Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Szeretnék kérni véleményt,...

Szeretnék kérni véleményt, tapasztalatokat a gravel kerékpárokról? Melyik bicikli kategoría jött nektek be legjobban? Menyire jó átétele illetve megbizható ha csak hátul van váltó?

Figyelt kérdés

nagyon hosszú ideig MTB-t használtan, Öreg acél vázas 26" öszteszkopost (ezen tanultam meg kerékpárt szerelni) Az év elején vettem egy 28" trekinget, illetve használtam barátnőm országuti kerékpárlyát is .

Teljesen össze vagyok zavarodva melyik kategória is tetszik számomra.

Mindegyiknek van előnye meg hátránya is.


Most azon gondolkodom hogy össze raknék magamnak egy saját kerékpárt lehető legegyszerübb megoldásokkal. PL: „Hagyományos” Cantilever fékkel nagy erőkarral. Csak hátsó váltós megoldással. aluminium vázal 26" méretbe, (teleszkopon, hogy elől legyen még át gondolom.)


(De előbb mindenképpen ki fogom probálni, a gravel kategórát is)

Cél: könnyü legyen(panel lakás átka a sok lépcső), jó átétel legyen dombos útak miatt, aszfaltos úton tudjak vele gyorsan haladni, és ne dobjon le magáról a kavicsos/földes utakon



#kerékpár #kerékpár tipus
2023. aug. 2. 08:25
1 2 3
 1/25 A kérdező kommentje:
Helyesírási hibákért/elgépelésekért elnézést kérek.
2023. aug. 2. 08:27
 2/25 anonim ***** válasza:
100%
"Mindegyiknek van előnye meg hátránya is." - így van. Neked kell eldönteni, hogy mi a fontos. De az biztos, hogy ami jó lesz terepre, az aszfalton lassú lesz és fordítva.
2023. aug. 2. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
Én inkább 28-as kerékben gondolkodnék. Ha koskormányt akarsz, akkor azt hiszem, hogy 9 sebességig kompatibilisek az országúti fékváltókarok a hátsó váltókkal. Ezek a váltók viszont nem alkalmasak első váltó nélküli felhasználáshoz, mert nem kezelik a nagy hátsó lánckerék sorokat, így szűk lenne az áttételtartományod. Ez mondjuk az Alföldön nem gond, de a komolyabb emelkedőkhöz igen jó kondi kéne, és/vagy a végsebességed lenne erősen korlátos. Én inkább szereznék valami jó, retro 3x9 rendszert rá. A telkeszkópot dobnám, túl nagy súly. Kérdés, hogy kapható-e hozzá merev villa, amivel ki tudod váltani.
2023. aug. 2. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:

3

11 sebességig vannak fékváltókarok, koskormányra is.

2023. aug. 3. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
100%
4: a 3-as arra gondolt, hogy 9 sebességes országúti kar még kompatibilis volt a 9 sebességes hátsó MTB váltóval, amihez lehet nagy lánckerekeket tenni. A 10 vagy nagyobb sebességfokozathoz már külön nagy átfogású országúti váltó kell, mint pl a Shimano GRX sorozat.
2023. aug. 3. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:

4: ez így van, de egy 26-os kerekű, canti fékes bringára kissé overkill egy ilyen modern groupset több százezer Ft-ért.

Közben eszembe jutott, hogy lehet a két nagy gyártón kívül is gondolkodni. A microshift komponensekkel talán ésszerű áron kihozható egy 1x9 vagy 1x10 rendszer.

2023. aug. 3. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
6: igen, az AdventX-et sok tesztben dicsérték és jóval olcsóbb. De továbbra sem javaslom a kérdezőnek a 26-os kereket, mert pár spéci körülményen kívül csak hátránya van a 29-hez képest. A szavaiból nem úgy tűnik, hogy ő hardcore trial-os lenne.
2023. aug. 3. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 A kérdező kommentje:

Sziasztok, örömmel várom a további tanácsokat a kérdésemmel kapcsolatba. A 26-os kerékről le mondonok, a súly könyítés miatt volt tervbe. a 27,5 /28 méret nem lenne arany középút a kategoríába?


egy váltós rendszer az még mindig szimpatikus, talán gazdaságosabb is 2 váltó helyet egy váltót fölteni ugyan azt a kategoríát nézve.

2023. aug. 3. 14:05
 9/25 MGéza ***** válasza:
Az egyváltós rendszerre semmi más baj nincs, csak kicsit lábon lövöd magad, mert vagy sebességre leszel optimalizálva vagy pedig mászásra. Persze, elől 36-os tányérral is ki lehet tekerni 40km/ó sebességet csak nem annyira kényelmesen, meg lejtőn nehezebb beletekerni ha azt kell. Nem véletlen, hogy így az egyváltós rendszer kiszorítja a technika fejlődésével a hagyományosat meg amúgy, az igazán profi bringákon még mindig elől két tányér van legalább de 3 már igen ritkán, sőt főleg belépő szinten, tourney-altus szinten jellemző csak a három.
2023. aug. 3. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
100%

Én egyébként nagyon sajnálom a 3x rendszerek visszaszorulását. Két bringám is 1x11, szeretem is mindkettőt. De ha csomagos túrázásról van szó, akkor a klasszik csótány bringám 3x9 MTB rendszerénél nincs jobb. A nagy tányér 44-es, ami ésszerű sebességtartományok elérésére bőven elég, és van egy 22-32 mászó áttételem.

A montim átépítés előtt 2x10 volt, na az terepen igazi gyötrelem volt. Megváltás utána az 1x11. A gravelen viszont időnként jobban örülnék a 2x11-nek. De ha létezne 3x10 gravel hajtáslánc, még boldogabb lennék. Szerinem a gyártóknak valahogy nem sikerült jól lefedni az túrás/átlag user áttételtartományt. Egyszerűen nincs elég rövid mászó áttétel a legtöbb hajtásrendszerben. Emiatt aztán mindenféle kényszermegoldásokhoz folyamodnak az emberek, mint a váltótartó hosszabbítók, vagy egyszerűen beáldozzák a végsebességet, ahogy én is tettem az 1x rendszeremnél.

2023. aug. 3. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!