőr versenyző szintű erőnlét kell.
2022. nov. 13. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
én országútit választanám, ha nem annyira szar az út.
2022. nov. 13. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
Nincs erőnlétem, ezért szeretnék elkezdeni bringázni. De ócskát nem szeretnék venni.
2022. nov. 13. 17:17
 7/16 anonim ***** válasza:
És biztos vagy benne, hogy bírni fogod az országúti geometriát? Azért az nem ugyanaz, mint egy trekking vagy monti.
2022. nov. 13. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 TR75 ***** válasza:

Na, igen. Valóban gyártó és modell függő is az áttétel (vagy ha magadnak választasz áttételt, akkor tőled).

Az én bicómon elöl 46/10T, hátul 11-36T, 2x9 sebesség.

Amúgy van hajtáskalkulátor, érdemes ránézni.

[link]

2022. nov. 13. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
70%

Nehéz erre konkrét adatot mondani. Ha becsülnöm kéne valamit, akkor durván 10%-ra saccolnám a különbséget.

Egy gravelnak masszívabbnak kell lenni, ezért valamivel nehezebb a bringa és kerekek is. Ez aszfalton valamilyen szinten hátrány, főleg emelkedőn és gyorsításkor. A szélesebb gumi a légellenállást növeli. Ezeket inkább akkor veszed észre, ha nem túrázós, hanem teljesítménycentrikus bringás vagy, van összehasonlítási alapod, és méred az időt, sebességet, szegmens adatokat.

Sok múlik a gumin. Gördülési ellenállásban nem feltétlenül van különbség, mivel a gravelre is rakhatsz úti gumit. Vannak viszont nagyon jó, alacsony gördülési ellenállású gravel gumik, amik terepen is adnak némi tapadást, de síkon még tartható velük a 30 feletti tempó. Az ilyen felállás nagy előnye, hogy nem vagy országúthoz kötve, tudsz mindenfelé kalandozni, elmenekülni a forgalomtól, mégis jól tudsz haladni aszfalton.

Az áttétel lejtőn lehet korlát, de ez függ attól is, hogy milyen groupset van a bringán. Ahogy írták, lehet országúti, de lehet akár 1x11 is.

Összességében azt mondanám, hogy ha 100% aszfalton akarsz menni, akkor inkább országútit vegyél, de lehetőség szerint olyat, ami befogad szélesebb gumit kb. 32 mm-ig. Ha a maximális komfort fontos, vagy csomagos túrákat tervezel, vagy néha lemennél az aszfaltról, akkor érdemes gravelt nézni. Ha esetleg nagyon nehéz lennél, akkor is érdemes lehet gravelt nézni az erősebb felépítés és rövidebb mászó áttétel miatt.

2022. nov. 13. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm.
2022. nov. 14. 14:06
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!