Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Egyedi kerékpárt! Hogyan?

Lovasvadasz kérdése:

Egyedi kerékpárt! Hogyan?

Figyelt kérdés

Kerékpárt szeretnék vásárolni, de mivel egyedi igényeim vannak, csak az építés, illetve építtetés jöhet szóba.

Mivel eléggé veszélyes a közlekedés a városunkban, s én sem megyek valami lassan, ezért támadt néhány ötletem, nem utolsósorban a biztonságot is szem előtt tartva.


Igényeim:

- V és tárcsafék IS mindkét keréken, melyek kettesével működtethetőek egyszerre

- full carbon váz + kerekek + conti gumi (?)

- nagyobb kerék hátra, ezért a tengelye és a teteje magasabban állna, hosszabb hátsó villákkal és lánccal, szélesebb hátsó tengellyel

- esetleg (!), ha létezik szíjas hajtás, melyet váltóval lehet szabályozni

- singlespeed hajtás


Nem egyszerű, de röviden ennyi. Nyitott vagyok minden javaslatra, s szívesen fogadok ötleteket is!


Körülbelül mennyire rúgnak egy ilyen projekt költségei profiknál, illetve házilag (kivitelezhető-e)?


Aki már épített vagy építtetett ilyent, vagy hasonlót, kérem jelezze!



A válaszokat előre is köszönöm! :)



2013. ápr. 25. 21:24
 1/8 anonim ***** válasza:
Hol élsz te, Bagdadban? Eleve hogyan szolgálják ezek a biztonságot? Félreértés ne essék, én támogatok mindenféle eszeveszett ötletet, csak az indoklást nem igazán értem... még a dupla fék talán, bár szerintem annak meg épp a bonyolultsága lenne a legnagyobb hibaforrás. Én napi 50 km-t tekerek forgalmas pesti utakon, és 2 db jól beállított, karbantartott tárcsaféknél többre még sose volt szükségem.
2013. ápr. 25. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Dupla fék mi az istennek? Egy rendesen beállított középkategóriás V-fék is blokkolja az első kereket a 70 kilóm alatt, egy jó tárcsa ezt eléggé felülmúlja. Attól hogy erősebben blokkolod a kereket még nem fogz előbb megállni...


A nagy hátsókerékre 29-ert érdemes venni, amihez nagy első is dukál. Ennél nagyobbat sehol nem gyártanak, gondolom a gumigyártás vagy a traktorgumi nem opció.


Szíjas váltó egészen biztosan nem létezik. (Szíjfeszítőt sem láttam még, de lehet műveletlen vagyok.) Viszont agyváltó igen.


Arról viszont nem írtál, milyen biciklire hasonlítana ez a műalkotás. Más outi vázzal teleszkóp nélkül mint dh vázzal össztelóval.

2013. ápr. 25. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Kedves első válaszoló! Nem, nem élek Bagdadban.

A biztonságot csak a fékre értettem, de úgy látszik, nem fogalmaztam megfelelően, ezért elnézést is kérek!


Sajnos még nem volt lehetőségem tárcsafékes kerékpárt Kipróbálnom, tehát nincs tapasztalatom.

V fékkel eddig csak bajom volt, örökké javítottam (pofák elkoptak,elszakadt a bovden, stb...)... mellesleg nem a legolcsóbb gagyi betéttel...

2013. ápr. 25. 22:28
 4/8 A kérdező kommentje:

Kedves második!

A dupla fék csak egy opcióként jött szóba, de már látom, hogy semmi szükség sincs rá.


Nem, a traktorkerék semmiképp sem jöhet szóba... Mondjuk egy próbát megérne! :D


Agyváltós megoldás működik szíjjal is?


Alapjáraton országútira hasonlítana, de megszeretném oldani azt, hogy könnyen átalakítható lehessen egy-egy hétvégi vagy nyári túrára is.


Köszönöm a segítséget!

2013. ápr. 25. 22:37
 5/8 anonim ***** válasza:

http://www.youtube.com/watch?v=XNi0kRQ02Qg

Tudom, hogy nem teljesen fedi a leírásod, de nekem ez ugrott be, amit pár hete láttam. Egyébként hirdeti is a tag (nem tudom aktív-e a hirdetés még) olyan 350-400 ezer körül. Szerintem ez kissé költséges utcai bringa, nem is értem, ki venne ilyet. Én esetleg harmadik-negyedik biciklinek venném meg h legyen má' ilyen is...

2013. ápr. 25. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

[link]


Mindent lehet, de biztosan kell is, vagy csak valami ujat szeretnel alkotni? Tok hulyeseg amit kitalaltal (agymenés) ... ezert nem fogsz felfedezoi dijjat kapni, de talan benne leszel a tv-ben :)

2013. ápr. 26. 06:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
a dubla féken jót kacagtam, egy értelmes v-fék tökéletes városi használatra tökéletes, de ha iszonyat brutál fékerõt akarsz, akkor elõre hidraulikus tárcsa, hátulra meg magura hidraulikus vfék... a hátúl nagy kerék elõl pici a gerincednek marha jót fog tenni, mindamellett, hogy egy ilyen összeeszkábált gépen meglát valaki aki ért a biciklikhez, esetleg ûz is komolyan valamilyen biciklisportot, az jól ki fog rõhögni. Gyakorlatilag minden felhasználási területre kapsz megfelelõ biciklit belépõ kategóriásat 150-200 között, sok csalódástól kímélnéd meg magad, ha inkább ebben gondolkodnál.
2013. ápr. 26. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a segítséget!

Örülök, hogy sikerült derültséget okoznom :)


Átgondoltam az egészet, már rajta vagyok az ügyön, jövő hétre meglesz valószínű.

2013. máj. 1. 18:49

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!